Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke


Red Merle

Recommended Posts

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Jeg har av og til tenkt at jeg jo burde fornye meg litt, men så er jeg inne på en eller annen side og forstå NADA av dette med størrelser? Hvordan finner man ut sånt?

Hvis du søker på size converter eller noe sånt, så får du opp omtrent hva som tilsvarer din størrelse, og de fleste er flinke til å legge ut mål på draktene (livvidde, lengde på skjørt osv.), eller oppgir det dersom man sender dem en PM. Jeg pleier å be om mål og så måle meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg ikke kommer allikevel. Chico er ikke akkurat i beste formen han kan være sånn utseendemessig.

I tillegg har det nok blitt spist litt for mange lemen i helgen, så han er litt dårlig i magen, blir sikkert bra til helgen men med en invitasjon til jaktprøve med Yaris så tror jeg det blir prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på size converter eller noe sånt, så får du opp omtrent hva som tilsvarer din størrelse, og de fleste er flinke til å legge ut mål på draktene (livvidde, lengde på skjørt osv.), eller oppgir det dersom man sender dem en PM. Jeg pleier å be om mål og så måle meg selv.

Men det er jo spik, skvett umulig å måle seg selv riktig, og når de operer med INCH og alskens merkverdelge mål (nei, jeg gidder ikke sitte og regne og drive med matematikk - jeg skal jo bare ha klær for pokker :aww:) så gidder jeg liksom ikke kjenner jeg. Kunne de ikke bare hatt normale størrelser liksom? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo spik, skvett umulig å måle seg selv riktig, og når de operer med INCH og alskens merkverdelge mål (nei, jeg gidder ikke sitte og regne og drive med matematikk - jeg skal jo bare ha klær for pokker :aww:) så gidder jeg liksom ikke kjenner jeg. Kunne de ikke bare hatt normale størrelser liksom? :whistle:

Da søker du opp en converter på nett som regner for deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å støte noen av dere som ønsker å pynte dere med skjørt, pene drakter eller annet. Absolutt ikke!

Jeg synes det er kjempeflott at noen gidder å gjøre det lille ekstra for å presentere hunden sin på beste måte.

Men er det egentlig så lekkert med leire mellom tærne, lavsko og nylonstrømper tilgriset opp til knærne av leire?

(Men sikkert deiligere å løpe rundt med, enn slagstøvler og gummibukser - men det er vel ikke baaare derfor endel stiller opp i de peneste draktene, liksom..)

Men det var helt OT!

Situasjonsrapport fra Bjerke er:

Det er VÅTT her i dag. Riktignok sol akkurat nå, men det har regnet tidligere (det er vått på asfalten, og sikkert på gresset). Mørke skyer som ser faretruende ut over oss, og det er meldt bøttende regnvær i morgen.

"Banefolket" (våre egne ompa-lompaer) går rundt og markerer opp campingplasser - ser i alle fall noen skrikende orange spraymalingsflekker litt her og der...

Det er visst runt 80 som skal campe her i helgen, og det er et skikkelig styr å prøve å holde orden på dem også, sies det.

Plenen er klippet litt på hver dag nå, og forhåpentligvis kom de i mål med så kort de kan få det til. (Det er jo liksom ikke en pryd/golfplen utpå der.... :icon_redface: )

Så det blir vel utstilling i helgen, antar jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg skal ha ringsekretærelev på lørdag, for da kan jeg sitte i bikini og sandaler om jeg vil i teltet, mens eleven piskes rundt inni ringen uansett føre og vær :lol:

Også er det en sadistisk del av meg som håper på realt gjørmete ring med høyt gress, for da GLEDER jeg meg til å se artige bevegelsesmønster hos dachsene som skal i ringen :lol:

Det blir ikke mer moro enn en lager selv :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå begynner jeg å glede meg på ordentlig! Bjerke er liksom den eneste utstillingen i året som jeg alltid får med meg. Og jeg (som ikke skal stille) har absolutt ikke noe imot litt gjørme :ahappy:

Finnes det forresten en oversikt over hva som går når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg skal ha ringsekretærelev på lørdag, for da kan jeg sitte i bikini og sandaler om jeg vil i teltet, mens eleven piskes rundt inni ringen uansett føre og vær :lol:

Også er det en sadistisk del av meg som håper på realt gjørmete ring med høyt gress, for da GLEDER jeg meg til å se artige bevegelsesmønster hos dachsene som skal i ringen :lol:

Det blir ikke mer moro enn en lager selv :icon_redface:

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker meg fra lp så ingen behøver å se etter meg lørdag, og skal jobbe :o søndag kommer vi sterkere tilbake og jeg så nettop for meg Emma muckboots og bikini i ringen :blink:

Sorry 'bout the nightmares.

