Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Argyros,det der er den artigste filmen på evigheter :D :D

Tror gutta og jeg må ha et par emuer :wub: i hagen :lol:

Bare tenk hvor morsomt det blir når de blir store! :lol:

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Guest Michellus
Skrevet

Om han må ut 5 timer etter han har spist, er det jo bare å fore 5-6 timer før dere legger dere, så er han vel ferdigdriti for natta?

Men er det da den bæsjen som kommer ut da? Bruker valper 5-6 timer på å fordøye ting? Er så rart siden det er noe som plutselig har kommet opp, ikke sant, så jeg ikke forstå helt.

Skrevet

Gubben er bortreist. Det skjer forholdsvis sjelden, så nå er det full forvirring i leggeritualene her. Symra og jeg bruker å gå og legge oss først, Pippin og gubben pleier å gå sen kveldstur etter at vi har lagt oss. Nå vil ikke Pippin komme og legge seg sammen Symra og meg, men han vil slettes ikke være igjen alene utenfor soverommet heller. Jeg får visst ta ledelsen her hvis det skal bli noen soving. :lol:

Natta!

Skrevet

Men er det da den bæsjen som kommer ut da? Bruker valper 5-6 timer på å fordøye ting? Er så rart siden det er noe som plutselig har kommet opp, ikke sant, så jeg ikke forstå helt.

Det er vel bare å prøve, så ser du om det fungerer eller ikke...

Skrevet

Bare tenk hvor morsomt det blir når de blir store! :lol:

Har tenkt...da kommer de til dyrehagen i Tvedestrand... :lol:

Guest Michellus
Skrevet

slkjfelksjdfglsktrhgøs

The Sims 3 Pets kommer ut i høst :D Dette har jeg venta på siden the Sims 3 først kom ut :D

Skrevet

Har tenkt...da kommer de til dyrehagen i Tvedestrand... :lol:

:lol:

...har jeg luftet hund i bare undertøyet (har jeg nevnt i det siste hvor mye jeg elsker å bo uten naboer innen synsvidde?) og duppet i badekaret. Bare tre timer igjen å holde øynene åpne. *gaaah*

Guest Dratini
Skrevet

Og da vil jeg bare (vel det er ikke "bare-bare" da!!) å gratulere hele sonen sin MOKKEN med dagen!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Guest Dratini
Skrevet

og bare for å dobbeltposte(kanskje).. Her er verdens fineste ZumZum, bilde tatt av Anette&Amiga!

DSC_0945.JPG

Skrevet

Og da vil jeg bare (vel det er ikke "bare-bare" da!) å gratulere hele sonen sin MOKKEN med dagen! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Nei det er ikke bare bare! *ler*

Takk, takk! :D

Skrevet

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulip! Jeg får ikke til grønnsakssuppelapskausgreia! Den smaker ikke sånn som din. :icon_cry: Og jeg klarer ikke forklare forskjellen, den du lager smaker - eh - søtere på en måte? HVA er det jeg mangler eller har forlite av?

Skrevet

Siden 2ne ikke har kommentert det, så skal jeg repetere det for... ørtende gang :rolleyes2:

Man skal kaste SLIPPERS!

Hvor vanskelig kan det være... :icon_confused:

:lol: :lol:

Åh, selvfølgelig! Og om de ligger på samme sted, treffer jeg antageligvis alle tre samtidig - hattrick!

:lol: :lol: :lol:

For da skal jeg helst gå fra 04.00 og utover, eller fra 21.00 og utover(da er sauen og gaupa mest aktiv).

Mennehhh... hvorfor skal du gå når sau og gaupe er mest aktive? Skal du ikke finne kadaver da? De er vel ikke spesielt aktive noen gang i løpet av døgnet? :icon_confused::whistle:

Nå har jeg vært på 60-årslag. Av ren plikt. Gud så kjedelig...

Jeg også :D.

Sammen med Siri?

*fnis*

Hadde det enda vært så vel - da hadde jeg jo hatt noen andre å prate med...

:D :D Jeg hadde mange mange å prate med, jeg - var jo DEN hundeklanen tilstede :). Veldig hyggelig 60-årslag!!

Nå burde jeg vel strengt tatt legge meg?

Skrevet

Nå burde jeg vel strengt tatt legge meg?

