Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunndalsøra


Cloudberry

Recommended Posts

Grattis Mona!!

Gratulerer så mye, Fannhvít, malinckog Mona! Så moro! :D Vi var der, men så ingen av dere - kom litt seint kanskje :icon_redface:

Vi hadde også gode resultater i dag - Nansen klarte etterhvert å roe seg ned på utstillingsområdet, nemlig :aww: Hadde ikke meldt på, så jeg er ikke skuffa over manglende rosetter :lol:

Lykke til videre i utstillingssesongen, alle sammen :)

Joda, vi var der til ca 16 vi :)

Idag gikk det ikke like bra som i går, men vi er fornøyde uansett vi!

Frost, excellent, 1.konk CK res.cert 2.bhk

Right type and size, right head proportions, ears set a little too narrow. Right body proportions and topline, right tail, excellent chest, excellent movement, right coat and colour.

Shira, excellent

Right type and size, right head proportions, enough rounded ears, right body proportions, enough strong in topline, enough rear angulations, right feet, excellent movement, enough coat condition. (shira har grusom pels, hun er virkelig ikke fin etter kullet enda, så vi er veldig fornøyde med excellent på henne,hun ser ut som en samo-doodle...)

Mio, BIM

Right type and size, ears set a little to narrow, right body proportions, excellent topline and carriage of tail, right chest for age, well compact feet, excellent movement, right coat for age, Excellent character.

Tilla, 1. 4-6 mnd, 2.beste tispe

Right type and size, right head proportions, ears set a little too narrow, excellent body proportions, right topline and carriage of tail, excellent chest for age, well compact feet, excellent movement, right coat for age.

Ilja 2. 4-6 mnd.

Right type and size, right head proportions, well set ears, not always very well carried, right body proportions, enough strong topline, right carriage of tail, right feet, good movement, right coat, in this moment cunnings are not well (ilja er, som andre valper på 5 mnd i tannfelling, og har knapt hjørnetenner pr i dag, de er på vei ut, men synes knapt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mona. Det var så spennende å følge med på Oliver. Fineste gutten!

Symra fant ut at hun skulle halte i ringen på lørdag. Dommeren ga henne blå, men sa at det var bare haltingen som trakk ned. Søndag ble det flat rød. Ikke noe å sende telegram om altså, men du verden som vi har kost oss likevel! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater til alle sammen. Mange flotte hunder var det på utstillingen.

Kennel Courtborne hadde også noen flotte resultater: Lørdag Bir, big 2 og Best In Show veteran INT NORD KBHV-06 og Nv-07 Courtborne Ramazotti og vår unge Courtborne Hera på sin første utstilling som junior, blir beste tispe og får cert og Bim slått av gamle far på 10år.

Søndag: Bytter dommeren om de to hundene og vi blir også da Bir og Bim, Big 4 og Ramazotti blir 2.Best in Show veteran.

Legger ved noen bilder jeg tok av Hera "Hinata" denne helgen.

aahinata2.jpg

aahinata8.jpg

og bilde av gamlefar må jeg nesten legge ved.

erosbisrotvold.jpg

Finingan mine, er så stolt.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte på lørdagen og må si jeg selv er veldig fornøyd me resultatene, selv om det er ingenting iforhold til mange av dere :whistle:

Men gamlemor fikk en Very good og en veldig god kritikk, og til å ikke være noen utstillingshund pga ekstriøret, så jeg er svært fornøyd ;) Og lille nurk ble andre beste tispevalp.. Og jeg er fornøyd ettersom det egentlig er en uferdig valp etter brukslinjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så bra! Gratulerer sååå mye - det må være sinnsykt moro :).

Tusen takk! :D Det var utrolig moro, flott avslutning på juniorkarrieren det. :)

Grattis!

Takk! :)

Wow, grattis Mona :D

Tusen takk! :D

Gratulerer så mye, Mona! Fiiine Oliver :wub:

Takk :wub:

Grattis Mona!

Takk! :)

Gratulerer til alle pene sonehunder :D

Takk :ahappy:

Grattis Mona. Det var så spennende å følge med på Oliver. Fineste gutten!

Symra fant ut at hun skulle halte i ringen på lørdag. Dommeren ga henne blå, men sa at det var bare haltingen som trakk ned. Søndag ble det flat rød. Ikke noe å sende telegram om altså, men du verden som vi har kost oss likevel! :ahappy:

Tusen takk! :D

Veldig synd med Symra, men det kommer heldigvis nye muligheter. :)

Gratulerer til alle sammen!

Og så sitter jeg å sikler på oliver, pokker så nydelig majestetisk og herlig da :D

Ååh, tusen takk for det :wub: Jeg er helt enig! :D

:banana: :banana: :banana:

Har ikke tenkt å lande helt enda :ahappy:

Forresten så skal dommeren som satte han til BIR dømme både rasen og gruppa på Oppdal, det blir spennende det!

Gratulerer så masse til dere andre som er fornøyde med helgen!

Såååå glad blir man når man vinner gruppa!

227842_10150167508396791_712946790_7238766_3943557_n.jpg

(oppdretter/deleier som stilte han)

222447_10150253453400225_723220224_9153128_5841092_n.jpg

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag:

Iben (saluki) fikk slett rød, Thilde (hjortehund) 2btk med ck, Alba (portis) ble 2btk med CK og Imre (portis) ble BIR og BIG4 :D

Søndag:

Iben ble BIR, Thilde 2btk med ck, Alba 2btk med Ck og Imre ble BIR og så BIG1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...