Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundefestivalen 2011

pippin

Recommended Posts

Lager en egen tråd her slik at flere kan legge til bilder fra festivalen! :)

Jeg har bare tatt bilder med digitalkamera så kvaliteten er deretter...

stren.jpg

ringen2.jpg

ringen.jpg

sankt.jpg

Ung leken gjeterhund

hvit2.jpg

hvit.jpg

De irske er så kule!

irsk2.jpg

irsk.jpg

Shiiiba!

shiba2.jpg

Valpen var så søt!

shiba1.jpg

leon.jpg

dalmis.jpg

gd.jpg

Fannhvit? Med de tre nydeligste samojedvalpene! Håper det er greit jeg legger ut bilde?

fannhvit.jpg

Cooorgi! Var mange fine corgier der, mange fine farge på de også.

corgi.jpg

Basenji!

basenji.jpg

Og så var det ekstreeeemt mange sheltier der! De holdt på med dømminga av disse omtrent hele tida mens vi var der.. Det tok sin tid :P

Det var vel de bildene som ble ok.. Morsom dag! Klarte å lavære å kjøpe noe også, til tross for at det var mye utstyr der til 50%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Så fine bilder :) Ser du har knipset bilde av Jubi også, dalmisen til venstre i bilden. Det er ikke jeg som holder henne, for jeg hjalp ei som stilte basset akkurat da :) Selv tok jeg ingen bilder, men det var det andre som gjorde for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder :) Ser du har knipset bilde av Jubi også, dalmisen til venstre i bilden. Det er ikke jeg som holder henne, for jeg hjalp ei som stilte basset akkurat da :) Selv tok jeg ingen bilder, men det var det andre som gjorde for meg :)

Jeg tenkte faktisk på deg når jeg så dalmisene :) Du kjenner vel Nina, Cempi og Cuba du? Hvis jeg ikke tar feil?

Hihi, rompa mi jo! Selvsagt er det greit :) :)

Hehe! Det er bra :) De er jo så skjønne..! :D Hvordan gikk det? Var de de eneste valpene som stilte? Begynner vel å bli unghunder nå sikkert... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Det er bra :) De er jo så skjønne..! :D Hvordan gikk det? Var de de eneste valpene som stilte? Begynner vel å bli unghunder nå sikkert... :P

Takk:) Jo, det gikk fint! Mio ble bim, og tispene ble slått av ei eldre og mer ferdigutviklet tispe, og det er helt greit og rimelig. Fikk så mye skryt av dommeren og fine kritikker at vi er storfornøyde :)

De er snart 6 mnd forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bare og låne ivei Fannhvit! ;) Alle kan ta det de vil :)

Synd jeg ikke skal ivei imorgen, men jeg må nesten sove ut, for jeg er dødsliten idag...! :P Hadde vært koselig og hilst på flere, men det får jeg ta igjen :) Skal på NKK i juli forhåpentligvis! :) Grattis til alle som gjorde det bra! :D

Visste ikke at du var der heller Lola! Skulle likt å hilse på pene Casper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bare og låne ivei Fannhvit! ;) Alle kan ta det de vil :)

Synd jeg ikke skal ivei imorgen, men jeg må nesten sove ut, for jeg er dødsliten idag...! :P Hadde vært koselig og hilst på flere, men det får jeg ta igjen :) Skal på NKK i juli forhåpentligvis! :) Grattis til alle som gjorde det bra! :D

Visste ikke at du var der heller Lola! Skulle likt å hilse på pene Casper :)

Takk!

awww... nå har vi sett bilde av rumpa til Fannhvit :aww: hihihih...

Fine bilder, også så pene rene baller da, jeg hadde ikke trodd de holdt seg hvite så lenge :o

Thihi :P De ble vaska kvelden før, regner med de ikke blir så hvite i dag sånn som det regner ute, men men :) Voksenpelsen er fin, der preller det meste av. Valpepelsen ikke fullt så praktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihi :P De ble vaska kvelden før, regner med de ikke blir så hvite i dag sånn som det regner ute, men men :) Voksenpelsen er fin, der preller det meste av. Valpepelsen ikke fullt så praktisk..

