Gå til innhold
Hundesonen.no

Strøm mot BILJAKT?


kinderegget
 Share

Recommended Posts

  • Svar 480
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg oppfordrer herved alle dere som ulovlig trener hunden med strøm til å sende meg en PM med spesifisering av hvordan dere gjør det, hvilket utstyr dere bruker, hvor utstyret er kjøpt, i tillegg til

Det kan fort være litt krise den dagen hunden greier å stikke av...

Uhell kan og har skjedd...ved flere annledninger, noe har skyldt meg selv, noe har vært pga min datter f.eks har mistet henne..hun smetter fort ut døren f.eks om det kommer unger hit... Så uhell ka

Bare lurer på en ting jeg med det samme vi er igang her...

Hva mener dere om å bruke pipeknappen på strømhalsbåndene? Hvis man kan nå gjennom på det? Jeg mener, hvis det fungerer kan man jo bruke en fløyte etterhvert...

Bare en tanke ...ettersom lyden er ganske høy...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skadepotensialet er jo der, men 'kontrollert' fysisk makt(misbruk) på en hund kan man ha god kontroll på slik at potensialet er lite. Frustrasjonen kan også komme ved bruk av strøm. (samt andre snillere metoder, men hvilken direkte skade/ubehag har da hunden - ingen slik jeg kan se det)

For så vidt enig med deg der. Med metoder som bare inkluderer postiv forsterkning, negativ straff og ekstinksjon risikerer man ikke annet enn at hunden ikke blir bedre, evt at problemet eskalerer. Ved feil bruk av positiv straff risikerer man i større grad at det oppstår tilleggsproblemer, (f.eks at hunden går i forsvar) og at hunden blir påført unødvendig og meningsløs lidelse.

Jeg liker å kalle det å være foreldre til hunden jeg. Da leder man og bestemmer, setter klare grenser osv, samtidig som man gir kjærlighet osv ... Altså som sitt barn, da den er en del av familien. Dominans og lederskap høres kaldt og avleggs ut - da man lett kobler det til slik man oppdro hunder før ...

Den er jeg med på. Selv om måten å sette grenser og å vise kjærlighet kanskje er noe forskjellige ;) Er jo for de fleste også andre målsettinger bl.a i forhold til løsrivelse og selvstendighet som voksen for et barn enn for en hund.

Jeg oppdrar forøvrig hundene stort sett på samme måten som jeg gjorde i "gamle dager", (Noe som ikke nødvendigvis stemmer med mytene om oppdragelse i de samme gamle dager) og jeg mener å ha lykkelige og problemfrie hunder, med meg som dominant leder :D

Hehe, jeg får rett som det er strøm i meg fra nettet og syns det ikke er en big deal, mens jeg har nesten kjørt meg av på moped pga jeg fikk strøm i meg fra plugg-hetta når jeg skulle sjekke om den satt skikkelig på pga den fuska. (full gass, vet ikke om det er forskjell på det) DET syns jeg var verre en strøm i huset og å holde i strømgjerdet - det har jeg gjort mange ganger. Kanskje hundene også kan oppleve dette forskjellig i så henseende?

Det er jo naturligvis forskjell på hvor påvirkelige vi er for å få elektrisk støt. Vi har ulik elektrisk resistens i kroppen, og høyere resistens vil si at det går mindre strøm gjennom oss ved samme spenning i forhold til lavere resistens. Vil tro det også gjelder dyr.

Det er litt spesielt at du opplever støt fra en plugghette sterkere enn støt fra strømanlegget. Spenningen er riktignok veldig mye høyere, og ligger vel på en moped med mekanisk tenning og bra turtall på rundt 30000 volt. Strømmen du får i kroppen er derimot ikke så stor og kun i korte pulser.

Selv har jeg ingen problem med å ta av en plugghette med overslag selv om jeg vet at jeg får støt, og har også gjort det under kjøring på motorsykkel med elektronisk tenning og noe høyere spenning. Jeg gir meg derimot ikke frivillig støt fra et strømnettet i et hus. (har riktignok gjort det også med en variac for å se hvor mye strøm jeg tålte, og påkoblet amperemeter så jeg ikke risikerte livet)

Men dette ble jo en liten (stor) digresjon.

