Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundedritt fyller opp søppelkassene


pippin

Recommended Posts

Det samme gamle styret..

Adressa.no

Er det bare meg eller mangler det logikk her? Folk vil man skal plukke opp dritt etter hundene sine men å kaste det i søpla, det blir liksom tabu? Og det hjelper jo STORT å fjerne søppelbøttene, da ordner alt seg..! Hvorfor i alle dager setter de ikke ut flere eller lager hundesøppelbøttene større??

Må si jeg ALDRI har sett noe til disse hundesøppelbøttene noe sted i Trondheim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gamle styret..

Adressa.no

Er det bare meg eller mangler det logikk her? Folk vil man skal plukke opp dritt etter hundene sine men å kaste det i søpla, det blir liksom tabu? Og det hjelper jo STORT å fjerne søppelbøttene, da ordner alt seg..! Hvorfor i alle dager setter de ikke ut flere eller lager hundesøppelbøttene større??

Må si jeg ALDRI har sett noe til disse hundesøppelbøttene noe sted i Trondheim...

Sett slike bokser utenfor dyrlegen, men ingen andre steder. Ellers er eg veldig fornøyd med antall hundesøppelbøtter i nabolaget (5-6 stk tror eg pluss de som er satt opp med bussskurene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vil man egentlig ha denne hundebæsjen lagt hen da? :icon_confused: Det er det samme styret her nede på østlandet, folk akker og oier seg over hundebæsj på bakken og så akker de seg over hundebæsj i søpla også...!??

Kommunen kunne LETT fikset problemet; sendt ut renovasjonsbilen litt oftere og tømt alle søppeltønnene langs turveier o.l. OFTE! Eller laget noen større og satt ut, men da blir det vel for tungt for mannskapet på bilene å få over på bilen for tømming...

Jeg er helt fersk som hundeeier men jeg har da irritert meg lenge nok over all hundedritten som en del idiot-hundeeiere ikke gidder å ta opp. Derfor har jeg sverget på at jeg aldri skal bli en SÅNN hundeeier selv, jeg skal sørge for at min hund aldri skal legge fra seg noe som blir liggende. Eller, bare tiss da :P

Finner jeg ikke noen søppeltønne å kaste det i, så får jeg vel bære posen med meg hele veien hjem da, samme hvor ekkelt det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det blir for dumt å sutre over teite hundeeiere som ikke plukker opp, og samtidig fjerne søppeldunkene fordi de blir fyllt med dritposer. Da får man heller sette opp flere og tømme oftere, så tenker jeg det blir lettere for enkelte å plukke opp etter hunden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som ikke plukker opp driten etter bikkjene mine. Jeg bor i skogen og det er her jeg går tur. Hundene springer inn i skogen for og drite. Ser ikke helt hvorfor jeg da skal springe inn i skogen etter de med sortposen i hånda, når naturen bare kan gå sin gang.

Ellers har jeg sett et par av disse hundesøppelbøttene. Borettslaget på risvollan iværtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som ikke plukker opp driten etter bikkjene mine. Jeg bor i skogen og det er her jeg går tur. Hundene springer inn i skogen for og drite. Ser ikke helt hvorfor jeg da skal springe inn i skogen etter de med sortposen i hånda, når naturen bare kan gå sin gang.

Ellers har jeg sett et par av disse hundesøppelbøttene. Borettslaget på risvollan iværtfall.

Samme her også, bortsett fra at jeg tar opp det som havner på tomta regelmessig. Men ikke hver dag. Deilig å bo i Gokk - land :D Men går jeg på steder der hvor det ferdes folk tar jeg selvsagt opp, som fks på skolen :) Der er problemet heller at hesteeierne ikke skyver møkka til side, er masse hesteruker overalt på stiene.. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke driten langt uti skauen som er det som irriterer folk flest vel, så det er vel sånn sett ikke helt relevant for hvem som bort langt inn i skauen eller ikke? Problemet er det antallet grisete hundeeiere som bor litt mer sentralt og bruker løyper både sommer og vinter som det ferdes en del andre mennesker i og. Og helt ærlig, så skjønner jeg at folk får hundeeiere noe så opp i halsen som de gjør. Med så mange sløve hundeeiere selv der det er nok av bosspann til å kaste driten i, så går folk lei oss. Men at det er ramaskrik over at vi plukker opp også, er jo litt spesielt. Likevel synes jeg ikke det er god nok unskyldning til å ikke gjøre det, at det er så få søppelkasser. Men om hundefolk synes en igjenknytta pose er ekkelt, så er det kanskje ikke rart at andre gjør det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som ikke plukker opp driten etter bikkjene mine. Jeg bor i skogen og det er her jeg går tur. Hundene springer inn i skogen for og drite. Ser ikke helt hvorfor jeg da skal springe inn i skogen etter de med sortposen i hånda, når naturen bare kan gå sin gang.

Sånn har jeg tenkt også i alle år. :lol: Inntil jeg fikk denne valpen. Nå forbanner jeg (ikke bokstavelig talt! :icon_redface: ) folk som ikke peller opp møkka etter bikkjene sine. Jeg tenker ganske ofte - hvor vanskelig er det å ta opp møkk? :icon_confused: Dette er fordi den lille grisen faktisk går og leter etter bikkjemøkk, blant annet i skogen. Plutselig er han borte, jeg roper på han, han kommer som en strek fra det stedet han har stått og spist bikkjemøkk. Ååhhh så deilig! :x

Men i båndtvangtiden er det nazi båndtvang - kanskje kanskje (jeg ber til høyere makter) han vokser det av seg.

SÆRLIG jeg tror på det. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig.. Heldigvis var representanten fra bydrifta ikke enig i å skulle fjerne søppelbøttene.

Jeg plukker opp, uansett om det er i skauen (bortsett fra de gangene jeg rett og slett ikke finner bajsen.. hehe) eller om jeg vet at jeg må bære dritten med meg helt hjem igjen. Det er hovedsaklig fordi da jeg jobbet i friluftsbarnehage opplevde jeg flere ganger at ungene ramla i hundedritt. Bevernylon + bajs = umulig å få rent. Ekkelt for unger, foreldre og ansatte. Og ungene er overalt de, ikke bare langs stikanten. Det koster meg så utrolig lite å plukke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig.. Heldigvis var representanten fra bydrifta ikke enig i å skulle fjerne søppelbøttene.

Jeg plukker opp, uansett om det er i skauen (bortsett fra de gangene jeg rett og slett ikke finner bajsen.. hehe) eller om jeg vet at jeg må bære dritten med meg helt hjem igjen. Det er hovedsaklig fordi da jeg jobbet i friluftsbarnehage opplevde jeg flere ganger at ungene ramla i hundedritt. Bevernylon + bajs = umulig å få rent. Ekkelt for unger, foreldre og ansatte. Og ungene er overalt de, ikke bare langs stikanten. Det koster meg så utrolig lite å plukke opp :)

Min helt! :wub::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...