Gå til innhold
Hundesonen.no

DKK Vejen 28.-31. juli


Carina

Recommended Posts

Tar meg friheten å sladre litt jeg også, siden Jeanette ikke er på FB der nede. Igår ble Enzo BIR og Talli BIM, og idag ble det motsatt, Talli BIR og Enzo BIM! Willy ble vel 2BHK i går, idag vet jeg ikke. Rebus ble BIR og 3BIG igår og datteren Pretty ble BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg friheten å sladre litt jeg også, siden Jeanette ikke er på FB der nede. Igår ble Enzo BIR og Talli BIM, og idag ble det motsatt, Talli BIR og Enzo BIM! Willy ble vel 2BHK i går, idag vet jeg ikke. Rebus ble BIR og 3BIG igår og datteren Pretty ble BIM.

Sånt sladder liker vi! :D Hipp hurraaaa! :icon_clapping::banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått helt "så der" for oss her nede.

Linus ble 4 bhk i går, og det er jo en helt grei plassering.

I dag fikk han excellent og ck, og ble en av fem med ck, men uplassert.

I går kræsja det i ringen, så min datter stilte Gåttfred.

Han fikk very good.

I dag stilte jeg han selv, og da ble det excellent, men ingen ck.

Nye sjanser for Gåttfred og Linus i morra, og for Hampus og Linus på søndag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og L8 L var i Vejen torsdag og fredag.

L8 L skal få lov til å fortelle selv hvordan det gikk med henne og Padda :)

Torsdag ble Anya stillt for Tamas Jakkel fra ungarn.

Han likte henne utrolig godt og gav henne full pakke med cert, cacib og BIM, og dermed Dansk Champion. :lol:

Fredagen ble hun 2. beste tispe med res.cert, for dommer Johan Juslin, etter kullsøsteren til den tispen hun slo på torsdagen.

Vi hadde totalt en helt fantastisk tur, med innlagt bading i sjøen på stranden i Hirtshals både turen ned og opp.Det tror jeg hundene virkelig satt stor pris på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og L8 L var i Vejen torsdag og fredag.

L8 L skal få lov til å fortelle selv hvordan det gikk med henne og Padda :)

Torsdag ble Anya stillt for Tamas Jakkel fra ungarn.

Han likte henne utrolig godt og gav henne full pakke med cert, cacib og BIM, og dermed Dansk Champion. :lol:

Fredagen ble hun 2. beste tispe med res.cert, for dommer Johan Juslin, etter kullsøsteren til den tispen hun slo på torsdagen.

Vi hadde totalt en helt fantastisk tur, med innlagt bading i sjøen på stranden i Hirtshals både turen ned og opp.Det tror jeg hundene virkelig satt stor pris på :D

Denne fine ulven og Padden mener du? :whistle:

IMG_7002.jpg

Min fine lille (hjemmelagde)Paddemus vant unghundsklassen på 10 på torsdagen og endte opp som beste tispe med cert, cacib og ble bim :D

Da gjorde det ingenting at hun kun fikk excellent på fredagen, vi hadde en fantastisk tur hvor danmark viste seg frem fra sin beste side :ahappy:

Og selvfølgelig grattis til alle andre som er fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem etter en knall uke i Danmark :) Torsdag så vant Trym åpen klasse med CK og blir 2 beste hannhund med CERT og Reserve Cacib (tror dere tårene rant :lol: ) Så var det Tuva sin tur som først vinner unghundklasse med CK og blir 1 BTK med CERT og CACIB og ender tilslutt opp som BIR!!! Men toppen av kransekaka var at hun søren meg også blei BIG 4!! Er ikke ofte Staffen plasserer seg i gruppa, så det var jækla morro :lol:

Fredag vinner begge klassen sin med CK, men blir uplassert i BTK og BHK. Det var 2 som fikk grønt, endel gult og endel blått, så er bare dritfornøyd med det :lol: Alt i alt en super morsom tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette har skrevet på FB, men jeg videreformidler jeg: Enzo BIM, Talli ble BIR idag også og 2BIG! Bak Rebus, som gikk HELE veien og ble BEST IN SHOW! :D

*Bøye seg i støvet for den Rebus hunden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge inn noen bilder av udyra mine (er kanskje bare pittelitt stolt over dem :icon_redface: )

Tuva som blei BIR og BIG 4 :wub:

281203_154275917980444_137045639703472_316380_3775764_n.jpg

IMG_7515.jpg

Verdens dårligste bilde, men kameraet blei fullt :lol: (det er forresten oppdretteren til Tuva som handler hu)

IMG_7387.jpg

Også pittelille godgutten min som klinte til med 2 BHK, CERT og Res CACIB :wub: Ja, jeg er en litt glad CERT vinner :lol:

229615_10150268108217590_541212589_7603286_5008548_n.jpg

IMG_7558.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fine ulven og Padden mener du? :whistle:

IMG_7002.jpg

Min fine lille (hjemmelagde)Paddemus vant unghundsklassen på 10 på torsdagen og endte opp som beste tispe med cert, cacib og ble bim :D

Da gjorde det ingenting at hun kun fikk excellent på fredagen, vi hadde en fantastisk tur hvor danmark viste seg frem fra sin beste side :ahappy:

Og selvfølgelig grattis til alle andre som er fornøyde!

YEY!!

Den den Blue merle mudien(??) var utrolig vakker! Håper ikke jeg har tatt av rase her nå, har aldri sett en blue merle mudi før, så jeg kan godt ta feil :icon_redface:

Og gratulerer til de andre med fantastiske resultater! Sonen-hundene er best i Danmark også faktisk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEY!

