Gå til innhold
Hundesonen.no

Et nytt og bedre liv!


Bananen

Recommended Posts

Bil Hjem :D Den er veldig nøyaktig, prater norsk og er skikkelig fin.

Prøvde å søke etter den, men fant den ikke :S

Har selv Sygic og CoPilot for øyeblikket. Har testet flere og de snakker norsk alle og er fine sånn sett, men ingen jeg har blitt helt 100% fornøyd med ennå. (det blir man kanskje ikke heller : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Prøvde å søke etter den, men fant den ikke :S

Har selv Sygic og CoPilot for øyeblikket. Har testet flere og de snakker norsk alle og er fine sånn sett, men ingen jeg har blitt helt 100% fornøyd med ennå. (det blir man kanskje ikke heller : )

den fulgte med telefonen når jeg fikk den. Så antar det er en LG ting. knallfornøyd iallefall med den appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være denne tråden har jeg kommet i gang!

Det er hevet over enhver tvil at jeg spores til å gå lengre og lengre turer, når jeg vet at "jeg blir målt" :-)

Jeg har altså lastet ned og begynt å bruke en app som heter Sports-Tracker :D Geniale greier!

Jeg har ikke en gang android tlf , men en Nokia N97 Mini med gps. Lastet ned Sports-Tracker fra Nokia sine egne hjemmesider. Gratis!

Data for turen lastes opp trådløst fra mobilen til pc'en når jeg kommer hjem, så får jeg et slikt bilde som det øverste her, med alle data på pc-skjermen. Her er f.eks. dagens tur, 4.13 km. Gikk i "mine egne fotspor" tilbake på en turvei, så linjene ser ut som de ligger oppå hverandre på dette kartet. Men zoomer man inn på Sports-Trackers hjemmeside, så ser man til og med hvilken side av veien jeg gikk på :) Hmmmm.... hadde jeg festet mobilen til hundens halsbånd hadde det blitt litt av et zikkzakk-mønster på kartet, hehe! :- ) Hun spretter jo hit og dit og frem og tilbake. Lurer på om satelitt-gps'en hadde fått med seg alt det.

skjermbilde-290911.jpg?w=697&h=503

Her er bilde fra telefonen min. Det sender jeg pr email fra tlf til pc-innboksen min, og så lagrer jeg det på pc'en og laster opp på bloggen min derfra :-)

stscreenshot-290911.jpg?w=502&h=360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde fra telefonen min. Det sender jeg pr email fra tlf til pc-innboksen min, og så lagrer jeg det på pc'en og laster opp på bloggen min derfra :-)

Det var da tungvint? Du vet du kan oppgi login-data på telefonen, så synkroniserer den automatisk med kontoen din på sports-tracker.com når den har nettforbindelse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute og jogget med kjæresten i går kveld, brukte Endomondo istedet for Runkeeper og den fant gps'en litt bedre (eller, vil vel tro det var gps'en som herja med RunKeeper og ikke selve appen det var noe feil med, men).

http://www.endomondo.com/workouts/l8ZrC_PbfxE

Syns godt den kunne vist snittfart på en annen måte, for den viser det på tlf (8,84kmt snittfart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe smarte greier! Har aldri hørt om RK før, jeg :icon_redface:

Men inne på nett, kan en velge hvem som skal få se hva? Merker jeg blir pittelitt paranoid her :P En hvemsomhelst massemorder kan jo se hvor en bor og hvor en pleier å gå tur :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at ruta der vi gikk stemmer, men at den har "bommet" litt på veien? Når jeg ser på kartet og vet hvordan gatene ser ut/hvor vi gikk, så virker det bare litt forskjøvet.

Var ute og jogget med kjæresten i går kveld, brukte Endomondo istedet for Runkeeper og den fant gps'en litt bedre (eller, vil vel tro det var gps'en som herja med RunKeeper og ikke selve appen det var noe feil med, men).

Det har med nøyaktigheten i apparatet å gjøre. GPS-mottakerne i telefoner er gjerne ikke bedre enn at man får en feilmargin på +/- 10-15 meter. Hvor godt resultatet blir avhenger også av forholdene rundt. Signalene blir gjerne forstyrret av høye bygninger, om du går under trær også videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Glemmer helt denne, jeg! Vi gikk tur i dag, men glemte å slå på GPS-en før vi var nesten hjemme. Så den ble husket midt inni skogen. Turen var vel på rundt 6 kilometer totalt. Og bildeknipsing ble lagt til underveis. :lol:

Men åssen får jeg endret det til km her/på runkeeper sin hjemmeside? Står i km på mobilen, i hvert fall ...

6318630564_87241dfe85_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Gråtass

Nå har jeg hoppet over 4.5 side med telefon snakk jeg ikke skjønner en pøkk av, jeg har kjøpt ny tlf, den er til å ringe med, sende meldinger og den kan ta bilder og spille radio. Da er jeg fornøyd.

Men over til trådens faktiske topic: sunnere liv, jeg har bestemt meg for at nå skal jeg gå ned de 8kg, for nå er jeg lei av bukser som er for trange, valker som tyter og pese som en blåsebelg bare jeg har beveget meg 100 meter. Det er etter mitt skjønn ikke noen enkle snarveier dit. Jeg har bestemt meg for å ha gått ned til påske så det vil si at jeg må gå ned 2kg i snitt pr mnd.

Det betyr at jeg kan fortsette å unne meg noen av livets goder, men i begrenset mengde: vin- ja. røyk- masse, cola light- kun en burk pr dag, godteri- kun på lørdag, middag- ja det jeg vil ha, men ikke fråtse. Trim- skjerp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Gråtass! Jeg la om rutinene tidlig i vår, og jeg storkoser meg med trening nå. Det går aldri en uke uten tre økter - nå følger jeg to harde boot-camp aktige styrketimer i uken + jogging. Må nok trappe opp litt på utholdenhetsdelen, for tamdidam - jeg har meldt meg på triatlon :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig, sammen med å endre vekt og første dag i uken. Gjøres med å gå på Your Profile's -->profileDropdownArrow.png og velge My Settings og Preferences

Første test med runker'n i kveld. Ble bare en liten tur og slo av skjerm naturligvis under turen. Glemte å se % på batteriet før vi dro, men så likt ut da vi kom hjem. (har ikke ikon med %)

953568.jpeg

Det alternativet har jeg ikke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...