Gå til innhold
Hundesonen.no

Eso - en barbert Border Collie!

Ina

Recommended Posts

Ja da får dere se en barbert brun bc, hehe.. Jeg fikk barbert han ned første gang i fjor sommer pga av ekstreeeemt tykk pels. Og alt ble en drøm! Ikke røyter han, enkel å bade, enkel å tørke etter turer i vått terreng, og ikke minst - hunden elsker det! :)

Og pelsen vokser så fort, at når høsten kommer og temperaturen synker, så er den lange fine pelsen på plass igjen :)

Sånn ser han ut som langhåra:

SAM_1503_lite.jpg

SAM_1635_lite.jpg

Og vips! Nå har jeg fått meg "valp" igjen! Jeg synes han er liiitt for korthåra nå, men som hun som klippa sa, gi deg 14 dager, så har han nydelig "valpepels" igjen :ahappy:

SAM_1642_lite.jpg

SAM_1645_lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer Buffy fra? Det er absolutt ikke umulig! :lol: Jeg har kommet i kontakt med flere som har halvsøsken osv av Eso. Morro!

Ah, men jeg tror Buffy og Eso er kullsøsken!

Buffy er fra Steinkjer, født 13.mars 2005. Mamma heter Hedda og pappa heter Balle (har forøvrig bilder av begge om du ikke har), oppdretter heter Hilde. Ellers har de (ser du så sikker jeg er! *flire*) ei søster som heter Cita som bor i Sandnessjøen og en bror Fanta som bor i Sandefjord. De hadde også en bror som het Bamse som ble avlivet pga aggressivitet (dduuuuh!) da han var et halvt år ca. Og så vet jeg at det var ei dame i Sverige som kjøpte to av søsknene hvorav den ene ble avlivet med store skader etter ca et år... Hmmm.. det er ca det jeg vet!

Buffy btw:

209Buffycopy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! :D

De var 11 stk så er jo mange jeg ikke aner noe om da. Du vet kanskje noe noen om de andre? Var vel en del som havnet på dine kanter også kanskje? Vi burde hatt et lite playdate vettu! :D

Har aldri barbert Buffy jeg da, men hun feller ALT hver røyteperiode så hun ser nesten ut som hun er barbert to ganger i året.... :blink: Særlig praktisk siden hun pleier å time ene røyteperioden til første skikkelige kuldeperiode! Lur er hun ikke altså.... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt kontakt med ei fra møre en plass, som har ene kullbroren :) Men jeg har ikke snakka med henne på flere år nå, så vet ikke hvordan det går med de.

Ellers har jeg de samme opplysningene som deg ang noen av de andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...