Gå til innhold
Hundesonen.no

Yippies grooming-tips

borderen

Recommended Posts

Skrevet

"Det ække så my som ska te!"

• Ta et stk skitten hund på et bord
  • Bruk og kjøkkensaks (anbefaler Fiskars) og klipp 2-10 cm av bukser, faner og ører. Kjafs i vei i den tovete pelsen til det ser kortere ut (om det blir litt mer jevne tugger er dette et pluss)
  • Bruk en børste eller kam og gre hunden. Det er mye lettere nå som f.eks buksene er 10 cm kortere
  • Vask hunden med såpe og varmt vann
  • La hunden tørke

FØR

IMG_2295.jpg

IMG_2296.jpg

IMG_2300.jpg

Nødvendig utstyr (+ shampoo)

ETTER:

IMG_2311.jpg

IMG_2320.jpg

Hihi... Ganske skam-klipt... ;)

IMG_2315-1.jpg

Skrevet

Ja du må være en flink frisør, hadde jeg tatt en "kjafs" her og der hadde det ikke sett ut her i gården. Her er det kammer, børster, karder, effileringssaks og vanlig saks - å ennda blir det ikke så bra som din "gårdsklipp" *gaaaaah* :icon_confused:

Skrevet

Fikk nærmest kjeft av moren min for at jeg hadde stelt hunden hennes, fordi "Nå ser hun jo ENDA tjukkere ut!" Haha!

Hun har skikkelig dritt-pels. Den er umulig å få hvit (og i beste fall et den hvit 1 dag før den blir gul-grå). I tillegg er den veldig tykk og myk med masse tynne hårstrå slik at det blir litt som bomull i brystet og dermed tuggete og skittent... Men hun er veeeldig myk å kose med, da ;)

Det ser litt bedre ut på bilde enn i virkeligheten. Det er ganske så hakkete, men etter et par dager vil jeg tro det ikke synes... Ble litt overrasket over at det gikk såpass greit å klippe henne når mens hun var ubørstet og uvasket. Før har jeg liksom gjort alt i omvendt rekkefølge (børst, bad, børst, klipp), men å bare kjafse i tuggene gikk mye raskere og helt smertefitt! :lol: Flaks kalles det kanskje (evt Marens inovative klippe-tips)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...