Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr for å ha hund i bilen i sommer.


Recommended Posts

Heisann.

Nå er det slik at jeg blir å jobbe mye i sommer, og hundene blir å være i bilen mesteparten av arbeidsdaene(regner jeg med).

Hvilkne produkter kan være lurt å ha med seg, og praktisk for den saks skyld.

Tenker på slike gitterdingser som man har på vinduene slik at man kan ha dem halåpne uten at hunden kan hoppe ut, gjærne et sirkulasjonsystem for å bytte ut luften i bilen hvis den blir vor varm, kanskje en vann og matskål som ikke griser under kjøring osv.

Alt jeg ar nå er vinduene på gløtt og skrevet telefonnr på vinduet bak.

Sålangt har det gått fint, og de har ikke vært noe bemerkelsesværdig varmt i bilen selv på de varme dagene, men med vinduene halveis åpne så er den jo ikke trygg for tyveri osv når den står mitt i byen.

Hvis dere vet om noen bra produkter så si ifra=) Så slipper jeg å gå å uro meg for biltyveri eller varme hunder lengre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Finnes det ikke noe burvifte til tøybur? Jeg bruker bare tøybur når jeg er på treninger, stevner ol.

Ehhh.... om buret står ute så er det vel en smal sak å få plassert det sånn at det er litt skygge, luftelukene kan du jo ta opp - du trenger jo da strengt tatt ikke noe vifte på buret da eller?

Kjøleteppe, funker det over tøybur? Hvor får du kjøpt det? hehe :P

Kjøleteppe skal vel i prinsippet ligge UNDER hunden kanskje?

Jeg har hundene med i bilen når jeg skal noe etter jobb, jeg parkerer så godt det lar seg gjøre i skyggen, jeg har fire vinduer oppe (de går bare på gløtt da), pluss at jeg har luftekrok bak. Hundene har hele tiden tilgang på vann. Det ligger lapp med telefonnummeret mitt i vinduet - og på varme dager ser jeg til de flere ganger for dagen. Så langt har det gått greit, men jeg kommer til å la de være hjemme om temperaturen blir altfor høy. Da dropper jeg heller planenene etter jobb.

I dag er de med, det er en varm dag - men vi skal ta rabiesblodprøve i ettermiddag og da må jeg bare - gidder ikke å dra hjem å hente hundene for så å kjøre tilbake liksom.

Det ER skummelt med hund i bilen når det er varmt.

Til TS - på biltema får du kjøpt gitter som du kan feste i vinduet så du kan sveive de lenger ned. Om du ikke har bur i bilen bør du skaffe deg det umiddelbart, da står du friere til å åpne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.... om buret står ute så er det vel en smal sak å få plassert det sånn at det er litt skygge, luftelukene kan du jo ta opp - du trenger jo da strengt tatt ikke noe vifte på buret da eller?

Kjøleteppe skal vel i prinsippet ligge UNDER hunden kanskje?.

Joa, men jeg tror det blir varmt lel om det er 30 grader. Jeg setter buret i skyggen med lukene oppe.. Jeg tror en vifte har gjordt godt..

Jeg har sett et par stykker som har slike dukker de har over bur og baklukkene på bilene, på varme dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...