Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenjispesialen 2011


Kaja

Recommended Posts

Jeg var desverre ikke med.

Men Cosmo vant juniorklassen med excellent

men finfin kritikk!

very elegant square black & white dog. Very good found (?) coat. High set tail, good wrinkles. Slightly uppright in shoulder. Move abit narrow. Nice high set ears. Overal very gazelle like.

(likte at han ligner en gazelle! )

Jeg er veldig fornøyd med Cosmo, og ikke minst deleier, oppdretter og handler Henriette :D

Håper noen fikk bilder av han så jeg får se! (Liv?)

Vet andre soniser også er fornøyd, men det kan de fortelle selv.

251343_10150644977880311_745795310_18940286_6555637_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd! Joshi vant klassen sin med CK :)

Well made tricolor, lov. rich tan, exel. forehand, coat could be finer, would pref. more tuck up, g. depth of chest, stands slight. high on hind, exel. in move, v.g. examp. of substance but without elegance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er basenjispesialen over for vår del, og gud bedre for en helg. Fantastisk fornøyd med resultatet!

Rundt 80 basenjier påmeldt.

Av de voksne ble Fogo "Kingwanas Flirting Figaro" Exc 2, ck og 3 bhk

Både Roxy (Kingwanass Foxy Femme Fatale) og Tara (Kingwanas Fairy Of Tails) ble nr 2 i sine klasser med Excellent og ck. Krona (Kingwanas Glory Of The Spotlight) ble nr 4 i sin klasse med Ck. Mille (N u CH Kingwanas Entertaining Story) var den eneste Kingwanasen uten Ck denne gangen. Hun fikk excellent, men ble kastet ut sammen med de andre Lubne" championene i konk. klassen :lol:

Hun gjorde dog god figur med Sindre. Sammen stilte de i barn & hund 0-10 år og vant!

249538_10150202650307693_543512692_7536350_4502605_n.jpg

I valpeklassen gjorde team Kingwana det også meget bra "Haki" Kingwanas Happy Hunter Of D'Guard vant sin klasse, vant så beste hannhundklasse og tilslutt vant han også Best In Show! Han ble handlet av den australske oppdretteren Helen Veless som er oppdretter og eier til hans pappa. Det var virkerlig en fryd å se henne handle! Hun hadde aldri truffet Haki før- trente i to min før de entret ringen. Haki er forholdsvist utrent, og dette er hans 2. show ever... En stilstudie! Video:

254495_10150201506927693_543512692_7522661_1101765_n.jpg

260246_10150202163937693_543512692_7530943_4507409_n.jpg

Bare 6 mnd gammel vant han også BESTE HODE og BESTE BEVEGELSER - alle aldre- kun 6 mnd gammel!

Hans søster Kingwanas Hot SHadow Of D'guard vant sin tispeklasse og ble 2 btk av tispevalpene!

254421_10150202018527693_543512692_7529246_3439345_n.jpg

"Zia"

I spesialklassene stakk Kingwana av med en Goood del av de gjeveste prisene. Haki vant som sagt beste hode & bevegelser.

Zia vant beste sort/hvite pels/farge. Kairo (Kingwanas Handsome Kairo) vant beste rød/hvite, Santos (Kingwanas Hopeful Knight) vant beste ører, Roxy (Kingwanas Foxy Femme Fatale) vant beste hale og "Krona" (Kingwanas Glory Of The Spotlight) vant beste øyne.

I beste ører var alle de 4 plasserte fra Kingwana, i beste sort/hvite var det 3 kingwana'er ++++

Utrolig fornøyd! Hjemmesiden er oppdatert med gedigent bildealbum.

247560_10150202168417693_543512692_7531041_711501_n.jpg

Krona vant beste øyne

253721_10150202259592693_543512692_7532382_4863585_n.jpg

Roxy vant beste hale.

For mer bilder / Info- se hjemmesiden :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best In Show voksen ble også et av "Sunnys" avkom, Doberguard's Maya Masterpiece. Bilder på hjemmesiden :)

Komplette resultater kommer etterhvert opp på klubbens hjemmeside.

Kjempemoro med Joshi & Cosmo! Grattis til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at han vant beste bevegelser, jeg! Han gikk jo som bare det! Kjempe vakkert å se på :wub: Og er han blitt så stor på så kort tid :o ? Virkelig utviklet seg til å bli en skikkelig fin herreman jo! Føler ut som at det var i går du hadde han hjemme hos deg. Gratulerer med en fantastisk helg! :D Kjempe morro å se bilder og lese om det :)

(Jeg tror forøvrig det er det vakre navnet hans som gjorde at han vant :whistle::aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...