Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen i august

Sasha&Kiara

Recommended Posts

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Vi skulle egentlig dra direkte til Nesbyen etter trippelen i Ransäter, men så endret vi planer og drar istedet til en jubileumsutstilling i Tullinge utenfor Stockholm. Vi har vært på Nesbyen hvert år siden Symra var der på valpeshow for fire år siden, så det blir litt rart. Kjempetrivelig utstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Aha :innocent:

Vi er nr 13 og 15 inn i ringen og skal stille kl 09.

Så kan da enten være japanere først, eller så kan det være noen før oss :lol: :lol:

Jaja kommer vel kanskje :whistle:

Redigert

Og vi har fått 2 forskjellige ringer å. Det var litt kjipt syns eg. Ring 10 og ring 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager ser du dette hen? Jeg fikk som de andre over ikke noe skriv i pm på hvor mange påmeldte det er, det står heller ikke noe på hjemmesiden til tibetansk terrier klubb. Ringte den ansvarlige, hun sa at jeg ikke var alene om å ringe og at jeg skulle prøve igjen etter kl 19 i kveld, men når jeg prøvde så hadde damen slått av telefonen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager ser du dette hen? Jeg fikk som de andre over ikke noe skriv i pm på hvor mange påmeldte det er, det står heller ikke noe på hjemmesiden til tibetansk terrier klubb. Ringte den ansvarlige, hun sa at jeg ikke var alene om å ringe og at jeg skulle prøve igjen etter kl 19 i kveld, men når jeg prøvde så hadde damen slått av telefonen sin...

Jeg måtte sende påmeldingen manuelt, siden Pippi ikke er min hund ennå, og fikk mail fra Myndeklubben (men det gjelder jo søndagen) i kveld med ringoversikten :)

Tibetansk terrier klubben har jeg ikke hørt noe fra ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt rart...

Håper det kommer for lørdagen også etterhvert. Jeg må hente ut nr-lappen i sekretariatet pga den manuelle påmeldingen min, og trenger ringoversikten med starttider for å vite når jeg skal møte opp. Hvis ikke er det vel bare å møte kl 09.00, og satse på at det ikke er så veldig seint startpunkt for shibaene på lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått to heeelt forskjellige ringer de 2 dagene, det var litt kjipt.

Ifjor fikk vi 6 og 7 tror jeg det var. I år ble det 2 og 10 :getlost:

Også har vi oppmøte 9 begge dager, men har 13 hunder før yngste jenta lørdag, og ikke mindre enn 34 hunder før yngste jenta søndag :rolleyes2: Noen som sa forsinkelser søndag?? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på søndagen er det 6 raser før dere skal i ringen (vi skal i samme ring): Eurasier (9 stk), Samojed (2 stk), Shiba (4 stk), Siberian Husky (2 stk), Västgötaspets (3 stk) og Finsk lapphund (8 stk).

Hmmmm... på ringoversikten står det at dere har oppmøtetid kl. 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...