Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

"Flere skutt på Utøya i Buskerud. Politiet frykter det er bomber på øya" - Facebook

Har du lest dette NÅ, eller bare treg oppdatering?

Anette: Tore er antatt ok, duden ble tatt like etter siste beskjed fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK.no: Siste fra Regjeringskvartalet:

Bekreftet at det er en terroraksjon

7 personer er bekreftet døde

15 personer er meldt skadet

Alle vinduene i regjeringskvartalet er knust

Alle veier mot Oslo sentrum er sperret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ihvertfall Adrian tatt hånd om, han er skutt, men i live... Tror dessverre det er snakk om døde også på Utøya :(

Håper det går bra med han til tross for det som har skjedd :(

En venninne av meg var der da det smalt, og hun var omtrent metern unna å få en stor glassrute i hodet.

For en trist dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange ganger som jeg har vært inne i diverse regjeringsbygg, og hvor nøye de er på å sjekke identitet og at du har avtale med noen der - en spankulerer ikke inn som en vil. Du må vente til den du har avtale med henter deg. Hvordan får en plantet en bombe da?

Jeg er kanskje for naiv...

Bilbombe... Da parkerer man bare utenfor på strategisk sted, forsvinner og utløser med fjernkontroll, evt tidsinnstilling.

For dere som har barn eller kjenner barn som får med seg hva som skjer: Krisepsyk

Jeg skal innrømme at jeg i enkelte tilfeller tror slik krisepsykologi bare gjør ting verre for barn, jeg... Barn tar ikke ting så himla innpå seg nødvendigvis, men det blir de nødt til når de voksne skal "snakke" med dem om det - DA blir det skummelt, da... Litt som med hunder - gjør man noe utav skumle ting, så BLIR det skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbombe... Da parkerer man bare utenfor på strategisk sted, forsvinner og utløser med fjernkontroll, evt tidsinnstilling.

Ja, men det er sagt på tv at det mest sannsynlig har vært en bombe inne i regjeringsbygget, pga skadene og brannene innenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt..! :(

"Foreløpig er det ingen som vet noe om hvem som står bak terrorangrepet, men på Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende:

- Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han."

- VG: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10080586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

5 lys er tent nå, ett for de omkommende, ett for de skadete, ett for de pårørende, ett for de berørte, ett for de som er på jobb og står midt oppi det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbombe... Da parkerer man bare utenfor på strategisk sted, forsvinner og utløser med fjernkontroll, evt tidsinnstilling.

Ja, men det er sagt på tv at det mest sannsynlig har vært en bombe inne i regjeringsbygget, pga skadene og brannene innenfra.

Andre har sagt at utifrå skadene så må det ha vore ein eksplosjon i friluft, altså bilbombe parkert utanfor byggjet e.l.. Eine eksperten som vart intervjua på NRK for ein halvtimes tid sidan.

Jeg utelukket bilbombe på grunn av det som ble sagt på TV, men så sier dem jo mot hverandre. Jeg er forvirret, men de vet vel ikke så tidlig i etterforskningen enda, forståelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK.no: NTB: Det er sannsynligvis al-Qaida som står bak terrorangrepet i Oslo, mener den svenske terroreksperten Magnus Ranstorp.

Terroreksperten begrunner sin antakelse med at personer med tilknytning til al-Qaida tidligere er blitt avslørt i Norge, og med at Norge deltar i NATO-operasjoner i muslimske land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke nrk skulle filmet det der på direkten.... men ufattelig vondt å se så mange ungdommer ligge strødd...

Politet bekrefter at det er en klar sammenheng mellom de to tragediene. ifølge nrk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...