Veit du, Gullulven, at respekten for Pan og hans selvpålagte kamp mot kriminalitet mot dyr ville vært langt større om det ikke var for at han var en simpel lovbryter selv.

:lol: Sanne ord!

Bare lurer på en ting jeg med det samme vi er igang her...

Hva mener dere om å bruke pipeknappen på strømhalsbåndene? Hvis man kan nå gjennom på det? Jeg mener, hvis det fungerer kan man jo bruke en fløyte etterhvert...

Bare en tanke ...ettersom lyden er ganske høy...????

Om du har en sensitiv hund, kan i noen tilfeller denne lyden evt. vibrasjonen være nok til å hindre hunden i å starte en uønsket adferd. Best virkning har den om den blir betinget på strømmen. Men det krever oftest noen repetisjoner, og da har man allerede beveget seg utenfor det som blir forsvarlig bruk av strømhalsbånd. En fløyte kan selvsagt også betinges på et ubehag enten det er strøm eller annen påvirkning. Bruk av ordet NEI som positiv straff, er (oftest) et resultat av en slik betinging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du, Gullulven, at respekten for Pan og hans selvpålagte kamp mot kriminalitet mot dyr ville vært langt større om det ikke var for at han var en simpel lovbryter selv.

Så får man spørre seg hva alternativet var. Er det så simpelt å ta fra en lovbryter et våpen denne ikke har lov å bruke - joda, h*n kan jo levere det på politistasjonen og dermed er han ikke så simpel?

Hva har alternativet vært egentlig? - å holde de igjen og håpe at politiet hadde kommet når man har ringt? Tror dessverre politiet ikke har prioritert et slikt lovbrudd, men, ja, det burde vært prøvd likevel. Hva skulle man da ha gjort hvis politiet ikke hadde kommet - latt det bare passere og latt lovbryter få beholde 'våpenet' til videre lovbrudd? Av og til må man bryte regler og lover for å sikre noe mer enn bare å bryte en lov. Ja, kall det simpelt å kjøre for fort fordi man har en skadet som trenger medisinsk behandling også - Akkurat DET er vel underordnet når det står om liv og helse - både med hund og mennesker.

Jeg oppdrar forøvrig hundene stort sett på samme måten som jeg gjorde i "gamle dager", (Noe som ikke nødvendigvis stemmer med mytene om oppdragelse i de samme gamle dager) og jeg mener å ha lykkelige og problemfrie hunder, med meg som dominant leder :D

Nå er jeg av den formening om at en god leder er en som ikke trenger å være dominant jeg da. En man respekterer hører man på og følger uten at denne er dominant - etter mitt syn er en leder som må være dominant en som ikke har respekten han bør ha og er dermed en generelt dårligere leder. (har også problemfri og lykkelig hund :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg av den formening om at en god leder er en som ikke trenger å være dominant jeg da. En man respekterer hører man på og følger uten at denne er dominant - etter mitt syn er en leder som må være dominant en som ikke har respekten han bør ha og er dermed en generelt dårligere leder. (har også problemfri og lykkelig hund :) )

Tviler ikke på at du har en problemfri og lykkelig hund. Men da innebærer det at jeg tviler på at du ikke er en dominant leder. Jeg nekter nemlig å tro at hunden din er lykkelig og problemfri dersom dere står på samme nivå, eller at hunden er den dominante av dere. Med andre ord tror jeg at det er du som lager regler, det er du som bestemmer om og hvor dere skal gå turer, hva og når hunden skal spise, om hunden skal være løs eller i bånd, om sofaen og kjøkkenbordet er en plass for hunden å være, eller ikke... osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at du har en problemfri og lykkelig hund. Men da innebærer det at jeg tviler på at du ikke er en dominant leder. Jeg nekter nemlig å tro at hunden din er lykkelig og problemfri dersom dere står på samme nivå, eller at hunden er den dominante av dere. Med andre ord tror jeg at det er du som lager regler, det er du som bestemmer om og hvor dere skal gå turer, hva og når hunden skal spise, om hunden skal være løs eller i bånd, om sofaen og kjøkkenbordet er en plass for hunden å være, eller ikke... osv

Nettopp, - det er eksakt slik en foreldre gjør det(som sagt før). Man setter klare grenser, struktur og gir masse kjærlighet. (ja, kjærlighet blir litt anderledes som du nevnte) Man (vei)leder. Barn må ikke løsrive seg, selv om det er målet og da ha med en fin og god 'ballast' hjemmefra - poenget er at man leder de i riktig retning og lærer de de verdiene og oppførsel man selv vil at de skal ha hvis de fortsatt blir boende hjemme også. Om man så selv dør, så kan man både være stolt av hund og barn, fordi ble slik man selv ville.

Vi legger nok forskjellig i ordene "dominant leder". For meg er en leder en som leder (altså lik en god foreldre skal og bør gjøre), mens en dominant leder er lik enkelte befal i militæret oppfører seg. Husker vi var på rep i HV og det var en ung-yppling som trodde han var noe. *REISSSSS OPP* kauka han med sin dominerende leder-holdning - ingen reagerte med annet enn å fortsatt ligge og kose seg i sola og skulte på han mens enkelte tok en ny trekk av røyken. Så senka han seg ned og sier "kan dere reise dere opp slik at vi kan fortsette, så vi blir ferdige idag?" - så enkelte var det. Alle reiste seg på - joda, der fungerte det å lede flokken - så lenge det var leding og ikke dominant-leding. Forøvrig oppfatter jeg dominant-ledere til å ha en ovenfra og ned holdning - noe jeg altså ikke liker. (men det er hva JEG legger i ordet dominant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men... HAHAHA. Selv om jeg vet at naboen har lagret narkotika i garasjen, så er det for søren ikke min oppgave å bryte meg inn i garasjen, stjele stæsjet og destruere det for egen maskin. Håndheve loven har vi egne instanser til å gjøre for oss, for eksempel Politiet, av helt opplagte årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt anderledes. Da vet du plassen du kan lede politiet. Det er nesten 100% sikkert politiet vil prioritere det. Selve overgrepet skjer ikke forran deg, der du har muligheten til direkte å hindre et overgrep.

Det du sier er at jeg ikke skal gripe inn hvis noen prøver å voldta deg og har kniv - eller rettere sagt, det er ytterst viktig at overgrepmann skal få beholde kniven han holdt mot din strupe. Ok ,greit å vite hva du mener. Nei, vent ... jeg skulle vel ikke ha gjort noe nei - jeg skulle bare ha ringt politiet. Uff, dumme meg, dette var opplagt ja - greit at du fikk klarhet i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til savner jeg en "liker" knapp: Så jeg klikker på "liker" knappen hos Hilde og Pen-Fremmedkar.

Hadde vært greit på bilder osv, men ikke i diskusjoner syns jeg. Da syns jeg det er bedre at folk sier rett ut hva de mener, for 'liker' kan bety så mangt. Blir så 'upersonlig' med en knapp.

Personlig 'liker' jeg at folk har et annet syn enn meg selv og diskuterer dette forholdsvis saklig. (litt engasjement og uttalelser på kanten av og til er også flott, da det skaper litt liv/stemning, bare det ikke blir over grensen) Det er nettopp gjennom diskusjoner og uenigheter man kan lære litt - det 'liker' jeg ;)

Jeg 'liker' at TS tar opp spørsmålet, og at h*n nevner at hun ville prøve å søke hjelp først.

Så flere av trådens deltagere ville fått 'liker' fra meg - f.eks Pen_Fremmedkar og TS blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da innebærer det at jeg tviler på at du ikke er en dominant leder. Jeg nekter nemlig å tro at hunden din er lykkelig og problemfri dersom dere står på samme nivå, eller at hunden er den dominante av dere. Med andre ord tror jeg at det er du som lager regler, det er du som bestemmer om og hvor dere skal gå turer, hva og når hunden skal spise, om hunden skal være løs eller i bånd, om sofaen og kjøkkenbordet er en plass for hunden å være, eller ikke... osv

Dominans er ikke en statisk greie. Det er i høyeste grad noe levende og dynamisk, og vil i en relasjon alltid svinge. Selv om man som eier er dominant i noen henseende, kan hunden være dominant i andre. Dette er ikke problematisk, tvert i mot er det et tegn på en sunn relasjon mellom to individer som fungerer godt sammen.

Jeg synes lederskap og dominans er så ladete begreper at de ikke lenger hører hjemme i debatt om menneske-hund relasjoner. Det er ganske irrelevant å bruke slike begreper, da de sjeldent bidrar med noe konkret eller direkte løsningsorientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! Gjør du deg til kriminell for et prinsipp? Jaja, da vet jeg at du er så ekstrem at det er nytteløst å diskutere med deg. Din kriminelle handling er tydeligvis mye edlere enn andres kriminelle handling..

Jeg gjør meg ikke til kriminell, jeg sørger faktisk for å avbryte en kriminell handling og samtidig sørger jeg for at jeg IKKE gjør noe ulovlig.

I et slikt tilfelle er jeg forpliktet til å bryte inn i henhold til gjeldende lovverk. Det står ikke ytterligere presisert, men jeg kan også orientere om at jeg har sendt en bekymringsmelding til mattilsynet i den aktuelle saken.

Vi burde alle gripe inn når det ikke finnes tvil om at det utoves vold mot dyr.

Korrekt

Veit du, Gullulven, at respekten for Pan og hans selvpålagte kamp mot kriminalitet mot dyr ville vært langt større om det ikke var for at han var en simpel lovbryter selv.

Så det at jeg selv ikke er perfekt gjør at jeg ikke har noen rett til å jobbe for at dyrene skal ha det bra?

Du vet at vi i Norge har en statsminister som har gjort seg skyldig i hit'n run? Altså en som definitivt er kriminell..

Sorry, men... HAHAHA. Selv om jeg vet at naboen har lagret narkotika i garasjen, så er det for søren ikke min oppgave å bryte meg inn i garasjen, stjele stæsjet og destruere det for egen maskin. Håndheve loven har vi egne instanser til å gjøre for oss, for eksempel Politiet, av helt opplagte årsaker.

Så om du ser en fyr bli banka helseløs på gata velger du å ikke gjøre noe annet enn å ringe politiet? Jeg ville faktisk gjort det jeg kunne for å stoppe mishandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om du ser en fyr bli banka helseløs på gata velger du å ikke gjøre noe annet enn å ringe politiet? Jeg ville faktisk gjort det jeg kunne for å stoppe mishandlingen.

Med fare for å bli banket helseløst selv? Tja, jeg tror ikke jeg hadde hatt mye sjans egentlig, så ja, jeg hadde ringt 112.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke håndhevingen og at vi hadde egne instanser for det som var grunnen?

Hva da med 2 jenter som slåss og der den ene blir slått helseløs og der du tror du kan klare 'brasene'?

Hva om av de som sloss var den ene en dverg, men denne ser relativt sterk ut og hadde teipet knokene og dyppet dem i tjære og glasspråt, og en vanlig dame, som har kampsport-moves og en giftig slange rundt halsen men slangen er blind?

Hadde du grepet inn da?

Huh, for en merkelig vending denne diskusjonen tok. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke håndhevingen og at vi hadde egne instanser for det som var grunnen?

Hva da med 2 jenter som slåss og der den ene blir slått helseløs og der du tror du kan klare 'brasene'?

Hvorfor i all verden er det relevant for denne diskusjonen? Og i grunnen skjønner jeg ikke helt hvor du/dere vil hen.

Edit: Mari: måtte le høyt nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det relevant for denne diskusjonen? Og i grunnen skjønner jeg ikke helt hvor du/dere vil hen.

