Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny telefon, android. hvilken?

Lola Pagola

Recommended Posts

Jeg hadde liksom tenkt å vente med å kjøpe ny telefon til den jeg har nå er ødelagt eller noe... men så har jeg lyst på apps og sånn da :innocent:, og en telefon med gps og wifi.

Så da ser jeg meg litt rundt da. Jeg har ikke lyst til å kjøpe av de dyreste. Har aldri hatt touch telefon, så jeg aner ikke hva som er bra, og hvilke merker som gjør det best. Men hører jo mest om htc og sony ericson. Er ikke så glad i SE jeg da, så tenker at kanskje htc er noe for meg.

Jeg har alltid hatt nokia telefoner, og liker de veldig godt. Så hvis de er bra på touch, så kom gjerne med forslag.

Så den jeg har tittet litt på er HTC Wildfire S. Så på en annen og, men den finner jeg ikke igjen :P tror det var fra htc, med tastatur. Og der er jeg og litt usikker, jeg tror kanskje det er greit med tastatur? Vet ikke?

Hvilken har DU, og er du fornøyd? + og -? Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe min meget pent brukte Samsung Wave om du vil. Den er fantastisk. :wub: Apps, farger, touch og dill. Moro. :) Jeg har arva Nokia N8 av pappa (den blei litt vanskelig for han :rolleyes2: ), og om ikke, hadde jeg brukt Waven til den ramla fra hverandre.

Hadde HTC Tattooo før det, og sjøl om telefonen i seg sjøl er fin, så har den det samme problemet som ALLE HTC-telefoner:

Kontaktregisteret... Hvis man trykker på feks L fordi man vil ringe Lola Pagola, så kommer absolutt ALLE kontakter med L i navnet opp, i tillegg til facebook-kontakter, meldinger osv. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe min meget pent brukte Samsung Wave om du vil. Den er fantastisk. :wub: Apps, farger, touch og dill. Moro. :) Jeg har arva Nokia N8 av pappa (den blei litt vanskelig for han :rolleyes2: ), og om ikke, hadde jeg brukt Waven til den ramla fra hverandre.

Hadde HTC Tattooo før det, og sjøl om telefonen i seg sjøl er fin, så har den det samme problemet som ALLE HTC-telefoner:

Kontaktregisteret... Hvis man trykker på feks L fordi man vil ringe Lola Pagola, så kommer absolutt ALLE kontakter med L i navnet opp, i tillegg til facebook-kontakter, meldinger osv. Herregud.

Tips:

på HTC følger med HTC Sense som er en programvare som gjør at du kan koble kontakter dvs jeg har koblet Camilla Soppen telefonkontakt med CAmilla soppen facebook, ergo får jeg bare 1 camilla soppen og jeg får bilde og bursdag og status og alt i en smell. Dette gjorde jegmed alle mine kontakter, den foreslår også hvem som burde kobles uifra navn ol.

Når du trykker L problemet, du kan simpelten innstallere andre apps som foretar ringebiten av telefonen og du kan selv legge opp hvordan telefonen søker når du trykker L.

Jeg ville absolutt gått for HTC, jeg har LG og samboer har Samsung, begge telefonene er det nyeste av android telefoner på markedet men de få tingene HTC sense har med kobling av kontakter ol gjør at jeg savner HTC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fancy telefon selv, men skal kjøpe etterhvert, så leser masse for tiden. Samsung Galaxy kommer best ut i de fleste tester, får bedre kritikk enn feks Iphone. Programvaen er også av den raskeste på markedet for tiden. HTC: noen er fornøyd med de, men veldig mange er misfornøyd. Har hørt at det er mye tull med HTC. Selv kommer jeg til å kjøpe Samsung etterhvert :)

Test av 26 smarttelefoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om N8? Jeg skal også ha ny mobil, og har stått mellom konservative E52, N8 med nye Symbian, og HTC Desire eller Incredible med android. Har igrunn falt på N8, men tar gjerne imot innspill.

Det er visst htc som er "hott og flott" av android. Prisjakt.no er et ok verktøy i jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har HTC Desire (ikke den nyeste) og er veldig fornøyd.

