Gå til innhold
Hundesonen.no

Henger hundeposer i trærne..


pippin

Recommended Posts

Jessda.. Dette hjelper jo oss hundefolk stort..! :P

Hundebæsj i trær

Og så refererer de automatisk til at hundeeierne er ansvarlige ved å skrive "nå henger DE hundeposer...." som om vi var en gjeng med kriminelle alle burde passe seg for.. Huff.. fatter ikke hvorfor noen vil henge opp posene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan heller ikkje fatte og forstå vitsen med det der. Det er då ikkje så forbanna vanskeleg å leggje hundeposen i lomma og hive han når ein kjem heim. Om det er for vanskeleg, får ein plukke driten opp med ein pinne e.l. og hive han langt til skogs. Ein plukkar då ikkje opp driten med pose og heng han opp i eit tre. Eller let posen liggje på vegen, for den saks skuld...

Ser at ein har kommentert at det må vere hundehatarar som plukkar posene opp frå boset og heng dei i trea. Det høyrest jo litt drøyt ut. Men kan det vere..? :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg sett i hundemagasinet YourDog fra England også. Det er en protest mot kommunenes manglende vilje til å sette ut egnede søppeltønner (som også tømmes jevnlig) i mye brukte turområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest sannsynlige er vel at det er folk som er lei av bæsjeposer som ligger strødd langs turveien.. Og da plukker de opp for så å feste de i trærne.

Isåfall er det bra at noen reagerer!

Selv bruker jeg Biobag på tur i skauen, så kaster jeg posen innunder et tre eller noe.. (Dersom de gjør fra seg på et sted der det er til sjenanse for andre brukere av marka da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men no var det visstnok bosspann rett nedi stien. Ein ventar vel ikkje bosspann under kvart einaste tre?

Mye mulig det er noen som har gått lei latskap og henger de opp i protest, nettopp fordi det er bosspann rett nede på stien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men no var det visstnok bosspann rett nedi stien. Ein ventar vel ikkje bosspann under kvart einaste tre?

Det står ikke "rett nedi stien". Det kan være en kilometer, det som står. For langt for enkelte åpenbart! :)

Avisen skriver "..selv om det finnes søplekasser på parkeringsplassen nederst i turveien".

Nederst i turveien, hva betyr det? En km eller to km, eller 100 meter? Er søppelkassene utenfor synsvidde, vil mange syns det er for langt unna...

Ser det her i distriktet også. Folk plukker kanskje bæsjen opp i poser, men gidder ikke gå og bære på posene, så de kaster fra seg posene i grøfter o.l.

Men et lignende hett tema er alle de folka som ikke gidder å ta opp bæsjen etter bikkja overhodet...det får vi spare til en annen tråd! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nederst i turveien" ER rett nedi stien, om det så er ein km eller to. Dei færraste går vel mindre enn ein km når dei går tur med hunden. Så då gjentek eg: Ventar folk verkeleg at det skal stå bosspann under kvart einaste tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg "vanlige" hunderposer i skauen, knyter jeg de bare på kobbelet. Ellers bruker jeg bioposer, og de får bo langt inni skogen ... bruker til og med bioposer hjemme, jeg. Og kaster de i matavfallet.

Avføring fra dyr skal normalt IKKE sammen matavfallet.

Jeg undersøkte dette i forbindelse med et stort arrangement vi hadde i speidern i fjor, vi fikk ikke kaste hundeavføring i matavfallet selv om det var i biobag. Dette pga bakteriekulturen i avføringa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet også i restavfallet..

Når det gjelder denne saken så er det vanskelig å si hvem som står bak. Hvis det er som en protest fra hundefolket på grunn av mangel på søppelbøtter så vet jeg ikke helt om jeg ville støttet det. Kanskje ikke den beste måten å få oppmerksomhet på. Det er jo ikke akkurat festlig for andre turgåere å gå der..

Og hvis søppelbøtten er i nærheten er det bare snakk om late hundeeiere som krever søppelbøtte under hver tre..! :P

Jeg ser for meg at det er sabotasje fra folk som er dritlei av å se disse posene i grøfta overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...