Gå til innhold
Hundesonen.no

Hadeland Glassverk 18-19 Juni

Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Noen som skal på denne utstillingen?

Jeg skal over og stille to valper og en voksen begge dager. Skal bo hos min skjønne oppdretter i Hønefoss. Gleder meg masse :)

Skrevet

Det er bare spanieler, er det ikke? Vi trenger å utstillingssosialisere Kovu, men jeg vet ikke om spanielklubben er det rette stedet. :P

Skrevet

Det er bare spanieler, er det ikke? Vi trenger å utstillingssosialisere Kovu, men jeg vet ikke om spanielklubben er det rette stedet. :P

Miniatyrhundklubben mener jeg å huske, tror det bare er gruppe 9 samt noen andre bl.a. meksikansk nakenhund osv.

Skrevet

Oh, da er spanielklubben på Hadeland Hotell da, like i nærheten. :P Tror ikke miniatyrhundeutstilling er noe særlig for Kovu heller, for den saks skyld. :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg skal stille Chica her for første gang på 3-4 år. Hun fikk gode kritikker i unghundklassen, men ville ofte ikke gå og vise seg i ringen, så la det på hylla.. Men nå har jeg fått inspirasjon igjen, og vil prøve på nytt! Nå har vi jo blitt eldre begge to, og hun er ikke fullt så sta som da hun var "tenåring". Det blir spennende, og jeg gleder meg :D

Skrevet

Oh, da er spanielklubben på Hadeland Hotell da, like i nærheten. :P Tror ikke miniatyrhundeutstilling er noe særlig for Kovu heller, for den saks skyld. :P

Det er terrierklubb utstilling der 11.-12.juni (thornjørnrud hotell, heter det det tro?), men det er kanskje ikke noe for Kovu det heller :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Ute, tviler sterkt på at så mange hunder er velkomne inn på glassverket :lol: Så at ringene var satt opp istad :)

Skrevet

Ute, tviler sterkt på at så mange hunder er velkomne inn på glassverket :lol: Så at ringene var satt opp istad :)

Hehe, ikke vet jeg om de har en hall til å ha utstillinger av ulike slag :P

Får i det minste håpe på oppholdsvær da!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...