Poenget er at det du ler av ikke er noe å le av. Man står ikke bare og ser på hvis noen blir mishandlet - om det er dyr eller menneske. Mulig du syns det er det samme om noen hadde hjulpet deg eller ikke hvis du hadde blitt missbrukt, men for meg er det viktig at du hadde fått hjelp der og da - ikke om/hvis politiet hadde kommet en eller annen gang. Samme gjelder hund som blir missbrukt slik det dreide seg om i det du kommenterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man står ikke bare og ser på hvis noen blir mishandlet - om det er dyr eller menneske. Mulig du syns det er det samme om noen hadde hjulpet deg eller ikke hvis du hadde blitt missbrukt, men for meg er det viktig at du hadde fått hjelp der og da - ikke om/hvis politiet hadde kommet en eller annen gang.

Slike hypotetiske diskusjoner om hva man ville gjort og ikke gjort i uvanlige situasjoner er så meningsløse. Det blir bare spekulasjoner og evt selvhevding. Folk har forskjellige grenser for hva som er mishandel eller ikke og folk har forskjellig fight/flight respons. Det hjelper lite hva som er etisk riktig eller ikke, om man rett og slett ikke er sydd sammen i hjernen for heroiske stunts.

Fint at Pan avbrøt det som helt klart er brudd på loven, i den saken er det helt klart en maktesløs og skadelidende part som skal forsvares. Men det blir jo framstilt så melodramatisk og overdrevent at det er lett å himle litt med øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike hypotetiske diskusjoner om hva man ville gjort og ikke gjort i uvanlige situasjoner er så meningsløse. Det blir bare spekulasjoner og evt selvhevding. Folk har forskjellige grenser for hva som er mishandel eller ikke og folk har forskjellig fight/flight respons. Det hjelper lite hva som er etisk riktig eller ikke, om man rett og slett ikke er sydd sammen i hjernen for heroiske stunts.

Joda, men man ler ikke av at andre bryter inn i en slik situasjon og sammenligner det med ett hvilken som helst lovbrudd. Det er jo nettopp for å prøve å få fram poenget - sette den andre inn i samme situasjon som offeret f.eks man prøver på for å få den andre til å forstå hva man mener.

Fint at Pan avbrøt det som helt klart er brudd på loven, i den saken er det helt klart en maktesløs og skadelidende part som skal forsvares. Men det blir jo framstilt så melodramatisk og overdrevent at det er lett å himle litt med øynene.

Hehe, men det må da være lov å skrive det litt 'livat' også da. Alle er ikke lik som du selv sier ;)

Å gi hunden ett til to strømstøt er ikke mishandling, nå må enkelte komme med på bakken igjen.

Akkurat nå diskuteres det noe helt annet enn 1-2 støt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til må man bryte regler og lover for å sikre noe mer enn bare å bryte en lov. Ja, kall det simpelt å kjøre for fort fordi man har en skadet som trenger medisinsk behandling også - Akkurat DET er vel underordnet når det står om liv og helse - både med hund og mennesker.

Jeg snakker ikke om at han gikk inn i DEN situasjonen, jeg snakker om at han notorisk bryter båndtvang fordi at det passer han best å gå tur med bikkja løs, uavhengig av hva samfunnet rundt han syns om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi hunden ett til to strømstøt er ikke mishandling, nå må enkelte komme med på bakken igjen.

By the way: jeg slo ihjel en flue i dag!

Signerer denne her altså. Syns det blir litt mye drama her nå...

By the way: Jeg strømmer fluer jeg da, med en sånn tennisrackertsak som man få på Europris ! Shame on me :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om av de som sloss var den ene en dverg, men denne ser relativt sterk ut og hadde teipet knokene og dyppet dem i tjære og glasspråt, og en vanlig dame, som har kampsport-moves og en giftig slange rundt halsen men slangen er blind?

Hadde du grepet inn da?

Huh, for en merkelig vending denne diskusjonen tok. :huh:

Haha jeg har trent kickboxing og jeg skal si at jeg ble frastjålet vesken min i bilen mens jeg var inne for å leie en film. Så at fyren la på sprang. Hev meg etter og han slapp vesken og forsvant. Men hadde jeg fått tak i han så hadde jeg nok lagt inn noen velvalgte spark.

Bare sånn apropos vanlige damer med kampsport moves haha :)

Shame on me sikkert, men jeg kom rett fra trening og var vel muligens litt adrenalinhøy...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...