Den den Blue merle mudien(??) var utrolig vakker! Håper ikke jeg har tatt av rase her nå, har aldri sett en blue merle mudi før, så jeg kan godt ta feil :icon_redface:

Tuesn takk for det :lol: Neida, du er på helt riktig jorde, Anya er en merle mudi og en ikke så aller værst en heller hverken når det gjelder temperament eller utseende :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Denne fine ulven og Padden mener du? :whistle:

IMG_7002.jpg

For ett herlig par!

Jeanette har skrevet på FB, men jeg videreformidler jeg: Enzo BIM, Talli ble BIR idag også og 2BIG! Bak Rebus, som gikk HELE veien og ble BEST IN SHOW! :D

Ja, grattis til Jeanette med kanonresultater - og til "tante" Caroline også for kanonresultater på Rebus.

Nett kommet hjem fra Danmark, eller rettere sagt - jeg har lastet inn bilder og DUSJET. Fire dager på camping gjorde behovet for en dusj påtrengende faktisk.

Som nevn fikk Noah poden certet og ble BIM på fredag - og om jeg ikke har missforstått helt så ble han dermed dansk champion *ler* (ikke lett å forstå reglene på DKK sin side nemlig). Torsdag ble han 2. beste hannhund etter en nydelig svensk hanne.

Fredag stilte også Noah's sønn Milo - han fikk excellent men ikke CK (han er jo litt løs og ledig kan man si).

I går hadde vi en noe selsom opplevelse i ringen. Der var påmelt belgere i alle varianter, ingen BIR på groenendael, ingen BIR på laekenois, og ingen malle møtte. På tervene åkte den ene etter den andre ut med alt fra blått til brunt, via både grått og grønt - så når jeg entret ringen med Amaya (Nora's halvsøster) så var jeg ikke spesielt håpefull. Tispen før oss fikk gult, Amaya fikk excellent og fikk stående applaus rundt ringen - tispen bak fikk blått eller gult tror jeg - dermed var Amaya ENESTE belger med excellent - hun fikk også ck, cert, cacib og ble BIR.

Vi har hatt en kanontur i godt selskap og det kan godt bli en vane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme etter et langt men særdeles trivelig opphold i Danmark :). Ikke minst var det jo morsomt at Jeanette og jeg brått ble nesten naboer med Merete, 2ne & co på campingen *ler*.

Willersen hadde tre dager med stang ut, han... Han stod som 2. BHK med res. CACIB alle de tre første dagene, men siste dagen satt det endelig og han ble beste hannhund med CACIB og BIM (og det var helt greit å ikke blir BIR og måtte inn i den varme grupperingen - som på søndag brått ble fryktelig våt da gruppe 1 skulle inn *ler*).

Vi fikk to dommerendringer i løpet av de 4 dagene, men det var helt greit - de dommerne jeg hadde meldt på for i utgangspunktet ante jeg likevel ingenting om, så det var uansett en reise på lykke og fromme :).

Grattis til alle med superresultat, men jeg sender nå en ekstra grattis til reisefølget (Jeanette) med 2 ganger 2. BIG med Talli. DET er en prestasjon, det :D. Hipp hipp hipp HURRRAAAAA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics:

Nå møter jeg snart sengen, men kort fortalt så stilte jeg Talli også hadde jeg lånt med meg en hannhund.

Og på 4 dager så fikk vi:

1 Cert og dermed Duch på Enzo

4 BIR, Enzo 1 og Talli 3.

4 BIM, Enzo 3 og Talli 1.

8 Cacib

2 x 2.BIG på Talli :hyper:

For 4 forsjellige dommere i raseringen, og gruppe dommerene var ikke rasedommer noen av dagene :punk:

Den ene kritikken jeg fikk av dommeren tror jeg nesten jeg skal ramme inn og henge på veggen!

4 years,high quality bitch, everything the breed standard asks for I have seen in her. Well presented. It is a great honour that I had the opportunity to judge her.

Det er vel dette som kalles store slem!?

Grattis med resultatene til alle andre også!

*svever i på en rosa sky*

Tusen takk for hyggelig selskap i Danmark :D

Og når jeg kom hjem så hang det ballonger i norskflagg-sløyfebånd på inngangsdøren min. Som jeg mistenker min nabo for å ha hengt på døren :D

Tusen takk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics: :frantics:

Nå møter jeg snart sengen, men kort fortalt så stilte jeg Talli også hadde jeg lånt med meg en hannhund.

Og på 4 dager så fikk vi:

1 Cert og dermed Duch på Enzo

4 BIR, Enzo 1 og Talli 3.

4 BIM, Enzo 3 og Talli 1.

8 Cacib

2 x 2.BIG på Talli :hyper:

For 4 forsjellige dommere i raseringen, og gruppe dommerene var ikke rasedommer noen av dagene :punk:

Den ene kritikken jeg fikk av dommeren tror jeg nesten jeg skal ramme inn og henge på veggen!

Det er vel dette som kalles store slem!?

Grattis med resultatene til alle andre også!

*svever i på en rosa sky*

Tusen takk for hyggelig selskap i Danmark :D

Og når jeg kom hjem så hang det ballonger i norskflagg-sløyfebånd på inngangsdøren min. Som jeg mistenker min nabo for å ha hengt på døren :D

Tusen takk :hug:

Gratulerer så mye med kjemperesultater i Danmark! Artig at "onkel Enzo" tok med seg de BIR og BIM som ikke Talli tok. Det var storeslem ja! :punk:

Ellers gratulerer til alle de andre som også hadde fine resultater! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...