Gå til innhold
Hundesonen.no

West Side Story`s Yes!

MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Si hei til lille Joya :wave:

5689860926_02c52ef2de_b.jpg

5689860966_a6579d53c4_b.jpg

5689860854_f7d1b3f9d0_b.jpg

Hun er valp etter:

Bolton`s Mocha Martini

"Martin"

DSC_0188martin.jpg

x

Love Cox`s Ice Diamond

"Jenny"

IMG_0762.JPG

Hun er da mamma sin kommende lydighetsstjerne og skal bli visst litt i utstillingsringen av meg :) I dag ble hun hentet av mamma, jeg skal få hilse på henne igjen en gang i helgen, da jeg bor borte denne uken pga eksamenslesing og da orker jeg ikke valpestresset om jeg ikke må :P

En kommende utstillingsstjerne :wub:

5689286871_68fb68b98c_b.jpg

Navnet "Joya" betyr juvel på spansk, og siden historien til cockeren er at den kom fra spania opprinnelig, så passer det seg med et spansk navn. Hun har også en hvit juvel på toppen av hodet sitt (blisset).

Det blir spennende å følge med på fremtiden til lille Joya :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joyasan har klippet seg Nå har jeg fått vite nøyaktig hvor mange ganger Joya har konkurrert. Joya har startet i klasse 1 fire ganger, hvor hun har vunnet klassen 3 av gangene og fått første

Lille Joya har fått løpetid og er jo nesten blitt en voksen dame da! Jeg vet ikke helt om jeg tror på det når jeg ser dette bildet her.. Mamma tror ikke hun blir stort større enn det hun er nå.

Lenge siden jeg har oppdatert her! Har ikke tatt noen nye bilder, men det skal jeg få fikset en dag. Siden sist har mamma og Joya startet LP 1 et par ganger. Usikker på hvor mange ganger de er oppi

Du får nok møte henne en dag, Ane :)

Og kanskje dine får leke med henne også, Synnøve :D Jeg vet jeg hadde latt henne gjøre det, men så er det mor sin hund da, så hun tar den vel litt med seg dit hun vil :P

Takk for fine kommentarer :D Jeg lurer på om jeg klarer å vente helt til helgen jeg :P Vurderer å dra ut i dag etter eksamen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder av krapylet! Hun har jammen meg et temperament altså! Hun blir også kalt for en kosegris fordi hun er kosete og grisete der hun tråkker i tissedammen sin etter hun har tisset :lol: Mye av blisset hennes er nå borte, men hun har fortsatt hjertet i pannen. Hun er også blitt mørkere på kroppen.

5776525146_e08e892f16_z.jpg

5775979325_66119ea628_z.jpg

5776521282_885992b33c_z.jpg

Pippi langstrømpe

5776522678_2eb6773e88_z.jpg

En gammel russerdame!5775982079_61869503ff_z.jpg

5776523928_6f0c8f375a_z.jpg

Lure trynet

5775984573_6923a6f168_z.jpg

Tenkte å prøve meg på noen oppstillingsbilder av henne når hun er litt trøtt senere i kveld :) Hun kan sitt allerede, tisser nesten på kommando og kommer når vi roper på henne :ahappy: Apporten kom naturlig med henne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den hunden der vært min, hadde den fått lov til å gjøre hva den ville, for jeg hadde ikke vært i stand til å si "nei" til det blikket der. :wub:

Haha, for å si det slik, mamma sliter med det endel :lol: Jeg slipper å si nei så mye, ettersom at hun ikke er min valp :aww: Jeg er snille tante. Om hun biter hardt så bare smyger jeg fingrene ut av munnen hennes å gir henne en leke :P Hun biter også svært sjeldent på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Joya er blitt ti uker og er blitt stoooor! (i forhold til hva hun var da :lol: ) Så vi har prøvd oss på et oppstillingsbilde, noe som gikk veldig dårlig! Tips mottaes gjerne! Dette er det beste resultatet fra shooten. Det var litt glatt på gulvet, så vi prøver med en matte under neste gang, og kanskje komme oss opp i høyden hvor hun ikke er så livat.

5832901850_d7ed485b79_z.jpg

Om dagen så trener mamma litt ymse lydighetsøvelser med henne som kontakt, sitt, dekk, apport og innkalling. Ellers går det mye i hverdagslydighet som å ikke gå inn på kjøkkenet, ikke tisse inne, ikke bite på ting eller mennesker.