Har alltid hatt Nokia og kjøpte først HTC Wildfire, men denne var jeg ikke fornøyd med. Solgte den og kjøpte Desire. Den er mye bedre. Synes den var raskere, bedre skjerm og så liker jeg de fysiske meny knappene som er på Desire.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandyøyegodt, takk for tilbudet, skal undersøke litt om det kan være noe for meg :-) i utgangspunktet ønsker jeg meg en telefon med android, men skal ikke låse meg helt på det enda.

Noen som har eller har prøvd Huawei? Ikke hørt om merket før nå i det siste jeg. Ser litt på denne: Huawei U8800. Prisen var jo veldig fin iallefall.

Synes det er litt skummelt å gå bort fra Nokia, var så lett før da jeg skulle ha ny mobil, da undersøkte jeg bare innenfor det merket, men nå er det jo så mye! Aner jo ikke hvordan brukergrensesnittet på Huawei, LG, Samsung, HTC mm er. Er litt lost der :P Men dette blir jo uansett noe nytt uansett merke, er jo en helt annen type telefon.

Takker for innspill forresten, jeg skjønner at wildfire kanskje ikke er noe å satse på, selv om den jo så fin ut. Edit; eller jo, blandede meninger ser jeg :P

Dere som har tastatur på deres, bruker dere det mye? Eller kunne dere like gjerne klart dere uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bruker mobilt bredbånd, trådløs, blåtann og ringer en del, surfer, tekster så må jeg lade hver natt.

Jeg har hatt min i 4 dager uten å lade med bare sms og telefon og blåtann. ingen internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HTC som jeg HATER!! Vet ikke hvilken modell det er, men den var ikke så dyr...

(Vekke)alarmen virker bare noen ganger, den henger seg opp, plutselig er alle meldinger borte og den skrur seg av hvis noen ringer når jeg har i handsfree (ikke trådløs). Dessuten er den generelt treig og har en viss forsikelse i touchen, noe som gjør det håpløst å skrive meldinger. ALDRI mer for min del...! Kjenner forøvrig 3 andre som har akkurat de samme problemene med samme telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HTC som jeg HATER! Vet ikke hvilken modell det er, men den var ikke så dyr...

(Vekke)alarmen virker bare noen ganger, den henger seg opp, plutselig er alle meldinger borte og den skrur seg av hvis noen ringer når jeg har i handsfree (ikke trådløs). Dessuten er den generelt treig og har en viss forsikelse i touchen, noe som gjør det håpløst å skrive meldinger. ALDRI mer for min del...! Kjenner forøvrig 3 andre som har akkurat de samme problemene med samme telefon.

Det høres ut som HTC Wildfire, var en billig versjon til rundt 2 tusen.

Min hadde masse problemer og jeg la til 1,5 tusen til og kjøpte LG Optimus 2x og er storfornøyd, ingen problemer, ikke noe hakking.

Men det er ganske kjent snart at HTC Wildfire som er en billigversjon har masse feil og problemer og ikke nok kapasitet til å kjøre programmer ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desire HD må lades hver dag når den brukes som mp3spiller på jobb og mye meldinger osv ifølge en venninne. Min desire S må lades hver natt om jeg sender MYE meldinger og ringer og bruker nett. Ved moderat bruk annenhver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desire HD. Det er min baby <3

Batterilevetid er ikke et problem for meg. Jeg lader hver natt og bruker telefonen som vekkerklokke og nattbordsklokke, det e mest derfor.

Har lader i bilen og en ladekabel i veska, men bruker disse sjeldent.

Men telefonen er ganske stor, så den er nok ikke noe for alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så mye over størrelsen, eller mest den andre veien, at det kanskje er best med størst mulig skjerm? Går uansett ikke så ofte med mobil i bukselommen.

Hovedgrunnen til at jeg ønsker meg en slik telefon nå er GPS. Når jeg er på tur diverse steder er det gøy å se hvor jeg er, og i ettertid hvor langt og fort jeg har gått. Men om batteriet ryker på gps etter 2 timer er det jo fint liten vits og. Så hvordan er det med dette, sluker GPS mer batteri en når man f.eks mp3 spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så mye over størrelsen, eller mest den andre veien, at det kanskje er best med størst mulig skjerm? Går uansett ikke så ofte med mobil i bukselommen.

