Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmelaget utstyr/løsninger


Recommended Posts

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har lagd en del gensere til hundene, men vil nå prøve meg på noe nytt. Halsbånd, kobbel og dekken blir det neste tenker jeg Her er noen bilder av genserne jeg har laget: Genser med dødnings

Jeg har strikket mariusgenser til Robert. Jeg tok dette mønsteret: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=834&lang=no, la til noen masker (den ene størrelsen var litt t

Siden sist har jeg laget flere hundegensere, men også halsbånd og utstillingsbånd:

Posted Images

Hehe han er heldig! :D Alle de andre med det mønsteret er også fra garnstudio. Men oppskriften passer ikke helt på mine hunder, så jeg strikker heller etter mål. Bruker kun mønster-malen. Halsen er i utgangspunktet giga-svær, så den har jeg halvert omtrent. Men etter å ha strikket ett par, så har jeg funnet den "perfekte" størrelse til alle tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men har du spesiell symaskin som kan brodere skrift? Hvis ikke, hvilke innstillinger brukte du? :)

oi! så ikke dette før nå jeg.

Nei, har ingen spesiell symaskin. Heller det motsatte. En billig sak fra Euro Pris :P

Brukte bare den tetteste sikk-sakk sømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint! :D

Å sy og hekle halsbånd har jeg lenge tenkt på å lage, men aldri kommet i gang... Likte veldig godt trådstarters seng, og den leken av fleece. Den skal jeg virkelig prøve meg på!

Chicas kosepose:)

Vesker til hundeutstyr med flere lommer innvending til å plassere børster osv i..

Veske-action.jpgHundeveskeTheodor.jpg

Veske-oppi.jpg

SÅnn vil jeg også lage, har du oppsrkft?

perfekt å ha med på små utflukter å ha kamra og kammen å strikkene til Alfred i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! så ikke dette før nå jeg.

Nei, har ingen spesiell symaskin. Heller det motsatte. En billig sak fra Euro Pris :P

Brukte bare den tetteste sikk-sakk sømmen :)

Oooo, det skal jeg teste ut :D Så sykt bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg kan hverken strikke eller sy, men jeg kunne snekre litt en gang. I hvertfall med en del hjelp fra bestefaren min ;)

Her er et hundehus vi lagde for mange år siden. Det er laget i inspirasjon fra et bilde av "busterbua";

IMG_0038.jpg

Også fletter jeg noen leker. Tar bare noen remser med fleece klippet av et fleeceteppe og litt saueskinn fra noen gamle tøfler, og vips, så har man en second hand leke som hundene elsker. Jeg har flettet dobbelt noen steder, slik at jeg kan flette deler av lengden før jeg lar en remse henge ut. Kiter liker nemlig veldig godt leker som består av mange fletter/filler som han kan riste på.

IMG_2131.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget hundeleker til frøkna, samt leiebånd, halsbånd, helstrup med refleks og utstillingsline.

post-11380-0-71507600-1350303608_thumb.jpost-11380-0-99973100-1350303540_thumb.jpost-11380-0-45655600-1350303719_thumb.jpost-11380-0-73618500-1350303723_thumb.jpost-11380-0-39666000-1350303681_thumb.jpost-11380-0-98725200-1350303824_thumb.jpost-11380-0-42397600-1350303797_thumb.j

Er så artig å lage ting selv! Morsomt at ingen har likt :D

Hva slags bånd bruker du når du bletter dette? Hvor får du kjøpt det? Tidligere fletta jeg mye makramè, så jeg har alltid hatt lyst til å prøve å lage halsbånd/bånd på samme måte, jeg finner bare ikke noe å lage det av:)

Har forøvrig laget noen draleker til bikkjepelsene. Valpen er veeeeldig glad i den ene. Er den og kong wubbaen som er favoritten:)

IMG_1780-580x162.jpg

IMG_1786-580x386.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprettballen;Jeg lager hundeutstyr og selger på min nettbutikk, https://www.facebook.com/StinesHundedesign.

Tråden jeg bruker er paracord 550. Meget slitesterkt nylontau som er 3,2 mm bred. Bruker fire tråder av dette når jeg fletter leietau osv. Tråd og klips til halsbånd kjøper jeg på paracord.no. Stålringer og karabinkroker kjøper jeg på Jula :D Eneste som er kjedelig er at frakten fra paracord.no koster over 100 kr.

Har nå pakkepris i min nettbutikk; Leietau + valgfritt halsbånd (helstrup eller halsbånd med lås) til 350 kr + 20 kr i porto :) Lager etter ditt ønske for fargekombinasjon og størrelse. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprettballen;Jeg lager hundeutstyr og selger på min nettbutikk, https://www.facebook...inesHundedesign.

Tråden jeg bruker er paracord 550. Meget slitesterkt nylontau som er 3,2 mm bred. Bruker fire tråder av dette når jeg fletter leietau osv. Tråd og klips til halsbånd kjøper jeg på paracord.no. Stålringer og karabinkroker kjøper jeg på Jula :D Eneste som er kjedelig er at frakten fra paracord.no koster over 100 kr.

Har nå pakkepris i min nettbutikk; Leietau + valgfritt halsbånd (helstrup eller halsbånd med lås) til 350 kr + 20 kr i porto :) Lager etter ditt ønske for fargekombinasjon og størrelse. :ahappy:

Takk for svar:) Skal se hva jeg får tak i:) Jeg liker veldig godt å lage ting selv, så har lyst å se om jeg får fletta kobbel og halsbånd selv:) Kanskje til og med en sele!

Red: Bestilte meg 30m av 3 farger på Ebay for 130,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Skal se hva jeg får tak i:) Jeg liker veldig godt å lage ting selv, så har lyst å se om jeg får fletta kobbel og halsbånd selv:) Kanskje til og med en sele!

Red: Bestilte meg 30m av 3 farger på Ebay for 130,- :)

Hallooo! :) Ebaylink takk?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har veeldig bittesmå hunder (helst sånn chihuahuavalp-størrelse): Kan dere måle hunden rundt halsen, brystet og magen? Vanlig mål, altså ikke sykt stramt men bare inntil kroppen på hunden liksom. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å strikke en genser,men har ikke noe hund å måle på :P Blir genseren fin så tenkte jeg å gi den bort i julegave eller noe :) Hadde vært kjempefint om noen kunne hjelpe, på forhånd tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har veeldig bittesmå hunder (helst sånn chihuahuavalp-størrelse): Kan dere måle hunden rundt halsen, brystet og magen? Vanlig mål, altså ikke sykt stramt men bare inntil kroppen på hunden liksom. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å strikke en genser,men har ikke noe hund å måle på :P Blir genseren fin så tenkte jeg å gi den bort i julegave eller noe :) Hadde vært kjempefint om noen kunne hjelpe, på forhånd tusen takk :D

Jeg har en bitteliten hund på 1,6-1,7kg med disse målene sånn ca:

hals: 20cm

bryst: 32cm

mage: 27,5cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Kjøpte litt fleece og borrelås i dag, og satte i veg med måling, teikning og overfall av symaskina til mamma. Vart ikkje heilt fornøgd med syinga på bakparten som går nedover låra, men trur det blir betre når eg skal prøve meg på regndekken sidan det må vrengast :P

Her er i vert fall resultatet:

945719_10153017495505468_1474250085_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...