Joya er flink og holder seg utenfor kjøkkenet.

5832369305_94b9539e2e_z.jpg

5832369689_79fb051345_z.jpg

5832922068_6abe2f4b47_z.jpg

Hun er veldig glad i meg, og det er jo ikke rart, siden jeg er bare snille tante :ahappy: Kjæfter bare de få gangene jeg er barnepike. Ellers har vi det bare kjekt med lek og kos :aww:

Vi hadde fotoshuut en dag, og lille luring kom frem igjen :wub:

5832352505_0aa641ec3f_z.jpg

5832914824_81f7af8986_z.jpg

Litt hopp og sprett må jo også til

5832906966_d3f125eef4_z.jpg

5832357357_cd3d18172d_z.jpg

Trener på tannvisning :lol:

5832912198_6ddcc2d706_z.jpg

5832365453_f931cdae06_z.jpg

5832920510_3dc1ea07bd_z.jpg

Neste uke blir det ringtrening på den lille :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere bilder :)

Joya er nå blitt 12 uker og vi har begynt å trene litt til hennes første utstilling :ahappy: Hun er ikke helt samarbeidsvillig, men det forbedrer seg. Hun er veldig flink til å trave da! På torsdag skal vi på ringtrening med spanielklubben :)

5854712550_aaa9444ede_z.jpg

Ørene flagrer!

5854163595_e671faaa11_z.jpg

Blondie er fremdeles i live, og de kommer litt bedre overens, noen ganger :lol:

5854717758_3886a71f2f_z.jpg

It wasn't me :innocent:

5854168247_ca7c25892d_z.jpg

It really wasn't me :innocent:

5854171325_d1b7d3d573_z.jpg

Well, okay, it was me then... :(

5854726756_974cf36b79_z.jpg

Klipper gresset, enda det er nyklippet :lol:

5854729312_4a6c4c289f_z.jpg

Vræaøæøååå!

5854731376_99654efe74_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene!

Noe så søtt er det lenge siden jeg har sett! Og jeg kjenner det blikket laaaangt inn i hjertet mitt, hun smelter det bare sammen til en liten klump :) Det er bra du fyller på med bilder her, vil se masse til Joya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene!

Noe så søtt er det lenge siden jeg har sett! Og jeg kjenner det blikket laaaangt inn i hjertet mitt, hun smelter det bare sammen til en liten klump :) Det er bra du fyller på med bilder her, vil se masse til Joya!

Hihi, så koselig å høre :ahappy: Bilder skal det bli! :D

Nhåå DET blikket da! Ser hun har lært seg tidlig hvordan hun kan manipulere hehe :lol: Lykke til med utstillingstreningen! :D

Hehe, hun manipulerer ikke meg :lol: Jeg vet hva slags pøbel hun egentlig er :aww: Men mamma har falt for det et par ganger.

I dag var vi på ringtrening. Hun har makk i ræven, så å stå i ro er ikke moro! Hun traver fint, men syntes båndet klødde litt, så jeg vurderer å kanskje bruke snake kjedet mitt på henne på utstilling om det ikke gir seg (og om jeg får lov av mamma da :P ) for det klødde hun ikke av. Vi må nok trene en goood del på det å stå i ro og fint :lol: Hun fikk treffe to av sine brødre igjen i dag (som oppdretter fremdeles har :whistle: Hint hint til de som blir bedåret av lille Joya) og de var litt snillere enn henne kan man si. Veldig lite biting på dem. Men de er alle like kosete, noe de har fra sin mor :ahappy: Herlig :wub: Hennes brødre var også litt flinkere til å stå i ro, til tross for at de aldri har trent på det :o

Jeg har funnet ut at Joya viser gode agilitytendenser allerede. Hun elsker å løpe gjennom busker og er kjempe flink til å følge meg. Så jeg håper mamma lar meg trene litt agility med henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lite oppdatering her, men slik går det når jeg farter mye rundt i sommer.