Hovedgrunnen til at jeg ønsker meg en slik telefon nå er GPS. Når jeg er på tur diverse steder er det gøy å se hvor jeg er, og i ettertid hvor langt og fort jeg har gått. Men om batteriet ryker på gps etter 2 timer er det jo fint liten vits og. Så hvordan er det med dette, sluker GPS mer batteri en når man f.eks mp3 spilleren?

Jeg ville ikke byttet den stooore fine klare skjermen bort for noenting. Ikke bare gjør det surfeopplevelsen og spill-opplevelsen bedre, men det gir også bedre plass til tastaturet på skjermen. (viktig for min del, ettersom jeg syns touchtastatur er dritt å skrive med i forhold til knapper)

GPS'n på Desire HD er veldig bra. Er man i et område hvor det er god satelittdekning (er ikke overalt det er det) så er den nøyaktig helt inntil 1-5m. Det er veldig bra til å ikke være en ordentlig GPS. MEN, det virker som det et hardware-problem på telefonen mtp på GPS'en. GPS-saken sitter bak på telefonen bak blitz'en (som forøvrig er veldig bra!) i et lite deksel som kan taes av. Det virker som om en god del Desire HD'er har "kontaktfeil" mtp på GPS'en som sitter bak dekselet her. Om man tror man har det, kan man åpne det dekselet og "justere" litt på gull-festene der som GPS'n bruker. Etter å ha gjort dette får jeg plutselig inn 5+ flere satelitter enn før.

GPS på mobiltelefoner, eller på smarttelefoner, bruker MYE strøm. På HD'en skal det gå ann å ha på GPS kontant (f.eks hvis man går tur) i rundt 4 timer, men neppe noe mer. Og da burde man ikke bruke telefonen så mye, ettersom en påslått skjerm vil dra enda mer batteri enn det igjen. Skjermen på HD'en er det som bruker mest strøm på hele telefonen naturlig nok, pga den store skjermen.

En annen ting med Desire HD, er kameraet. Det er veldig bra til å være en mobiltelefon. Og at den tar opp filmer i "HD størrelse" er heller ikke noe nedtur. Filmene er like bra som mitt 2-3 år gamle digitale videokamera til 3000,- og bildene kan fint måle seg med et enkelt kompaktkamera. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha smarttelefon for å få gps. Selv har jeg hatt til nå Nokia N79, og vært veldig fornøyd med gps på den. Den har god batteritid og alt annet man trenger, men litt liten skjerm. Kommer an på hvor godt du ser. :P Men får jo også "dumme" telefoner uten android med gps, og de finnes de med større skjerm enn N79. Batteritiden er vesentlig bedre, fordi de store touchtelefonene bruker mye strøm på skjermen. Selv bruker jeg lite annet enn gpd, telefon, kalender og meldinger, så spill og surfing er irrelevant for min del ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, kanskje er en "dum" telefon og noe å vurdere. Men hvis jeg skal ha det så venter jeg isåfall, jeg trenger jo ikke ny telefon nå, og hvis jeg kjøper nå så er det for å få noe helt annet og nytt fra den jeg har nå. Jeg synes jo det virker morsomt med alle appsene man kan skaffe seg, så det er jo noe av det som lokker meg her :P

Jeg har lest mye om Huawei U8800 nå, og det er utelukkende positive ting å høre. Veldig bra pris i forhold til det man får, bra skjerm, kjapp, android osv. Så jeg lurer kanskje på om det blir den jeg altså.

Tittet på HTC wildfire i butikken i dag, og utseendemessing appellerte den veldig til meg. Men jeg vet ikke, virker som det er mange delte meninger om denne.

Skjønner at man må regne med dårlig batteritid på alle slike telefoner, så får kanskje finne meg i det. På dealextreme har de batterier til 20 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg quoter innlegget jeg hadde i tråden til LineSK.

