Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeluker


Recommended Posts

Sitter å tenker på om jeg skulle hatt en slik katteluke (med chip) til min ccpp.

Noen har snakket om at de har ekstra stor katteluke til sin Maine Coon-katter, eller de mente det egentlig var hundeluker.

Noen som vet om det selges slike chip-baserte hundeluker noen plass i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har noen erfaring med hundeluker, å dele?

For og imot?

Har aldri tenkt på hundeluker tidligere, så tar gjerne imot andres tanker her ja :)

Fikk ingen treff på dyrebutikken.no, er siden lagt ned kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du inngjerdet hage da?

Jeg åpner som regel terassedøra og lar de gå ut og inn der jeg, de skal ikke ut alene uansett så..

Her står døra åpen hele dagen, når vi er hjemme og det er varmt. Barna og hund går inn og ut som det passer dem. Hagen er inngjerdet, men en hund som vil ut, kommer seg ut. Er jo ikke heldekkende vegg på 2 meter det er snakk om akkurat.

Tanken er at hunden skal kunne gå ut alene ja. Da kan han gå ut som det passer han, når han vil på utedoen :lol:

Men bare når vi er hjemme. Når vi jobber, så vil han oppholde seg på badet med stengt dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare om folk som har bygd hundeluker selv, far hus og ut til hundegård. De kan låses både innen og -utenfra, og veldig grei om man har valp/blir forsinket fra jobb ol. De gjorde det selv, tok noen timer (han er sånn handymann av dimensjoner). De har også hengt opp brede plaststrimler (sånne man bruker inne på fryselager ol) for å hindre insekter/vær å trenge inn i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du vil ha med chiplås, er det for å holde andre dyr ute? Jeg klarer ikke å komme på en annen grunn, men dere har jo allerede døra helt oppe når været tillater, så det kan ikke være det heller. Er det for at kun den ene hunden/katten skal kunne bruke den kanskje? Gud, jeg ble nysgjerrig.

På ebay har de hundedører til billig pæng, men jeg tror ikke jeg så noen med chiplås. Det virker som alle har en eller annen form for lås da, om det hjelper. Her er en som er draft and weather proof som har lås. Selv med moms og frakt burde du klare å holde deg langt unna tusenlappen.

Denne har en magnetic self lock hva nå enn det betyr, men kanskje noe å sjekke ut? Hunden ser ut til å må ha på seg en egen greie for å komme seg inn iallfall.

ebay.no -> "pet door" for mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, hvis hagen din ikke er 100% rømningssikker, er det ikke da litt skummelt å ha en hund som kan gå ut og inn som han vil? Tenk deg når han blir pubertal og får ferten av en deilig tispe, og plutselig har han vært borte lenge uten at dere har oppdaget det? Da burde vel sånn sett den luken gått ut til en hundegård? Men om det ikke finnes noen måte for hunden å komme seg ut, så er det jo praktisk da, selv om jeg nok ikke hadde taklet å "miste" kontrollen på den måten.

Hvorfor skal ikke Mario bruke den?

Ut til en sikker hundegård hadde det jo vært genialt da, hvis jeg hadde hatt hus og sånn skulle jeg fikset det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for at døren kun står åpen nå som det er sommer (og det har vi i nord omtrent i 3 dager :lol: Så var en sånn helårsløsning jeg tenkte på da

Jo, jeg skjønte det. Ikke de begrensede soldagene da. :D Jeg tenkte på det at du bare ville ha med chiplås og ingen annen type lås. Fortsatt nysgjerrig! Virker som den elekromagnetiske låsen kan funke som et substitutt? Da kan du vel kontrollere hvem som kan gå inn og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å tro at en slik ide er gjennomtenkt og risikovurdert med tanke på hundens sikkerhet i hagen. Er noe med at en del alltid tror det verste om andre. Nok om det. Min venninne har en magnetløsning på sin katteluke og er fornøyd med det. Hun klager ikke på trekk. Så "frekke" som enkelte katter er skjønner jeg godt at du ønsker en løsning som begrenser det til din hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, hvis hagen din ikke er 100% rømningssikker, er det ikke da litt skummelt å ha en hund som kan gå ut og inn som han vil? Tenk deg når han blir pubertal og får ferten av en deilig tispe, og plutselig har han vært borte lenge uten at dere har oppdaget det? Da burde vel sånn sett den luken gått ut til en hundegård? Men om det ikke finnes noen måte for hunden å komme seg ut, så er det jo praktisk da, selv om jeg nok ikke hadde taklet å "miste" kontrollen på den måten.

