Gå til innhold
Hundesonen.no

Boligpriser/markedet i trondheimsområdet


Baby

Recommended Posts

Jeg tenker på å flytte til Trondheim. Jeg må bare finne meg en jobb der først. Men hvordan er det på boligmarkedet der. Jeg tenker altså på å leie. Går det som regel greit å finne en leilighet hvor de tillater hund, eller kan det bli et problem? Og hvordan er prisene? Jeg må ha minst to soverom da jeg har en datter.

Om det er veldig dyrt å bo sentralt kan jeg godt bo litt utenfor, ca en halvtime utenfor går bra, så lenge det går kollektivtransport? Noen som har peiling på hvor tidlig kollektivtransporten begynner å gå til Trondheim fra Stjørdal f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok. En bekjent sa at hun har ikke hatt noe problem med det og hun har flyttet noen ganger i det siste, men hun har jo liten hund, kanskje enklere da.

Men så lenge kollektivtransporten går tidlig nok så er det ikke noe problem for meg å bo litt utenfor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt å legge ut en annonse på finn jeg hvor du skriver om deg selv og hunden din ;) Vi gjorde det når vi skulle finne leilighet i Oslo. MEGArespons fra mange folk. Hadde vi aldri trodd! Jeg tror heller ikke det er SÅ vanskelig som mange skal ha det til, så lenge man forteller litt om seg selv og hundeholdet sitt. Mange vil nok godta hund, istedet for en person som fester hele tida osv. Innimellom dukker det jo opp leiligheter på finn, og da er det bare å være rask på labben.. :P Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er INNMARI vanskelig å finne boplass med stor hund i Trondheim! Hadde aldri problemer da jeg hadde bare Gubben, og bodde både sentralt og usentralt med ham. Men med verdens snilleste og roligste men store Valpis har det vært umulig i vår. Den lille responsen jeg fikk ble utelukket negativ det øyeblikket de skjønte hvor stor hun er, selv om jeg har strålende referanser fra alle jeg har leid av gjennom 12 år her i byen. Og jeg var villig til å betale langt over smertegrensa mi også, men det hjalp ikke. Så jeg blir her jeg er ett år til, så får vi se hva som skjer til neste vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boligmarkedet i trondheim er rimelig sprengt! leiligheter og hus leies ut og selges for langt over "normal" pris! vi kjøpte leiligheten vi bor i for under ett år siden, og naboleiligheten(som er helt lik vår) ble nettopp solgt for 400 000 mer enn vi kjøpte vår for.. samtidig blir hybelen jeg bodde i i fjor, nå leid ut for 1500kr mer enn jeg betalte! Jeg lette etter en leilighet å leie, som jeg kunne ha hund i, men ettersom det var stor hund det var snakk om, fant vi ingenting! (men vi var bare på jakt etter en sentral leilighet)

Jeg anbefaler at du bruker private kontakter, eller legger ut annonse på finn. Hør med eventuelle utleiere om du skal ta med hunden(e) når du skal på visning, slik at de får dannet seg et bilde av alle som skal bo i leiligheten!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også du kan ha større mulighet til og finne noe litt mer i utkanten, ser at det ikke er noe problem for deg å bo litt i utkanten.

Jeg og sambo sleit med å finne oss noe vi å, men plutselig ble vi tilbydd å komme på visning og tror jeg spurte 3 ganger eller noe om det var lov med dyr. :whistle: For på alle andre plassene vi hadde vært var det ikke lov med dyr.

Men som de andre sier over, så er det ikke enkelt å finne plass med dyr, men har du sett på melhus eller klett? Tror kanskje du kan ha mulighet til å finne noe der.

Uansett, masse lykke til i den gale verden av boligmarkedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...