Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige, gode lærkobbel?

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte på å stikke på felleskjøpet, men er de båndene gode? Og blir myke? Hadde et som kostet over 500,- som ble mistet, og det er vel det diggeste båndet jeg har hatt, tror jeg ... men jeg gidder ikke å betale så mye for et kobbel igjen, liksom. ;)

Skrevet

Jeg leter også etter billige lærkobbel. Kjøpte 3 stk på en stand på Lillestrøm i November, men har klart å miste alle 3 :icon_cry: Har kjøpt flere der før også, og er kjempe fornøyd med de. Rimelige, myke og de finnes i flere lengder/tykkelser. Hadde jeg bare husket navnet på de :icon_confused:

De jeg har funnet, som ligner mest er disse, men jeg vet ikke om det er de samme..

Skrevet

Tenkte på å stikke på felleskjøpet, men er de båndene gode? Og blir myke? Hadde et som kostet over 500,- som ble mistet, og det er vel det diggeste båndet jeg har hatt, tror jeg ... men jeg gidder ikke å betale så mye for et kobbel igjen, liksom. ;)

Selv har jeg kjøpt alle utstillingskobbelene (i lær) på stand, tror det er Hamar ett eller annet de heter (Hamar Smådyrfór og Hundeutstyr kanskje?). Det er blitt skikkelig fine.

Ellers har foreldrene mine to kobler fra Hööks, det billigste de har der, og de har blitt myke og fine og holder formen. Bedre enn lærkobbelet jeg kjøpte sammen med JuliusK9-selen (på stand på utstilling) som har strukket seg på visse punkter, og er litt sånn tja, pjuskete på "baksiden", utenom der det er slitt vekk.

Uff ble litt rotete det her, men spørr gjerne om du ikke forsto.

Edit:

Kanskje jeg burde realisert planen om å lage kobler! Da kunne man jo fått akkurat farge, lengde og type krok som man ville :P

Skrevet

Kanskje jeg burde realisert planen om å lage kobler! Da kunne man jo fått akkurat farge, lengde og type krok som man ville :P

Jeg lager kobbel selv, men da i webbånd i diverse farger. Liker lær best selv, men har ikke funnet lær i passende kvalitet.

Skrevet

De beste lærbåndene jeg har hatt er fra aecollars i England.

Prismessig så er det billig! Du får de under tollgrensa, de sender hurtig, og kvaliteten er veldig bra :) Og de blir myke og gode :aww:

Skrevet

Jeg lager kobbel selv, men da i webbånd i diverse farger. Liker lær best selv, men har ikke funnet lær i passende kvalitet.

Du får både lær og farge og farget lær på skinnlaaven.no ;)

Ellers har Clas Ohlson skinnkobbel som ser greie ut, faktisk.

Skrevet

Me loves you guys! Det er noe med at lærkoblene alltid forsvinner først. Kanskje fordi det er det man bruker aller mest. ;)

Skal ta meg en titt, jeg! Jeg har jo forsåvidt ett lærkobbel med ringer på, men jeg vil absolutt ikke bruke det. Kanskje slenge det ut for salg eller no' sånt. ;)

Skrevet

Me loves you guys! Det er noe med at lærkoblene alltid forsvinner først. Kanskje fordi det er det man bruker aller mest. ;)

Skal ta meg en titt, jeg! Jeg har jo forsåvidt ett lærkobbel med ringer på, men jeg vil absolutt ikke bruke det. Kanskje slenge det ut for salg eller no' sånt. ;)

Helt enig! Lærbånd er jo fantastiske, for de ser jo bra ut år etter år.. men hvordan de forsvinner.. det er et mysterie!

Skrevet

Ser det er linket til alac kobbel og de er ikke så dyre og gode og myke har et langt fra der som jeg bruker hele tiden :) Ellers er jo de fra www.kenjan.dk gode og veldig god kvalitet men,jeg synes det var for tykkt skinnet der så båndet blir litt tungt derfor ikke bruker det har fra der.Men,finnes smalere fra der også.

Skrevet

Jeg vant noen Hurtta lærkobbel i Finland, det er de beste jeg har hatt ihvertfall! Men tror ikke de er spesielt billige da. De er rundsydde og utrolig myke.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...