Og hva gjør du oppe så seint? Trudde du var sånt A menneske jeg... :aww:

Og så ler jeg litt av hva folk skriver inne på diverse "kontakt" sider. Altså. Om man ønsker kontakt, så kan man jo skrive litt mer enn "ha en fin natt" sånn ca 10-15 ganger det siste halvåret... :P

Edit: Og så er jeg glad for at det har ordnet seg med at Vida kommer seg til kiropraktoren til mandag uansett hva som skjer med meg. :ahappy:

Skrevet
:( står jeg utenfor soverommet å griner og hopper. Kravlet en edderkopp forbi meg i sengen. Jeg har så panikk :( helt ****** teit å være redd de ekle små krypene :( *snufs* bah, det er så latterlig.
Skrevet

Oioioi! Jeg er fæææl hundeeier er jeg! Har helt glemt bursdagen til begge gutta! :hmm:

Verdens fineste Argyr ble seks år 18. juni og verdens fineste Garm ble fem år 13. juni!

IMG_4125.jpg

Skrevet

Oioioi! Jeg er fæææl hundeeier er jeg! Har helt glemt bursdagen til begge gutta! :hmm:

Verdens fineste Argyr ble seks år 18. juni og verdens fineste Garm ble fem år 13. juni!

Grattis med overstått til gutta. De burde få noen alpakkaer i gave. :aww: Eller som straff til deg for at du glemte bursdagen deres. :P

Skrevet

:( står jeg utenfor soverommet å griner og hopper. Kravlet en edderkopp forbi meg i sengen. Jeg har så panikk :( helt ****** teit å være redd de ekle små krypene :( *snufs* bah, det er så latterlig.

:hmm: Jeg synes ikke du er latterlig - jeg har lenge slitt med en helt grusom fobi mot de ekle krypene, all sympati herfra! Skulle virkelig ønske jeg kunne være redd noe jeg sjelden så i stedet. Elefanter, ender, flaggermus - eller slanger.

Skrevet

God bedring til mammaen.

Det settes veldig pris på å høre sånt! Gleder meg til hun er hjemme igjen og jeg liksom vet helt hva som skjer :)

Uff da, en som omkom? :hmm: Ikke bra! Nei, sykling gjør jeg kun i skogen, på grusvei, i sakte fart. :P Eller på svært lite trafikkert vei, i sakte fart. :P Jeg er en slags pessimist, jeg klarer alltid å forestille meg det verste. Selv om jeg ofte gir litt f**n og gjør det likevel da, som å fly for eksempel, jeg er ikke redd for å fly, men jeg er fullt oppmerksom på at vi KAN dette ned. :aww: Så med sykling, så er jeg fullt oppmerksom på at jeg KAN få en grein inn i fronthjulet, kalve overende og knekke nakken, eller måtte bråbremse pga en katt, skli overende og havne under en bil, eller eller.. Men som regel tenker jeg at jaja, er det meningen at jeg skal klare meg, så klarer jeg meg, er det ikke, så klarer jeg meg ikke. Tar dog mine forholdsregler, og det er kanskje en av grunnene til at jeg aldri har brukket noe eller skadet meg alvorlig. (unntatt kneet mitt som har blitt maltraktert et par ganger.)

Ja dessverre, men det skyldes mer sannsynlig sykdom enn faktisk ulykke da. Men jeg er ganske enig med deg!

Jeg tar forhåndsregler, men tenker også at om jeg ikke klarer meg, så er det ikke meningen.

Ellers, så syns jeg det er helt riktig av deg å dra på festival likevel, jeg. Du kan ikke sitte hjemme og sture når du vet at mamman din har det så bra som forholdene tillater, da er det bedre at du tenker på noe annet. :ahappy:

Det ble bra det :) Koste meg og hadde det gøy, så nå er jeg litt småfull og får nok lettere sove, når jeg legger hodet på puten. Møtte tilfeldigvis på Kaja (med Tesh og Cosmo) men veldig i farten da :P

Også fikk jeg en utrolig uventet og koselig melding fra karen som er i ute og reiser i helgen!

Gleder meg sinnsykt til han kommer hjem imorgen!

Meeeen bør vel egentig sove jeg da!

Skrevet

Gi han litt mer til "middag" og mindre på kvelden. Pluss at du bør fore litt tidligere, så går det nok bedre :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...