Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 4. og 5. Juni

Enits

Recommended Posts

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Det er litt rart at Iver skal bedømmes som hund nr 44 i sin ring, når det er 50 hunder før hans rase sant!?

Nå spørr jeg sikkert rart,men regner du da over antall de andre rasene som er i samme ring?

Isåfall skal vi nesten sist inn i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørr jeg sikkert rart,men regner du da over antall de andre rasene som er i samme ring?

Isåfall skal vi nesten sist inn i ringen.

Jupp, legger sammen antall hunder, f.eks. Irsk setter - 8, Gordon setter - 9 = 17 hunder, men ifølge det, så skal Iver gå sammen en helt annen rase, så det må jo være noe feil.

Edit: Ser nå at første rasen inn i ringen har oppmøtetid 00.00, så da er det sikkert der feilen ligger. For når jeg trekker fra de 7 hundene i den rasen så starter ES på 43, og det kan jo godt stemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, legger sammen antall hunder, f.eks. Irsk setter - 8, Gordon setter - 9 = 17 hunder, men ifølge det, så skal Iver gå sammen en helt annen rase, så det må jo være noe feil.

Edit: Ser nå at første rasen inn i ringen har oppmøtetid 00.00, så da er det sikkert der feilen ligger. For når jeg trekker fra de 7 hundene i den rasen så starter ES på 43, og det kan jo godt stemme :)

Ok da skjønte jeg litt mer takk takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vi nok klare ja :) Meeen reiser ikke du fra Oslo? For da hadde Lysaker vært enklere å hente deg på?

Det går så fint så Marianne! :) Du og Günther skal jo bare ha det gøy i ringen sant!? :aww:

*puste med magen* Takk, ja vi skal jo bare ha det gøy :ahappy: Og han er jo så vakker så er ikke så mye å grue seg til :wub: Overraskende nok er jeg ikke lenger like nervøs for lydigheten da! Tror hele helga bare blir moro jeg :D

Håper jeg får sett så mange av dere som mulig! Jeg har ihvertfall oppmøte kl. 9 på lørdag (ring 20) og kl.10 på søndag (ring 15) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kjører fra Oslo-området på søndag?

Og som kanskje har plass til en stykk sonis uten hund? :innocent: Jeg bor rett ved ring 3 (Ullevål Stadion), men kan komme meg til f.eks. Oslo S hvis noen kjører E18 gjennom sentrum.

Jeg skal muligens dit på søndag, når tenker du at du skal dit? Dersom jeg får noen til å bli med eller kjøre meg så kan vi plukke deg opp. Jeg bor på Grefsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så deilig ;P Da kan jo jeg å cosmo sove lenge! Vi er jo ikke morgenfugler noen av oss ;P

Hvem skal du stille Liv? :)

Kjempedeilig!

Jeg skal bare stille Tara :)

Men Roxy, Loke og Fogo fra oss kommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal muligens dit på søndag, når tenker du at du skal dit? Dersom jeg får noen til å bli med eller kjøre meg så kan vi plukke deg opp. Jeg bor på Grefsen :)

Vel, det kommer jo an på de jeg eventuelt får sitte på med. :lol: Er interessert i kelpiene, og de har oppmøtetid klokka ni, så jeg skulle gjerne vært der da. Så tidlig som mulig, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kommer jo an på de jeg eventuelt får sitte på med. :lol: Er interessert i kelpiene, og de har oppmøtetid klokka ni, så jeg skulle gjerne vært der da. Så tidlig som mulig, med andre ord.

Jeg vil se både rottweilerne og colliene, hvordan finner jeg ut når de har oppmøtetid? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se både rottweilerne og colliene, hvordan finner jeg ut når de har oppmøtetid? :whistle:

Det ligger link til programmet nederst på denne siden: http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=12132

Collie langhåret stiller i ring 11, oppmøtetid 10.00 (begynner trolig litt senere, de er siste rase ringen). Rottweiler stiller i ring 10 og har oppmøtetid 09.00, de er første rase i ringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger link til programmet nederst på denne siden: http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=12132

Collie langhåret stiller i ring 11, oppmøtetid 10.00 (begynner trolig litt senere, de er siste rase ringen). Rottweiler stiller i ring 10 og har oppmøtetid 09.00, de er første rase i ringen. :)

Ok, takk :) Da skal jeg prøve å fikse sjåfør, også kan jeg si i fra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er like fornøyd altså;) Dere har en tendens til å snike dere foran oss... Også håper jeg det ikke blir like mange svensker der i år som i fjor, de har også en tendens til å snike seg til ting;) Linux er som han har vært hele tiden, han, glad i damer og ikke fullt så glad i broren sin. Men deg er han nok veldig glad for å se:) Og dama til Marvin, da. Linux har nemlig en plan om å ta med henne hjem...:)

Nja, vi får se på sniking da. Føler meg ikke supertrygg :P

Hvis Linux fortsatt har planer om å forføre lille Pill med seg hjem, så håper jeg han er forberedt på å bli stefar :lol: Ser for meg at han lett blir lei småtrollinger som napper han i de sorte lange hårene på ørene :D:lol:

11 kooikere, og det er jo nesten imponerende...

Og jeg er sååå spent på hvem de andre er altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, vi får se på sniking da. Føler meg ikke supertrygg :P

Hvis Linux fortsatt har planer om å forføre lille Pill med seg hjem, så håper jeg han er forberedt på å bli stefar :lol: Ser for meg at han lett blir lei småtrollinger som napper han i de sorte lange hårene på ørene :D:lol:

Og jeg er sååå spent på hvem de andre er altså!

Jeg tror ikke Linux har så lyst til å bli stefar. Han hadde nok av å høre på valpene på lørdag, så jeg tror nok han har slått fra seg tanken på "fast følge"....

Vi vet jo noen som kommer (se facebook;) men resten har jeg ikke anelse om... Spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...