Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dette har vært oppe såå mange ganger :rolleyes2:

Siden 2ne ikke har kommentert det, så skal jeg repetere det for... ørtende gang :rolleyes2:

Man skal kaste SLIPPERS!

Hvor vanskelig kan det være... :icon_confused:

Du, det der er visst VELDIG vanskelig :aww:

Åh, selvfølgelig! Og om de ligger på samme sted, treffer jeg antageligvis alle tre samtidig - hattrick!

:yes: For har de ikke gjort noe galt, så har de sikkert tenkt til det, og da er det best å være på den sikre siden og kaste en slippers sånn at de veit åssen ståa er! :aww:

Nå lurer jeg på når valpen bør mates sånn at han ikke må bæsje midt på natten? Noen som vet?

Veit du hva? Jeg tror det kan være lurt jeg! :P

.. Lader pikebarnet og jeg opp til tirsdag.. Har jeg nevnt at vi skal på Linkin Park-konsert da? Ikke? Vi gleder oss, vi! :D

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fineste valpene og verdens beste onkel det der! :wub:

Jepp :)

Fenris er såå fin :wub: Og isbjørnene også selvfølgelig :ahappy:

Nå skal jeg betale regninger før jeg skal være flink å legge meg :aww:

Takk :)

Skrevet

Jeg tror objektivet mitt har tatt kvelden. Det da bzzzzt,bzzzt,zuuuum og pip pip pip før det ble helt stille :icon_cry: Så nå er det ingen autofokus mere og jeg lurer på hvor mye sånt noe kommer til å koste å reparere?

Felix og Blaze har vært med på fisketur og er nå kjempeslitne begge to :) Nå skal vi bare kose oss i hytta resten av kvelden også kjører vi i morgen tidlig for å dra rett på LC-trening.

Skrevet

..har jeg kommet inn fra kveldstur med "valpene" og Fenris! også har småtrollene har fått en runde i badekaret og er relativt klare til valpeshow i morgen! Deilig når det er valpeshow 10 min unna her, og det ikke starter før kl 10 :) :)

valpee har fått være med på noen korte turer med pawtrekker nå, og det går så utrolig fint! Flinkeste småtrollene! Må slutte å kalle de valpene snart, Mio er jo høyere enn mora si....

2.jpg

Nydelige de er altså! Store har de blitt siden jeg så de i vinter! :)

...Jeg ser på Hostage på Tv3. Bra film det synes jeg..

Ellers synes jeg synd på denne karen.. Huskyhannhund på 1 år Han avlives på mandag hvis ingen gidder å ta ham. Han gies bort.. Så utrolig trist med slike saker! At en hund på 1 år avlives hvis ingen kommer å tar ham. Liker ikke..!

Jobbet lenge idag! Og på slutten ble jeg så lei at jeg ble fornærma når ingen sa hei tilbake til meg når jeg var hyggelig å sa hei i kassa.. NEIVEL liksom..! Hmf.. :lol: Og så kan folk være arrogante å forvente alt mulig av ekspeditører...

Jaja.. Spise litt mer snop..

Skrevet

Nå har jeg spilt litt Sims Medieval, og jeg sliter litt med kontrollen over simmen min. Han gjør som han vil han. Går plutselig og legger seg, eller spiser, leser en bok eller prater med folk jeg ikke har bedt han om å prate med. :lol: Er dette normal oppførsel for simmer?

Klikkertrening?

Er det forresten noen som har spilt Settlers her? Jeg kom plutselig på at det var en besettelse jeg hadde for noen år siden. Jeg spilte Settlers dag og natt. :icon_redface:

Forøvrig smiler aftensolen ute. Vi har gått en fin kveldstur og jeg har ryddet litt mer i heimen.

Skrevet

Sees vi i morra Fannhvit?

Nå har jeg vært på 60-årslag. Av ren plikt. Gud så kjedelig...

