Gå til innhold
Hundesonen.no

Alkohol/fest og hund?


Aya

Recommended Posts

Siden det var noen sterke reaksjoner på dette i et annet innlegg lager jeg et eget innlegg her.. Hvordan ser du på det med alkohol og hund? Totalt forbud mot alkohol sammen med hunden? Greit med et par øl, men ikke fyll? Lar du hunden være med på festen? Eller..? Hvordan løser dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor mange som kommer og hvem det er om Tequila er hjemme eller ikke..

Hvis jeg har vors her så er hun hjemme men hvis jeg har skikkelig party med masse mennesker så er hun ikke hjemme.

Syns ikke det gjør så mye om hun opplever mennesker fulle, bare de ikke plager henne, da eksploderer jeg!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var noen sterke reaksjoner på dette i et annet innlegg lager jeg et eget innlegg her.. Hvordan ser du på det med alkohol og hund? Totalt forbud mot alkohol sammen med hunden? Greit med et par øl' date=' men ikke fyll? Lar du hunden være med på festen? Eller..? Hvordan løser dere dette?[/quote']

Kan vel ikke forlange total forbud av alkohol fordi men har hund... Det synes jeg blir litt for dumt. Men man tar ikke med seg hund på fest. Vi løser det på en ganske enkel måte, vi fester ikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med litt alkohold sammen med hunden' date=' men ikke grøftefylla. Man vet aldri hvordan en som er stupfull vil oppføre seg mot en hund.[/quote']

Nei DET er sant! Vi hadde en pokerkveld her hvor folk drakk. En ble ganske full , og han tok KVELERTAK på Savannah og skrek JEG SKAL DREPE DEG.

Vi viste ingen nåde og pælma han rett ut.

(snakka med han dagen etter og han sa han skjønte det ikke for han elska jo hunder)

Etter det har vi vært forsiktig med fest og hund...vi takket nei til å dra på fest her forrige helg.

Vi kan gjerne drikke litt her hjemme og sånn, men jeg vil ikke ha Savannah sammen med fulle folk(meg selv inkludert)Jeg er helt sikker på at hun føler seg utrygg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi plasserer Atheo hos mamma/svigermor & svigerfar hvis vi skal ha en skikkelig sjallabais!! Han har nok ikke godt av å se oss stupfulle, og vi vil skåne han fra andre fulle folk også...!

Men hvis vi spiser en bedre middag med vin/øl her, så er Atheo hjemme, for da er vi ikke fulle. Blir litt for dumt med TOTALT avholdenhet fordi vi har hund synes jeg... Folk som har unger drikker da et glass vin til maten i ny og ne de også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på folk som er drita fulle, men dersom jeg skulle hatt viorspiel hjemme hos meg med de nærmeste vennene mine (som jeg vet hvordan er når de er godt brisen), så hadde det vært greit. Men aldri med fremmede mennesker, og ingen som helst når de er sørpafulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det gjør så mye jeg nei, men drar jeg på fest tar jeg ikke med hunden, har jeg fest så får han hilse men etter det så passer mamma på han.

husker hvordan katten var sist jul vi hadde fest og ble ganske så god form! hu sto i trappa å så ned mot døra vår med store øyne og mjauet nesten hele kvelden, hu var helt forstyrret hu stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ordentlig full i hundens nærvær - man veit ikke åssen folk reagerer på hunder når de er fulle, og hunder kan også reagere annerledes på folk når personene er fulle enn når de ikke er det.

Men et par-tre glass er helt ok. Tinka driter i om foreldrene mine drikker farris eller hvitvin til middag, for å si det sånn. Så lenge det ikke går ut over hunden på noen som helst måte, så syns jeg det er helt ok å drikke mens hunden er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drikker ikke jeg så mye at det gjør noe da. Men har hatt fest med hunden tilstede. Da koste hun seg med oppmerksomheten. :D Men skal vi ut på byen, må hun passes, fordi hun ikke er helt trygg alene og kan bråke. Menblir det mye folk og styr, er det best om hun da ligger i buret eller sover hos noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et soverom som ikke er i bruk og som har blitt "dyrerom", der er dyrene mine hvis vi har mye folk...ingen får gå inn der da! det er jeg veldig streng på da Nicki blir livredd fulle mennesker.

Men sitter vi hjemme med bare noen få venner og tar noen øl til maten o.l så gjør det ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt fest hjemme etter jeg fikk hund så det vet jeg ikke.. de har vært med og vorse men det har vært med gode venner.. skal vi ut og begge skal drikke har vi barnevakt.. jeg drikker meget skjeldent så de er som regel hjemme alene på kvelden.. når vi kjem heim styrer de unna ivan og skal bare være med meg.. det virker som de reagerer på fulle folk..

en gang jeg henta ivan på fest tok vi en røyk utenfor før vi kjørte.. jeg hadde hundene med fordi jeg skulle lufte de samtidig som jeg gikk til bilen.. da sto ivan og to andre fulle der og en edru.. ivan satt seg ned for å hilse.. bikkjene stimte rett forbi og bort til det edrue menneske de aldri hadde hilst på før.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vorspiel eller å sitte hjemme å ta seg et par glass syns jeg ikke gjør noe, men har aldri kunnet tenkt meg å hatt skikkelig kalas med Buster tilstede, fordi jeg ikke stoler på fulle folk og han, å så blir det garantert for mye bråk og styr for stakkars voffsn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med wesminster, alt med måte..

Jeg drikker sjeldent, og er selv ikke særlig glad i fulle folk, så det er ikke noe stort problem for meg. Ingen tar skade av et par glass vin, men generelt mener jeg at alkohol og dyr ikke har noe med hverandre å gjøre, det samme gjelder for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...