Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK, 24-25. september

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi kommer for å se på mynder og sniktitte på soniser, mens var testikkelmanglende Hermesgutt er hjemme. Er å hilse på rundt whippet- og salukiringen, med notatblokk og fotokamera :)

Skrevet

Hvem staff er det? :)

Det lurer jeg på og, stamtavle navn takk :lol:

Det er min fetter, Øyvind Sollien sin, en svensk oppdrettet sak som jeg absolutt ikke husker stamtavlenavnet på.. den heter *oppdretternavn's Dragonslayer* :whistle:

Jeg gleder meg til å klemme litt på Hector jeg :wub:

Hector gleder seg veldig til det han og, han eeelsker klemming, og sussing og bare all oppmerksomhet i hele verdeeeen :wub:

Skrevet

Vurderer å stille mudien. Må se det litt ann med om sambo er intr. i å være med og være barnevakt mens jeg er i ringen :P

Min erfaring med henne er at hun er streng :D og ønsker beinstamme og korrekt str. Men hyggelig dame ;)

Korrekt str er i boks... verre med benstammen tenker jeg :P Satse på frøken krøll har fyllt seg litt ut i løpet av sommeren :D

Skrevet

Ja, vi vil klå på Kamar! Dessuten vil Hermes leke med Pøbel! Hvis det blir et lite sonentreff i forbindelse med utstilling, så gi en lyd :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi stiller begge dagene i juniorklasse, men har ingen forhåpning om å nå særlig langt siden vi stiller mot oppdretteren sin juniortispe... den vinner vel som vanlig :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Giwidos dragonslayer trooor jeg han heter :P

Takk laugh.gif

Ååå, pappan hans er Vakker med stor V! wub.gif:D

Okej, sånt blir jeg imponert over. Det sier ikke så mye om min shibanerding at jeg stort sett har oversikt over alle kull som fødes og har møtt veldig, veldig mange av shibaene på østlandet, rett og slett fordi rasen er bitte liten i antall.

Men staffene har det jo gått helt inflasjon i, de finnes jo i milliontall, og så kan du likevel bare vite at pappaen er pen, liksom?!? Stinn av imponasje, som Simira ville sagt. :D

Skrevet

Stiller man ut staff så veit man sånn ca hvem alle andre staffer som stilles ut og :lol: :lol: Og pappaen hans er faktisk en av de fineste hannene i Sverige :wub:

Skrevet

Eg hadde glemt hele påmeldingen, så ble en litt sånn dyrere affære enn først tenkt. hehe.

Men heldigvis er det nå i Bergen så bruker jo ingenting på overnatting da :D

Skrevet

Kan hende vi er i de trakter da, så da må vi i alle fall titte.

Da måå dere komme :D

Har meldt på begge 2 - og gleder meg til flere valpeshow med plutten min <3

Skrevet

Jeg skal stille dalmis :) Noen som har erfaring med Kurt Nilsson?

Han er veldig hyggelig og rettferdig har jeg inntrykk av ihvertfall :) Han forklarer litt etter at han har plassert og slikt, og det setter jeg pris på. Kritikken til min 9 mnd gamle junior som ble plassert som nummer 2 av han:

For alder bra hode. Herligt uttrykk. Utmerket proposjoner, utmerket brystparti, gode vinkler. Bra ben og tasser. Mycket gode rørelser"

:)

Skrevet

Jeg har faktisk stilt Harriba for han for mange år siden (Jk) - tror hun endte opp med en HP.

Jeg skal stille yngste på BSBK, men har ikke kommet så langt at jeg vet hvem som dømmer :P

Skrevet

Ja, jeg fikk BIM og CERT :D Så han er en hitt for meg. På papillon likte han de litt store og kraftige ihvertfall. Derfor vi slo til. Kan se om jeg finner kritikken en dag å se hva annet han påpekte om du vil :)

Skrevet

Hvordan finner man ut hvilken dag gruppene går?? Har lyst å melde meg på LP, men blir litt stress om jeg skal stille på utstilling samme dag..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...