Gå til innhold
Hundesonen.no

Netthandel


Maria

Recommended Posts

Ja, jeg lurer altså på om dere soniser har funnet ut hvor lettvint det er å handle på nett som det jeg har? Vet jo at mange handler hudneutstyr på nett, men gurimalla så mye rart de har som en kan kjøpe over nett også av andre ting. Det kan synes å virke på meg nesten som en sykdom dette med netthandel, og jeg kan godt skjønne hvorfor enkelte faller for litt for mange fristelser slik at det etterhvert går riktig ille. Det er rett og slett litt for lett! Hva synes dere om denne utviklingen? Skummelt, eller bra?

Og - er dere bitt av netthandelbasillen, sånn som meg? :whistle: I så fall, hva pleier dere handle over nett?

Lurer også på om noen har gode/dårlige erfaringer med sider som f.eks. ebay.no, qxl, amazon etc. Del gjerne erfaringer eller tips til bra sider!

I dag måtte jeg ( :aww: ) bare ha en stilig paraply og en FM transmitter til bilen.. Skikkelig velbrukte penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Amazon er digg. amazon.co.uk-versionen har gratis frakt på mange av varene sine når du kjøper over £25, noe som også er hendig. Mesteparten av hundebøkene mine er kjøpt der, da de gjerne blir halvparten så dyr som de norske utgavene...

(Er du en kindle-bruker må du derimot over til amazon.com hvor utvalget ikke alltid er like stort.)

Jeg tror min eneste klage er hvor lang tid det tar å få varene tilsendt, men det har vel ALLER mest med posten i Norge å gjøre. Det tar tre gang så lang tid å få varene fra Oslo til Tromsø som fra lageret til Amazon til Oslo... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler litt på amazon.co.uk. Blekk til printeren, bøker(fagbøker eller bøker til kindle), og litt diverse. Vil ikke si at jeg handler mye på nett, men det ER praktisk når man bor i gokk uten bil, amazons varer gjerne er fremme etter en eller to dager, og man bare trenger å gå 30 meter fra inngangsdøren for å hente dem. :P Hundeutstyr handler jeg så og si aldri på nett. Handler egentlig veldig lite hundeutstyr, annet enn mat og godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper så og si alt på nett, fra klær og sko, til tannkrem og hundeutstyr. Ebay er overlegent på alt, kanskje med unntak av bøker, film og noe elektronikk. Butikker er for meg steder jeg prøver ting som handles over nett. Jeg begynte å handle på nett for rundt 10 år siden, som 15-åring, og er egentlig mer rutinert på netthandel enn butikkhandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler vel egentlig litt på det.. Men du kan jo sjekke ut de enkelt nettsidene og se om du finner noe. Amazon er typisk bokbutikk :)

Blir spennende å se hvor lang tid det tar å få de to tingene jeg har kjøpt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazon er digg. amazon.co.uk-versionen har gratis frakt på mange av varene sine når du kjøper over £25, noe som også er hendig. Mesteparten av hundebøkene mine er kjøpt der, da de gjerne blir halvparten så dyr som de norske utgavene...

25£ (= 222kr+25% mva = 278kr + 106kr fortollingsgebyr) = 384kr ferdig fortollet...

Jeg synes ikke det høres ut som en spesielt god deal..

Handler blu-ray fra play.com

og juggel og dritt fra dealextreme.com

elektronikk handler jeg i norge, komplpett.no om de ikke har bommet for mye på prisen.

spill på steam, som er USA bassert..

2uker siden så kjøpte jeg en go del turutstyr på magasinet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep - handler det jeg kan på nett stort sett. Men har lang vei til posten, så gidder ikke handle tannkrem/shampo og sånt der.

Handler stort sett på norske nettbutikker, men har såvidt beveget meg inn i ebays skumle verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som lønner seg enormt mye er å kjøpe venus breeze barberblader via ebay. På det verste tar butikker i norge 219 kroner for 4 stk! Det er rett og slett litt forjævelig. På ebay får man 8 stk til rundt 80 kroner, det vil si 10 kroner stykket kontra 55 kroner stykket, som man kommer opp i her i Norge. Det er snakk om barberblader, liksom. Ikke gull og edelstener.

