Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei!

Anko

Recommended Posts

Skrevet
Velkommen :D

litt av et dilema du har der..Og så forskjellige raser!

Jeg vet jo hva jeg ville valgt,men Groenendaelen er ikke en hund alle trives med :D .De er nok litt mer mentalt krevende enn de fleste andre raser fordi de har en slags underlig blanding av mykhet og skarphet...Også krever de mye trening fysisk OG psykisk..

Herlig rase ,men tenk deg veeeeldig godt om... :wink:

Ja.. har tenkt og tenkt og tenkt :D

Hvordan er egentlig pelsen på Groendaelen? Har litt angst for retriever pels som fester seg i alt.. Er den litt sånn som på border collie(iallefall de jeg kjenner)? Tørker fort og fester seg ikke noe særlig på klær etc?

Dette står det nemlig ikke noe om i noen hundebok :wink:

Har sikkert glupere spm på lager, men d kan jeg ta i en egen tråd evt :D

Har bare fundert på det der m pelsen en stund, så må benytte sjansen... :oops:

Skrevet

Heihei og velkommen hit! Ja mange fine raser å velge mellom. Har en dobermann selv, og de er kjempegode allround hunder som kan brukes til alt. Håper du finner mer ut etterhvert hva du ønsker deg. Håper du vil trives her! :D

Skrevet

Ja.. har tenkt og tenkt og tenkt ;)

Hvordan er egentlig pelsen på Groendaelen? Har litt angst for retriever pels som fester seg i alt.. Er den litt sånn som på border collie(iallefall de jeg kjenner)? Tørker fort og fester seg ikke noe særlig på klær etc?

Dette står det nemlig ikke noe om i noen hundebok :wink:

Har sikkert glupere spm på lager, men d kan jeg ta i en egen tråd evt :D

Har bare fundert på det der m pelsen en stund, så må benytte sjansen... :oops:

Det er veldig lite pelsstell med belgeren utrolig nok :D Jeg børste kjapt over buksene til Loke tidligere i dag og det var første gangen på 3 uker.I røyteperioden er det en del men tar du en skikkelig omgang med røkterstein og børste er mye gjort...De røyter generellt lite utenom røyteperiodene og skal vaskes minst mulig :wink: Det var mye mer pelstell med Tolleren jeg hadde enn det har vært med mine to Belgere :D

Og så er de lette å få vekk skulle de først dette av og feste seg på noe annet ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...