Hvorfor skal ikke Mario bruke den?

Ut til en sikker hundegård hadde det jo vært genialt da, hvis jeg hadde hatt hus og sånn skulle jeg fikset det :D

Er litt mange om og hvis enda og svirrer, så har ikke bestemt meg. Lufter bare tanken om det er mulig, og om andre har prøvd.

Vet ikke om ccpp'en blir kastrert eller ikke, så er ikke sikkert vi får en hannhund på vift med tanke på tisper i løpetid, det er noe vi får vurdere om det blir et tema.

Så må vi se ann hvordan denne hunden blir da, om det er en som holder seg hjemme, eller prøver enhver metode for å komme seg ut av gjerdet. Da vil det være mulig å vurdere hundegård, eller slutte med hundeluken.

Jo, jeg skjønte det. Ikke de begrensede soldagene da. :D Jeg tenkte på det at du bare ville ha med chiplås og ingen annen type lås. Fortsatt nysgjerrig! Virker som den elekromagnetiske låsen kan funke som et substitutt? Da kan du vel kontrollere hvem som kan gå inn og ut.

Hvorfor chiplås har jeg egentlig ikke noen god forklaring på, var liksom bare det eneste låsbare alternativet jeg viste om da jeg laget tråden :)

Velger å tro at en slik ide er gjennomtenkt og risikovurdert med tanke på hundens sikkerhet i hagen. Er noe med at en del alltid tror det verste om andre. Nok om det. Min venninne har en magnetløsning på sin katteluke og er fornøyd med det. Hun klager ikke på trekk. Så "frekke" som enkelte katter er skjønner jeg godt at du ønsker en løsning som begrenser det til din hund.

Ja, her er kattene virkelig frekke. Vi må ha myggnettinger på alle vinduer (som bruker å være åpne på natterstid), ellers kommer nabokattene rett inn. Før vi fikk nettingen, så fant vi ofte sølete potespor i vinduskarmene, og en fin dump i senga som var brukt som soveplass. Når dørene er åpne, kan de komme traskende rett inn som om de bodde der.

Dere skulle sett Mario for noen uker siden, da ei katte kom inn i gangen. BOY hvor morsomt han fikk det da :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å tro at en slik ide er gjennomtenkt og risikovurdert med tanke på hundens sikkerhet i hagen. Er noe med at en del alltid tror det verste om andre. Nok om det. Min venninne har en magnetløsning på sin katteluke og er fornøyd med det. Hun klager ikke på trekk. Så "frekke" som enkelte katter er skjønner jeg godt at du ønsker en løsning som begrenser det til din hund.

Tenker du på det jeg skrev? Isåfall var det overhodet ikke ment slik! Jeg begynte vel egentlig bare å tenke høyt, for jeg synes ikke en hundeluke var noen dum idè. Så det med å tro det verste om andre får du ta på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er kattene virkelig frekke. Vi må ha myggnettinger på alle vinduer (som bruker å være åpne på natterstid), ellers kommer nabokattene rett inn. Før vi fikk nettingen, så fant vi ofte sølete potespor i vinduskarmene, og en fin dump i senga som var brukt som soveplass. Når dørene er åpne, kan de komme traskende rett inn som om de bodde der.

Dere skulle sett Mario for noen uker siden, da ei katte kom inn i gangen. BOY hvor morsomt han fikk det da :D :D :D

Du, jeg fikk også katt inn på soverommet mitt på natta. Før hadde jeg hund i sengen, så du kan jo tenke deg hvor forskrekket jeg ble når jeg bråvåknet en natt av at kattekreket beinfløy ut vinduet med en amerikansk bulldog susende etter? Ikke var jeg mye høy i hatten da jeg måtte traske rundt i den lille hagen bak bygården hvor jeg fånyttes prøvde å kalle inn den jakthøye bikkja mi. :lol: Enda godt jeg bodde i første etasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har noen erfaring med hundeluker, å dele?

For og imot?

Har aldri tenkt på hundeluker tidligere, så tar gjerne imot andres tanker her ja :)

Fikk ingen treff på dyrebutikken.no, er siden lagt ned kanskje?

Dyrlegebutikken.no<----link Ser at jeg har skrevet dyrebutikken.no i forge innlegg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...