Akkurat som Amiga sin pels da, hun ble jo rullet i søle gang på gang og var faktisk dekt fra topp til tå, så ristet hun seg litt og jeg bare gned forsiktig over henne og hun var tørr og fin :P

Lykke til idag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pictures!

Nansen kan!

DSC_0190.jpg

Søte valpen

DSC_0174.jpg

Icikarma's Qweeniebelle

DSC_0169.jpg

Fredrikken og

DSC_0162-1.jpg

Flere sone hunder som kan

DSC_0130.jpg

Big cloud of fluffy white dogs

DSC_0114-1.jpg

Liten setter tispe

DSC_0077.jpg

DSC_0070.jpg

Labbetuss :)

DSC_0046.jpg

Sonehunder om eg ikke tar veldig feil eller?

DSC_0045-1.jpg

Pene Ridgbacken

DSC_0040.jpg

Noen som kan fortelle meg hvilken rase dette er?

DSC_0036.jpg

"jeg går rett fremm, samme hva jeg støtter på"

DSC_0015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uva venter og venter :)

FS283326.JPG

Fra gruppefinalen igår

FS283356.JPG

Lilla Enebys Un'Uva BIR 28.05.11

FS283387.JPG

Uva og konkurrenten Richo idag

FS293391.JPG

Uva og meg i farta, omtrent det eneste av ørten bilder hvor hun løper med hodet opp..

FS293413.JPG

:P

FS293428.JPG

Krelise og Pax

FS293429.JPG

FS293431.JPG

Sita-snuppa venter også

FS293499.JPG

Grander :wub:

FS293500.JPG

Fra gruppe2-finalen idag

FS293543.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tatt bilder med digitalkamera så kvaliteten er deretter...

Å, så gøy! Jeg trodde ingen brukte film lenger jeg, og en så ung old school-er da :D

Her er mitt lille bidrag. Det lille vantette kompaktkameraet hadde feil hvitbalanse, og hundesnuteavtrykk på linsa, men noe kunne reddes, iaf sånn noegenlunde ;)

Fra lørdagen

Naboen med hund blir satt på prøve i ringen;

HatchoIringen280511_1.jpg

Fiiine nabobikkja;

Hatcho290511_2.jpg

Nesten de minste (Tjekkisk rottehund?);

TjekkiskRottehund280511_1.jpg

Noen av de største;

IrskUlv290511_1.jpg

Staffenes BIR-finale;

BiRFinaleStaffe280511_2.jpg

Disse husker jeg ikke hva heter, men de har de lengste halene!

DSCF2687.jpg

Og vi traff den søteste og mest kosete whippetvalpen (Han er til salgs btw ;));

Valpen_ChaplinStren280511_.jpg

Fra søndagen

Chaplin hilser pent på Nada;

ChaplinHilserPentpNada2905.jpg

Fin Grandegutt;

GDhann290511_1.jpg

Kjempesøt Groenendal tispevalp som var på sosialisering;

GroenendalTispeValp290511_2.jpg

Line og Nada;

Line_Nada290511_1.jpg

Ble BiR valp :D

Line_NadaBiR01.jpg

Fannhvit med vakker tispevalp;

FannhvitSamjodTispe290511_1.jpg

Lekre Oliver;

Oliver290511_2.jpg

Oliver og Domino;

OliverDomino290511_1.jpg

Nansen og Vims viser seg fram;

Nansen290511_2.jpg

Men kanskje jeg heiet for høyt :icon_redface:

Nansen290511_3.jpg

Og her er de fire fineste GD gutta;

GDhanner290511_4.jpg

Og det var det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee flere bilder :D Morro å se :D Skulle ønske jeg gadd å dra idag også, så jo så koselig ut! Neste gang får jeg lete mer etter soniser! Da skal jeg på sonisjakt så jeg kan kosemose alle hundene deres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...