Er ikke rart folk handler på nett når prisene i Norge ikke bare er høye, men også latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt! Har ikke tenkt på å handle barberblader, men det skal jeg begynne å gjøre :D

Jeg elsker ebay :D Har alltid fått det jeg har kjøpt, og det kommer rimelig raskt. Men nå i det siste har det vært to ting som har vært feil. Den ene selgeren sendte feil ting, og pakken med en haug med kong-leker fra en annen selger ble borte i posten. Den første selgeren sendte de riktige varene gratis, og jeg trengte ikke sende tilbake de som var feil, og den andre har sendt pakken på nytt igjen :D Flinke selgerne :wub:

Her er link til han som selger kong-produkter http://stores.ebay.com/thelittlefamilymembers

Veldig bra priser, og nå viser det seg at de har veldig bra service og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har bare handlet på ebay.no, altså den engelske versjonen av ebay der du vet at selger sender til Norge fordi du logger på gjennom en "fornorsket" versjon. Har ikke handlet fra den amerikanske. Men det høres jo ut som at den er vel så bra! :)

I forhold til paypal. Noen som vet om det lønner seg å ha penger på paypalkonto, eller om man like gjerne kan la de trekke direkte fra bankkontoen din? Er det gebyrer på sistnevnte f.eks.? Klarer ikke finne ut dette på siden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har handlet på begge versjoner jeg tror jeg. Søker etter det jeg skal ha, og velger det som blir billigst når portoen er lagt til. Så velger jeg sorteringen price+ shipping, lowerst first, og da må man jo velge hvilket land det skal til.

Ang. paypal aner jeg ikke, men min trekker fra kontoen min, har ikke penger stående der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei side som er EKSTREMT billig, og med fri frakt (kan ikkje fatte og forstå korleis dei tener pengar), er dealextreme.com. Det skal seiast at ein får det ein betalar for, og kvaliteten, særleg på elektronikk o.l., er dårleg. Det hender òg at det tek veldig lang tid før ordren, eller delar av ordren, kjem. Men for små, enkle duppedittar kan ein finne mykje moro her. Til dømes denne cd-haldaren, som akkurat no står på bordet foran meg, men som vanlegvis held hus i konebilen :) :

http://www.dealextreme.com/p/cute-hedgehog-shaped-24-cd-dvd-protective-carrying-case-color-assorted-35484

picture0031l.jpg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i bøker på nettet, både fra Canis og utenlandske butikker. Så kommer det en del hundeting. En og annen DVD film, men det meste av DVDene mine kjøpes på salg i Sverige. Noe superfood en dann og wann blir det også til, som eks fra Iherb (USA) eller Gojiking (UK).

Men jeg prøver å holde meg under den irriterende 200 grensa fra utlandet da, siden staten er så forbanna avgiftskåt i dette landet. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad i å handle på nettet at jeg har begynt å lage en nettside for å holde styr over utenlandske nettbutikker som sender til Norge.

Savnet det enorme utvalget fra USA, og begynte å sjekke hvilke av mine favorittbutikker som sender til Norge, også tok det litt av :icon_redface: Jeg er rett og slett avhengig av å shoppe på nett. Én favoritt er Strawberrynet. De refunderer momsutlegg dersom man sender inn kopi av kvittering. Genialt :ahappy:

Edit: Burde kanskje skrive at de selger sminke, parfymer, shampo, ol. Shampoen min har jeg kjøpt derfra til 150 kr flasken, mens den koster ca 260 hos frisøren her.

200kr grensen synes jeg er alt for lav. Den har vel vært den samme siden 70-tallet, om jeg ikke har hørt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200-kroners grensen er fullstendig tåpelig synes jeg! Det er jammen ikke mye du får kjøpt for en 200-lapp av ordentlige ting. Hadde vært så mye enklere å handle ting som sko, klær osv. dersom det var en grense på f.eks. 1000,- i stedet for. Dumme Norge, som ikke vil la meg spare litt penger :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25£ (= 222kr+25% mva = 278kr + 106kr fortollingsgebyr) = 384kr ferdig fortollet...

Jeg synes ikke det høres ut som en spesielt god deal.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener skal være dårlig med dette. Når jeg kjøper bøker for rundt 1000-lappen (som forøvrig koster mye mer om jeg skulle kjøpt dem i Norge) så er det veldig fint å slippe frakt i tillegg.

Det blir gjerne en del når man kjøper kilovis med bøker, nemlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...