Gå til innhold
Hundesonen.no

Yippies grooming-tips

borderen

Recommended Posts

"Det ække så my som ska te!"

• Ta et stk skitten hund på et bord
  • Bruk og kjøkkensaks (anbefaler Fiskars) og klipp 2-10 cm av bukser, faner og ører. Kjafs i vei i den tovete pelsen til det ser kortere ut (om det blir litt mer jevne tugger er dette et pluss)
  • Bruk en børste eller kam og gre hunden. Det er mye lettere nå som f.eks buksene er 10 cm kortere
  • Vask hunden med såpe og varmt vann
  • La hunden tørke

FØR

IMG_2295.jpg

IMG_2296.jpg

IMG_2300.jpg

Nødvendig utstyr (+ shampoo)

ETTER:

IMG_2311.jpg

IMG_2320.jpg

Hihi... Ganske skam-klipt... ;)

IMG_2315-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må være en flink frisør, hadde jeg tatt en "kjafs" her og der hadde det ikke sett ut her i gården. Her er det kammer, børster, karder, effileringssaks og vanlig saks - å ennda blir det ikke så bra som din "gårdsklipp" *gaaaaah* :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nærmest kjeft av moren min for at jeg hadde stelt hunden hennes, fordi "Nå ser hun jo ENDA tjukkere ut!" Haha!

Hun har skikkelig dritt-pels. Den er umulig å få hvit (og i beste fall et den hvit 1 dag før den blir gul-grå). I tillegg er den veldig tykk og myk med masse tynne hårstrå slik at det blir litt som bomull i brystet og dermed tuggete og skittent... Men hun er veeeldig myk å kose med, da ;)

Det ser litt bedre ut på bilde enn i virkeligheten. Det er ganske så hakkete, men etter et par dager vil jeg tro det ikke synes... Ble litt overrasket over at det gikk såpass greit å klippe henne når mens hun var ubørstet og uvasket. Før har jeg liksom gjort alt i omvendt rekkefølge (børst, bad, børst, klipp), men å bare kjafse i tuggene gikk mye raskere og helt smertefitt! :lol: Flaks kalles det kanskje (evt Marens inovative klippe-tips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...