Jepp, vi stiller opp!

Åh ja, det er bra "gøy" med sånne pliktselskaper :rolleyes2:

Nydelige de er altså! Store har de blitt siden jeg så de i vinter! :)

Takk :) ja de vokser ALT for fort, og kunne godt ha vært små og søte ei stund til! Men det er veldig gøy at de begynner å bli store nok til å få prøve seg litt i spannet! Det er så utrolig moro å se hvor gøy de synes det er! De har ikke vært med mange turene i spannet enda, men blir helt "tullerusk" når jeg tar frem selene :wub:

Skrevet

Kan være du må skru på videokameraet når du har ledningen i .

Jeg gjorde det, men ingen reaksjon.. :(

OG trykke på noe etter du har skrudd det på faktisk. Når jeg skal koble til videokameraet, må strømmen stå i, USB kabelen må i, kameraet må være på og jeg må trykke på en greie og velge for "koble til PC via USB" elns på engelsk også kobler det seg til. Et ****** liv! :blink:

Hmm. I såfall vet jeg ikke hvilken knapp.. :(

Nå lurer jeg på når valpen bør mates sånn at han ikke må bæsje midt på natten? Noen som vet?

Jeg mater Nora klokken åtte på kvelden, og da er hun ute å bæsjer før det. Går helt fint :) Hun bæsjer som oftest ganske kjapt etter hun spiser da^ :)

Skrevet

Har jeg meldt på Lundii til NKK Oslo og Podencospesialen. :ahappy: Har egentlig ikke råd, men tok meg råd til det, så får det bare bli som det blir. :ahappy: Jeg VIL stille de dagene der, nemlig! :aww:

Skrevet

Jeg syntes strøm hørtes enda mer fornuftig ut enn bur. :aww: Slippers kan også funke, hvis du treffer, da! Jeg hadde nok bare bommet, og heller truffet X'en, stakkars. Men, er det ikke egentlig hennes feil da? Skal ikke hun liksom oppdra de der? :whistle:

Jo, X'en burde nok hatt minst en slippers i timen, så hun blir en bedre mor.

For ikke å snakke om den faren som ikke har bidratt med noe annet enn å få seg litt! :getlost:

Du, det der er visst VELDIG vanskelig :aww:

:yes: For har de ikke gjort noe galt, så har de sikkert tenkt til det, og da er det best å være på den sikre siden og kaste en slippers sånn at de veit åssen ståa er! :aww:

*be Jeanette shoppe flere slippers til meg*

Sammen med Siri?

Skrevet

Emma, hvor ligger valpebildene egentlig? Jeg finner dem hverken på hjemmesiden eller bloggen din jeg. Men så er jeg en sau til å lete også da.

Skrevet

...MÅ jeg bare dele denne både her og der:

:lol::wub:

Å herregud nå lo jeg meg ihjel! :lol: Haha SÅ dumsøte da! Sprelle rundt og hoppe og tryne i vannfatet :lol::wub: Hva slags fugl er det? Emu?

Skrevet

Emma, hvor ligger valpebildene egentlig? Jeg finner dem hverken på hjemmesiden eller bloggen din jeg. Men så er jeg en sau til å lete også da.

Trykk Oppdrett

Trykk Planlagte valper

Trykk Valper født 24.juni

Der har du bilder ol.

Tips emma: kanskje en link på venstre under oppdrett rett til F kullet sine sider? litt lettere bare :)

Skrevet

:lol: Så utrolig søte!

Mm! :wub:

Å herregud nå lo jeg meg ihjel! :lol: Haha SÅ dumsøte da! Sprelle rundt og hoppe og tryne i vannfatet :lol::wub: Hva slags fugl er det? Emu?

Det er ikke et vannfat - det er badekaret deres. :D

Det er emu ja.

...må jeg finne på noe for å holde meg våken i fem timer. Må vekke gubben, kan ikke sovne da.

Skrevet

Argyros,det der er den artigste filmen på evigheter :D :D

Tror gutta og jeg må ha et par emuer :wub: i hagen :lol:

Guest Michellus
Skrevet

tja.. rundt 6 tiden? og passe å gå tur ol lufte godt før man sover.

Jo, ja. Kanskje det.

2.jpg

SAMMIES :wub:

Veit du hva? Jeg tror det kan være lurt jeg! :P

Tror det jeg også :P Ikke så gøy å gå ut 3 liksom :P

Jeg mater Nora klokken åtte på kvelden, og da er hun ute å bæsjer før det. Går helt fint :) Hun bæsjer som oftest ganske kjapt etter hun spiser da^ :)

Ah okei :) Vi har matet han ca 10 de siste kveldene og da må han ut klokka 3, sååå jeg skjønner ikke helt dette regnestykket :P Hehe

.. er jeg hekta på L.A. Noire :aww:

Skrevet

Trykk Oppdrett

Trykk Planlagte valper

Der har du bilder ol.

Tips emma: kanskje en link på venstre under oppdrett rett til F kullet sine sider? litt lettere bare :)

"Valper født 24 juni" finnes ikke her. Kanskje linken ligger under et bilde, jeg har IE. Men det er ikke noe pes, jeg kan se mer på bildene i morgen jeg. :ahappy:

Edit: Grunnen til at jeg ikke fant dem var sikkert at Emma jobbet med dem. Nå er alt ok!

Skrevet

Trykk Oppdrett

Trykk Planlagte valper

Der har du bilder ol.

Det kommer en ny sid med kulloversikt any day, jeg må bare finpusse den - så håper jeg det blir lettere å finne F-kullet da. Jeg er ikke hundre prosent fornøyd med hjemmesiden min, i forhold til å lenke til en konkret side fra oppdateringer. Jeg vet det er fordi jeg bruker frames, men det var det det ble for å få siden lettere å oppdatere for meg.

Jeg ønsker meg webmaster til jul...

Skrevet

Ah okei :) Vi har matet han ca 10 de siste kveldene og da må han ut klokka 3, sååå jeg skjønner ikke helt dette regnestykket :P Hehe

Om han må ut 5 timer etter han har spist, er det jo bare å fore 5-6 timer før dere legger dere, så er han vel ferdigdriti for natta?

Nå spiller jeg Sims enda. Og det er jo masse intriger her. :lol:

Skrevet

"Valper født 24 juni" finnes ikke her. Kanskje linken ligger under et bilde, jeg har IE. Men det er ikke noe pes, jeg kan se mer på bildene i morgen jeg. :ahappy:

Jeg har endret litt på siden i dag, så Oppdrett --> Planlagte valper --> F-kullets side --> Bilder.

Edit: Direktelenke, men da mister jeg menyen rundt siden.

Skrevet

Mannfolk skjer.. **** for en idiot! GLEDER meg til jeg klarer å drite i hele fyren! :P

Æsj da! Men atte du skulle jo få til det der snart, så kanskje like greit da, at han idioter mer ;)

Jeg tror objektivet mitt har tatt kvelden. Det da bzzzzt,bzzzt,zuuuum og pip pip pip før det ble helt stille :icon_cry: Så nå er det ingen autofokus mere og jeg lurer på hvor mye sånt noe kommer til å koste å reparere?

Felix og Blaze har vært med på fisketur og er nå kjempeslitne begge to :) Nå skal vi bare kose oss i hytta resten av kvelden også kjører vi i morgen tidlig for å dra rett på LC-trening.

Aiai, stakkars objektiv! Pris for å fiske spørs jo både på alder og hva feilen faktisk er. For kanskje det dekkes av garantien? Er lov å håpe ;)

Sees i morgen da :)

*lide med*

Men nå tror jeg snart det må være natta her, skal jo ut og avgårde imorgen og greier :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...