Da håper jeg at den er bedre enn Samsung Jet S8000 og Samsung Galaxy :aww:

De har skikkelige barnesykdommer som gjør at de er nesten ubrukelige. Touch-skjermene slutter å fungere eller de registrerer trykk på en helt annen plass på skjermen. Klokken endrer seg (med opp til 2 timer forsinkelse) når man stiller alarmen, de vil ikke lade skikkelig, slår seg av uten at man er borti den, bluetooth-dingser kobler plutselig ut, kan ikke synkronisere (musikk og telefonliste) med pc-programmet som følger med, for da slår telefonen seg av. Tja, det var vel de problemene jeg har hatt til nå med mine Samsung'er. And no more Samsung her i gården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter noe av det samme selv, en mobil med apps muligheter til trening og gps. I butikken fortalte de meg at Nokia og garmin sammarbeider på gps kartene og derfor har nokia bedre dekning en andre merker. Nokia er vistnok den eneste som du kan bruke gps i frakoblet modus, da slipper du å betale for tiden på nett, slik du må på andre mobiler. Men jeg har bare vært i en butikk så jeg vet ikke om det er riktige opplysninger jeghar fått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet ønsker jeg å ha i min mobil http://www.endomondo.com/login

og jeg må da velge en av disse mobilene til nokia, http://www.endomondo.com/download/nokia

men så er jo spørsmålet om en av dem har en fin gps funksjon. dette med frakoblet modus frister meg mye, for da slipper jeg tlf i den periodenjeg stresser som mest haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet ønsker jeg å ha i min mobil http://www.endomondo.com/login

og jeg må da velge en av disse mobilene til nokia, http://www.endomondo.com/download/nokia

men så er jo spørsmålet om en av dem har en fin gps funksjon. dette med frakoblet modus frister meg mye, for da slipper jeg tlf i den periodenjeg stresser som mest haha :lol:

Ser jo ut som det funker med annet en Nokia da. Jeg får forøvrig ikke opp noe liste over nokiatelefoner der, men må kanskje logge inn? Ikke at jeg skal lobbye for å kjøpe noe annet enn Nokia altså. Sportstracker er ikke aktuelt? Det finnes jo masse treningsprogrammer.

Edit: Ah, fant listen. Det er jo de fleste Nokia-modeller, så bare å filtrere ut de som har gps (lett på prisjakt.no). Om du ikke vil ha smart-telefon så kan jeg anbefale N79. E52 skal også være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man betale for bruk av gps da? er vel ikke alle telefoner som krever nett (bortsett fra nokia)?

Jeg har forstått det slik som at den jeg endte opp med ikke krever det iallefall, men har ikke peiling på dette.

Jeg har forresten kjøpt Huawei Titan U8800 for 1000 (og noe) på ventelo. Er med abonnement, men mobilen er ikke låst. Så da valgte jeg et nytt nr, også kan jeg jo bare legge det nye simkortet i en skuff og fortsette med mitt gamle abonnement :-) men når det er sagt var ikke abonnementet som fulgte med helt på jordet heller. Er mer enn hos onecall som jeg har, men uten månedspris (bortsett fra 89 kr som er nedbetaling av tlf i måneden), noe som jo er bra når man ikke ringer så mye, det gjør ikke jeg iallefall. Men... onecall er fortsatt gunstigere for meg.

Her snakker vi billig mobil altså :P men ut i fra alt jeg har lest om den nå, tester og forumtråder, så er den visst veldig bra, og man får MYE for pengene. Så er spent nå. Har ikke hatt slik type mobil før, så jeg er ikke "inngrodd" på ett merke der enda, så da prøvde jeg noe helt nytt. Så får man se da, om den innfrir, eller om det blir tilbake til Nokia neste gang.

Huawei-Titan-U8800-HSDPA-Mobiltelefon-63276979-CF81-4A32-8120-1EC4EE46BB85_big.jpg

Siden den var så billig har jeg ikke dårlig samvittighet for at jeg kjøpte ny uten at jeg egentlig trengte den. Mobilen jeg har nå kostet bare 800 kr, så tilsammen har jeg en passe dyr nå :P Er noe med at mine mobiler møter gulvet rimelig ofte, og da har jeg ikke lyst til å betale mange tusen når den gjerne ikke holder i mange år. Men kommer vel til å passe ekstra godt på denne likevel da :-)

Nå må jeg finne ut hvilke appser som er et must :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...