Gå til innhold
Hundesonen.no

Reiseforsikring


Ingvild

Recommended Posts

Jeg har inntil nå vært dekket av mine foreldres reiseforsikring, men må nå skaffe meg min egen. Hva er lurt å ha - hvilke selskaper er gode - hva bør jeg sørge for å ha inkludert og hvor mye koster det egentlig?

Jeg reiser utenlands 1-2 ganger i året og reiser ellers litt innenlands også. Aner ingenting om forsikring, så jeg vil gjerne ha alt av relevante erfaringer og tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mastercard fra dnb så har du automatisk reiseforsikring om du betaler minst 50% av reisen med mastercardet. De er sikkert ikke de eneste som har slike ordninger.

Selv har jeg "startforsikring" som er innbo og reise gjennom gjensidige. + dnb sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, men med helårsforsikring er du dekket idet øyeblikket du går ut døra hjemmefra... Jeg har hatt Europeiske i alle år, koster meg vel rundt 1200 året, men da har jeg forlenget reiseperiode på 60 dager, mot 35/45 (litt usikker) som er vanlig. Dette fordi jeg har hatt flere lengre opphold i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god reiseforsikring gjennom NITO/Gjensidige. Nå som du er student kan det lønne seg godt å organisere seg i en passende fagforening. Som student får man ofte lav medlemsavgift og mange goder. NITO hadde blant annet en veldig god pc-forsikring, reiseforsikring, og vi har pr i dag en veldig god avtale på det meste av forsikring gjennom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke MasterCard og har heller ikke noe behov for å ha det, så det er uaktuelt. Dessuten tenker jeg at det er greit med en sånn forsikring som dekker alle reiser - altså med en gang jeg går ut døra (slik tulip snakker om). Jeg beregnet pris hos Gjensidige, der kom det på 1140 kroner i året. Det høres jo ikke så aller verst ut? Hos Europeiske ble det beregnet til 1350 for helårsforsikring og 1420 for studentforsikring som i tillegg inkluderer innboforsikring (men det trenger jeg jo ikke, jeg er som sagt dekket av mine foreldres innboforsikring så lenge jeg er under utdanning og har samme folkeregistrerte adresse som dem). Hos If ble den beregnet til 1356 kroner i året.

Så var det dette med fagforening, da. Jeg kan godt registrere meg i en fagforening forsåvidt, men hvordan finner jeg en som er passende for meg - ikke bare akkurat nå, men når jeg er ferdig med å studere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke MasterCard og har heller ikke noe behov for å ha det, så det er uaktuelt. Dessuten tenker jeg at det er greit med en sånn forsikring som dekker alle reiser - altså med en gang jeg går ut døra (slik tulip snakker om). Jeg beregnet pris hos Gjensidige, der kom det på 1140 kroner i året. Det høres jo ikke så aller verst ut? Hos Europeiske ble det beregnet til 1350 for helårsforsikring og 1420 for studentforsikring som i tillegg inkluderer innboforsikring (men det trenger jeg jo ikke, jeg er som sagt dekket av mine foreldres innboforsikring så lenge jeg er under utdanning og har samme folkeregistrerte adresse som dem). Hos If ble den beregnet til 1356 kroner i året.

Så var det dette med fagforening, da. Jeg kan godt registrere meg i en fagforening forsåvidt, men hvordan finner jeg en som er passende for meg - ikke bare akkurat nå, men når jeg er ferdig med å studere også?

Erfaringsmessig dukker det opp en stand på skolen i løpet av de to første ukene. Vet ikke hvordan det er på Ås, men har ihvertfall vært slik på de tre skolene jeg har gått. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...