Jeg burde kanskje ha understreket at jeg bruker burkini...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker meg fra lp så ingen behøver å se etter meg lørdag, og skal jobbe :o søndag kommer vi sterkere tilbake og jeg så nettop for meg Emma muckboots og bikini i ringen :blink:

Da får du ha lykke til på søndagen iallefall! :)

Hvilket nr hadde forresten du på LP-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonsrapport fra Bjerke er:

Det er VÅTT her i dag. Riktignok sol akkurat nå, men det har regnet tidligere (det er vått på asfalten, og sikkert på gresset). Mørke skyer som ser faretruende ut over oss, og det er meldt bøttende regnvær i morgen.

"Banefolket" (våre egne ompa-lompaer) går rundt og markerer opp campingplasser - ser i alle fall noen skrikende orange spraymalingsflekker litt her og der...

Det er visst runt 80 som skal campe her i helgen, og det er et skikkelig styr å prøve å holde orden på dem også, sies det.

Plenen er klippet litt på hver dag nå, og forhåpentligvis kom de i mål med så kort de kan få det til. (Det er jo liksom ikke en pryd/golfplen utpå der.... :icon_redface: )

Så det blir vel utstilling i helgen, antar jeg.

Susanne

Åååå, som jeg gleder meg til gjørme og sølete klær!! NOT *sukk*. Det er vel det desidert verste føret jeg vet - hvordan pokker skal man holde noe reint overhodet? Jeg finner liksom fortsatt søle fra i fjor :aww: Hadde man bare stilt på lørdag, så kunne man vel berget litt før gjørmehavet er et faktum, men søndag er INGEN god dag når været er som nå.

Egentlig burde man funnet et helt annet sted enn Bjerke for denne utstillingen. Det ER omtrent alltid vått der, dårlig drenering og langt gress. Det er fryktelig synd at hysteriske nordmenn utestenger oss fra å bruke idrettsanlegg som oftest er bedre rustet for regn og bruk enn det Bjerke er. Jeg er sikker på at det er få andre land som tilbyr sine utstillere slike forhold som det man ofte gjør på Bjerke.

*slutt på dagens sutring :D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me be no show...

Det er for mye som skjer under Elvefestivalen, så jeg er redd kidden blir utslitt. Vi drar heller på utstillingen i Drammen Park (sånn ca 100m fra oss, den veien -------->) på søndag. Sojjy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me be no show...

Det er for mye som skjer under Elvefestivalen, så jeg er redd kidden blir utslitt. Vi drar heller på utstillingen i Drammen Park (sånn ca 100m fra oss, den veien -------->) på søndag. Sojjy...

du får ta det igjen med å komme som heiagjeng på SonenMesterskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i45141041._szw1280h1280_.jpg

Håper jeg får truffet på dere igjen :D

Jeg har iallefall ikke råd til en slik fancy drakt som mange har på seg når de viser hund hehe..

Min er heller ikke dyr. Som Jeanette så var jeg på salg hos H&M. Fikk da jakke for 150 kr, bukse for 50 kr og topp for 50 kr. Favoritt antrekket mitt (ikke at jeg har så mange :lol: ) Ellers har jeg skjørt fra H&M for 200 kr, og en jakke som mamma kjøpte fra H&M for en billig penge, men jeg husker ikke hvor mye. Billig er det ihvertfall om man er flink til å lete i salgshauene! Fant en fin jakke en dag, men var ikke helt sikker på den, så jeg lot vær. Den kostet 100-150 kr.

Me be no show...

Det er for mye som skjer under Elvefestivalen, så jeg er redd kidden blir utslitt. Vi drar heller på utstillingen i Drammen Park (sånn ca 100m fra oss, den veien -------->) på søndag. Sojjy...

Bitch!

Æsj på været da! Jeg er glad det er på lørdag vi har best sjanse for å slå til høyt oppe! For da er det minimalt med gjørme, ikke sant! Været sier soool på lørdag, og regn og sol på søndag, så jeg tar med klær som passer til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunde- og campingfolket begynner å innta Bjerke!

Veeeel det sto riktignok en diger campingbil på parkeringen vår i dag tidlig når jeg kom også. Men NÅ er det opptil flere som kjører rundt omkring med digre biler og vogner og forsøker finne plassen sin (de er nummererte, så hvor vanskelig kan det være, liksom?).

Ute på banen er det stille og rolig, kun de vanlige gjestene som koser seg utpå der (vi har 100-vis av kanadagjess som vanker her..).

Regnet har begynt - så dette blir moro dere!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Tror fint at jeg kan pakke ut igjen piratbuksa jeg har lagt i bagen... Da blir det sikkert knallvær, hvis jeg gjør det! :ahappy: Må vel bare ta med seg regnbukse og fjellsko(i mangel på Muckboots), og håpe at lilleprinsen har lyst til å sette hans høytidelige stump på bakken i lydigheten.

Egentlig glad for at jeg slipper å stille denne gangen, har fortsatt gjørme i sandalene fra i fjor! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...