borderen Skrevet 25. Mai 2011 Rapporter Skrevet 25. Mai 2011 "Det ække så my som ska te!" Ta et stk skitten hund på et bordBruk og kjøkkensaks (anbefaler Fiskars) og klipp 2-10 cm av bukser, faner og ører. Kjafs i vei i den tovete pelsen til det ser kortere ut (om det blir litt mer jevne tugger er dette et pluss)Bruk en børste eller kam og gre hunden. Det er mye lettere nå som f.eks buksene er 10 cm kortere Vask hunden med såpe og varmt vannLa hunden tørke FØR Nødvendig utstyr (+ shampoo) ETTER: Hihi... Ganske skam-klipt...
Renate A Skrevet 25. Mai 2011 Rapporter Skrevet 25. Mai 2011 Hun ble skikkelig fin Tror hun har flink "frisør" også
Aussieglis Skrevet 25. Mai 2011 Rapporter Skrevet 25. Mai 2011 "gårdshund-style" ! Yippie er så forferdelig søøøøt Har lyst på 2-3 Yippier jeg
vannmann Skrevet 25. Mai 2011 Rapporter Skrevet 25. Mai 2011 Ja du må være en flink frisør, hadde jeg tatt en "kjafs" her og der hadde det ikke sett ut her i gården. Her er det kammer, børster, karder, effileringssaks og vanlig saks - å ennda blir det ikke så bra som din "gårdsklipp" *gaaaaah*
Ingvild Skrevet 25. Mai 2011 Rapporter Skrevet 25. Mai 2011 Hun er så søt Og fy søren for en pels hun har! Det ser jo nesten ut som om det er mer etter klipp og bad enn det var før!
borderen Skrevet 25. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Mai 2011 Fikk nærmest kjeft av moren min for at jeg hadde stelt hunden hennes, fordi "Nå ser hun jo ENDA tjukkere ut!" Haha! Hun har skikkelig dritt-pels. Den er umulig å få hvit (og i beste fall et den hvit 1 dag før den blir gul-grå). I tillegg er den veldig tykk og myk med masse tynne hårstrå slik at det blir litt som bomull i brystet og dermed tuggete og skittent... Men hun er veeeldig myk å kose med, da Det ser litt bedre ut på bilde enn i virkeligheten. Det er ganske så hakkete, men etter et par dager vil jeg tro det ikke synes... Ble litt overrasket over at det gikk såpass greit å klippe henne når mens hun var ubørstet og uvasket. Før har jeg liksom gjort alt i omvendt rekkefølge (børst, bad, børst, klipp), men å bare kjafse i tuggene gikk mye raskere og helt smertefitt! Flaks kalles det kanskje (evt Marens inovative klippe-tips)
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar