Gå til innhold
Hundesonen.no

Nala problematikk!

Enits

Recommended Posts

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Fantastisk Nirm&Argyros! Jeg gleder meg til å få vite fortsettelsen på denne historien :) Og en klem til deg Enits. Jeg synes du er knallflink som klarer å fortsette dialogen, når det kommer så mange innlegg som er såpass følelsesladet, i en eller annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare signere. Har også fulgt med fra sidelinjen. Håper virkerlig det løser seg til det beste for Nala nå. Imponert over hjelpevillige soniser!

Hvordan løste det seg forresten med "heving av kjøp"? Fikk de som hadde henne pengene tilbake / krever de deg fortsatt for penger, eller er den saken løst?

må fortsatt betale de 1500 kroner, men det hastet ikke sa de. skal få ordnet med papirer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Godt at det ordner seg.

Men jeg håper for Argyros del at alle papirer er i orden og at hun får råderett over bikkjen uten at det er noe fuss om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ordner seg.

Men jeg håper for Argyros del at alle papirer er i orden og at hun får råderett over bikkjen uten at det er noe fuss om det!

Ja, jeg skrev da tidligere at alle papirer skal være i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Og som jeg skrev, bare med litt andre ord: Jeg håper at Argyros får råderett over hunden.

Om dette ikke ender bra (jeg sier ikke når eller noe men litt realsisme her) så håper jeg ikke det blir hyl og skrik både fra tidligere eiere eller her på sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som jeg skrev, bare med litt andre ord: Jeg håper at Argyros får råderett over hunden.

Om dette ikke ender bra (jeg sier ikke når eller noe men litt realsisme her) så håper jeg ikke det blir hyl og skrik både fra tidligere eiere eller her på sonen.

Ja det vil hun gjøre. Chip blir registrert på henne og hun får med kontrakt som gir henne alle rettigheter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke glemme de andre som også har sagt seg villig til å hjelpe, med bensinpenger, togpenger, og ikke minst marie som også tilbød seg å kjøre, og sandy som ville være moralsk støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Det var ei overraskande vending. Så supert! Eg kjenner eg blir letta, sjølv om eg ikkje har noko forhold til verken det eine eller andre her (hund, folk, problemhundar generelt). Utruleg fint at det ordnar seg, det såg jo ganske mørkt ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all lykkerusen her,så vil jeg bare si at det Jeanette skriver ovenfor her er særdeles viktig!

Nja Enits, lurer på om ikke sonen bør hjelpe deg til noen ordentlige formuleringer for den forrige kontrakten din var ikke så mye å rope hurra for.. Overføring av chip feks, står Nala på forrige eier der? Argyros behøver selvfølgelig pinlig ryddige eierforhold, så jeg lurer på om sonisene har eksempler på overdragelseskontrakter som kan brukes? Både for mellom forrige eier og Enits og Enits og Argyros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja Enits, lurer på om ikke sonen bør hjelpe deg til noen ordentlige formuleringer for den forrige kontrakten din var ikke så mye å rope hurra for.. Overføring av chip feks, står Nala på forrige eier der? Argyros behøver selvfølgelig pinlig ryddige eierforhold, så jeg lurer på om sonisene har eksempler på overdragelseskontrakter som kan brukes? Både for mellom forrige eier og Enits og Enits og Argyros?

Jeg har den kontrakten jeg har brukt på begge mine omplasseringer, og deler den gjerne som et utgangspunkt. Den er basert på NKKS kontrakt. I tillegg er jeg ganske god på å finne hull i kontrakter, så om Argyros og/eller Enits trenger hjelp på en evt. selvlaget, kan de bare ta kontakt med meg på PM. Det må i så fall bli i løpet av morgendagen, for søndag reiser jeg til Hellas :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all lykkerusen her,så vil jeg bare si at det Jeanette skriver ovenfor her er særdeles viktig!

Jeg og argyros har alt under kontroll. Hun har fortalt hva hun trenger og det skal jeg fikse. Chipen står på meg, så den blir overført til argyros.

Jeg kommer ikke til å lage noen problemer for henne, og når hun nå overtar nala er nala hennes ansvar ene og alene og jeg har ikke lengre noe jeg skulle sagt/gjort osv.

Men jeg har ytret til argyros at jeg gjerne ønsker oppdatering/info om hvordan det går og slikt :) Men det får vi nok vite her på sonen, får vi håpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare en tragisk sak, og jeg håper det blir så happy ending som det ser ut til nå. All ære til de som stiller opp - men det er ikke første gangen Sonisene trår til og hjelper når noen trenger det. Fine, fine nettsamfunnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg ha tilbudt meg å bli med i bilen med deg Nirm, men å komme seg fra Ytre til Oslo S før halv syv om morgenen, blir litt tøft. Orker ikke stå opp fire, jeg :icon_redface: . Men tar du svingen oppom (en times omvei, siden du ikke drar om Moss :lol: ), skal jeg ta med boller og termos med kaffe :) Hvilken bok hører vi på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært inne på denne tråden siden i går kveld og hva leser jeg i dag når jeg begynner å bla meg nedover? Jo dette:

Jeg mener at Nala fortjener en reell sjans, noe hun ikke har fått hittil. Nå har hun jo fått tilbud om pass i 14 dager ihvertfall, men det løser jo ikke situasjonen på sikt. Om alternativet er at Enits avliver, så kan Nala gjerne komme hit og så slipper Enits å forholde seg mer til problemstillingen.

Det finnes nok et hjem for Nala der ute, men det nytter ikke å ha dårlig tid og manglende forståelse for de faktiske problemene. Edit: Og jeg tror ikke en ny finn-annonse uten noe mer rundt er riktig vei å gå.

Og nei, jeg driver ikke og tar inn alle mulige hunder som trues med avlivning, jeg blir bare så innihampen frustrert over dette her, som har gått feil vei fra dag 1. Og siden det jo er på sonen vi er og det prates så mye om at ingen faktisk er villig til å hjelpe, så får vel jeg motbevise det da.

Ellers har jeg snakket med SPCA om muligheten for at noen i Bergen kan hjelpe.

En stor blomst til deg! :flowers: + :flowers: Dette var jo bare helt herlig! :banana:

Og dersom damen fra Ytre skal innover til sivilisasjonen så sier hun bare fra. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er noen flotte folk, alle sammen! Blir belt rørt til tårer her jeg ligger på senga og leser, og kjenner jeg gleder meg til å høre hvordan dette går. Soniser altså :wub:

Jeg støtter forresten også gjerne med litt bensinpenger om det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...