Joya er blitt fire måneder! Og vi trener enda iherdig til utstilling! Hun er blitt mye flinkere til å stå i ro, det er deilig, og hun traver enda finere og med mer driv. Skulle egentlig få Gunhild til å ta noen bilder av det her for noen dager siden, men så gikk kamera tomt for batteri. Har desverre ingen nye bilder av henne selv heller, bortsett fra dette bildet hvor hun leker med Sookie :lol:

5995483290_457c6f3b60_z.jpg

Mamma trener fvf med henne om dagen og Joya er kjempe flink! Knallkontakt! De trener også apport med forskjellige gjenstander og hun tar metallaporten allerede :ahappy:

Håper jeg får fikset noen flere bilder etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Føles som jeg har vunnet noe stort nå. Den mengden feel good biokjemikalier utløst av å rekke moppe gulvet uten å vekke valp, og i tillegg rekke få rusk og hybelkaniner fjernet før det ble spredd utover igjen. Han åpnet øynene og løftet hodet med spisse ører akkurat i det hybelkaninene ble feid opp med den enda gøyere biteleken kosståstøvbrett. Den følelsen. Først snike rundt som en tyv i natten for å unngå bli tatt på fersken med en mopp i bevegelse, og nå regelrett rusa på mestring og glede. Hva skal noen med kokain når en kan oppnå det samme med husarbeid rundt en sovende valp?  Han ser forøvrig fort ut som en litt tjukk labradoodle med den valpeklippen, ja. Kosemose søtnos når han ikke leker ulvevalp og trener til selvstendig matauk.   
    • Nydelig morgen med vellykket kjedsomhetstrening, også kjent som rotrening eller neglect og dyremishandling av verste sort, litt avhengig av hvem du spør. Maskot har sittet klistret til skjerm og drukket kaffe, og stort sett bare ignorert lille Ede. Han begynner bli vant til den døgnrytmen med boredom første del av dagen, og har tatt det helt fint i dag, så vi må bytte tidsrom på dagen for aktivitet og ro, for å lære at livet er uforutsigbart og verden like ustabil som været i Trøndelag. Ede har allerede lært at han med sin egen adferd kan styre muttern til å fremstå som en sketsj av en dual personality Kristian Valen. Det er innenfor hans kontroll. Hverdag og helg er ikke, så i morgen leker vi plutselig lørdag og starter tidlig.  På planen de nærmeste dagene: 1. Leave it Av personlige årsaker (med god grunn, bl.a. Arfan Bhatti, for å name droppe en kjendis - han vet hvem jeg er, uten at noen her ønsker vite mer om det) så er jeg langt over gjennomsnittet livredd for å bli utsatt for mat med gift og barberblader og sånt på bakken hvor vi ferdes. Viktig for oss å fort få kontroll på *leave it*. Så langt har vi ikke kontroll, fordi jeg har vært slepphendt og inkonsekvent i trening med lure. Smekk på fingrene, dette må vi faktisk mestre så fort som mulig.  2: Spor Å legge godbiter i spor i innlæringen er altså uaktuelt nå. Bra som en ekstra utfordring til siden, men crap å ikke kunne starte med det nå. Kjekt å kjøpe valp fra super oppdretter, da, for hun hadde løsningen til meg på sekundet: Opparbeide pinner som en så god sekundær forsterker at vi kan starte med det.    3: Apport  Ede har ingen anelse om at den lyden han får betalt for å sette rumpa i bakken på betyr "..og bli sittende sånn til annen beskjed," ennå, men han har en sele muttern med makt og tvang kan holde ham frihetsberøvet og bevegelseshemmet i, så i dag er en fin dag for å begynne leke med den flotte apportbukken vi kjøpte i går. Quick note to self om BAKLENGS kjeding så jeg husker å fortsette progressere i riktig feil rekkefølge med alt. 4. Stå-sitt-ligg ..eller ost-pølse-bacon, som det heter her. Sett så mange slite med å få hunden til å gjøre som de ber om, så tenkte det kunne være glupt å bruke et språk hunden forstår. So far, so good 👍🏼  Innsitt i front, fordi han opprinnelig er tysk (og jeg ikke er det, men jeg prøver) det blir da fårepølse, fordi vor-würst ble vanskelig for meg å uttale. Han forstår greia da. Virker som pølse er et slags universalt språk.   ..and the list goes on and on, med håndtering, bussturer, bygater, butikker, bæring og banning fordi han er stor og tung og personligheten hans er sprinkled med litt Anton i Fra Bølle til Bestevenn. Vi MÅ ut og kjøpe kaffe i dag, og den hundesekken vi bestilte er ikke engang sendt fra selger, så her må det improviseres med bæreslynge av et fleecepledd.    Det hvite i bakgrunnen på bildet her er stigen til den praktiske og plassbesparende loftssengen som ble anskaffet da Maskot innså at det er teit å late som en er så voksen at en har vokst fra trehytter og huler. SÅ fornøyd, faktisk. Ikke bare 2.8 kvm ekstra gulvplass, den fungerer som tree house også. Planen var at den stigen der skulle få være i fred for valpetenner ved å kline den inn med ufortynnet håndsåpe, men Ede bryr seg ikke om det og gnager på den allikevel, med sausebæsj i gresset utenfor her som resultat 😑  Søtnosen lar seg fint avbryte med å gi uttrykk for min misnøye når han gnager på feil ting, men jeg vantrives med å være sånn surpomp, vil helst bare være så kewl og god som mulig, og foretrekker derfor at stigen og dørkarmene selv skal påføre ham ubehag, så kan jeg få opptre som intetanende og supportive. Å vise ham hva han har lov til å tygge på istedenfor er dessverre ikke effektivt. Det er visst bedre med malt treverk innsmurt i såpe enn med de derre greiene lagd for at hunder skal foretrekke å tygge på. Tips hjertelig velkomne. 
    • Stort sett greit på trening, men der han mistet fokus og motivasjon og brøt for å undersøke omgivelsene enn å følge meg og maten i en ny øvelse, der vet jeg ikke helt hva som var årsaken, jeg kan bare gjette. Tenker be om tillatelse til å filme neste gang, så får jeg se og høre hva det er lille Ede har å navigere etter, hva som fungerer og hva som ikke gjør det. Mistenker at jeg er forvirrende og inkonsekvent med hvordan jeg belønner, og at kroppspråket mitt heller ikke er tydelig nok i kommunikasjonen med ham. Får forhåpentligvis lov til å filme til privat bruk for å analysere. 
    • Jeg tipper det er mer alder og hormoner enn seperasjonsangst. Jeg ville personlig ventet med valp til den hunden du allerede har fungerer sånn som du ønsker, så den ikke lærer valpen uvanene sine.   Jeg ville fokusert på å trene hunden mentalt før den skal være hjemme alene, og generelt fokusere på å ha god balanse mellom aktivitet og ro. Fokus på å ha en god av-knapp hjemme, og at han samtidig får nok stimuli til å klare å være rolig når han skal. Vanskelig balanse og finne, men man må nesten prøve seg litt frem på hvor mye din hund trenger. Jeg ville hatt mest fokus på mental trening. Søk er super fin øvelse før alene hjemme trening. 
    • Glemte ta bilder i går. Var en bra dag 🐾 Utover å feilberegne når Ede ville sovne på formiddagen, slik at den timen vi hadde bestilt for lek og miljøtrening i styrkerom med balanseputer var over etter 20 minutter fordi Ede var trøtt og ble sliten, så var det en skikkelig smooth dag.  Vi koste og håndterte ører og labber og lekte og trente og koste med naboer og hadde et vellykket bad på kvelden, og not a single photo was taken that day, vi var for opptatte til å tenke på det. Balanseputer (nederst på siden i hundebutikken her https://www.k9hundesenter.no) var virkelig kjempegøy til han ble sliten og trøtt. Superkjekt å kunne leie istedenfor å måtte eie, for det er knapt om plassen hjemme. På tur hjem fikk han med seg en Snoop aktiviseringsball, som var superstas å leke med til han oppdaget at det var mye lettere å be muttern trille den, for da kom det mer godis ut av den enn av å knote med den selv. Istedenfor å se det som en failed IQ-test tar jeg det som en anledning til å forsterke lederskap, så han får full uttelling for å se til meg for hjelp med den. Regner med den fortsatt beholder verdi som punchingbag under cranky toddler had enough biteraptuser før han sovner. Dagen i dag blir spennende. Først må vi hente pelsstellsutstyr på "Posten", hvilket nå er inne på en matbutikk, og vi må bytte buss for å komme dit. Bussen er bra sosialisering og miljøtrening, men hva gjør vi når vi kommer frem? Heldigvis kan vi be en nabo hjelpe oss, men om vi ikke kunne? Får meg til å igjen drømme om en offisiell Canine Good Citizen sertifikat ordning som tillater ansvarsbevisste hundeeiere å ta med seg veloppdragne hunder inn.  Veloppdragen er viktig med den størrelsen lille Ede blir etterhvert, så i kveld skal vi på valpetrening, for å ha et godt utgangspunkt når den testen for det sertifikatet endelig blir en realitet. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...