Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr til Kickbike/Pawtrekker, hva bruker dere? Strikk osv.


Recommended Posts

Er vel endel her inne som har kickbike eller pawtrekker nå tror jeg, så jeg lurte på hva slags utstyr dere bruker.

Dere med kikcbike, har dere en stang foran styret, eller fester dere bare i styret? Jeg gjør sistenevnte, og synes det fungerer fint, men kan jo hende det blir en helt annen verden å ha festet lengre frem? Fordeler og ulemper på det?`

Også var det dette med strikk. Hvilken kjørestrikk er best å bruke? Jeg bruker bare ett helt vanlig strikkbånd, som de har i alle dyrebutikker. Det er ganske langt, lurer på om det er 2,5 meter utstrakt. Liker veldig godt lengden, men finnes det bånd med enda mer strikk, som i uspent tilstand ikke er så lange? På hjemveien etter en lang tur så er ikke intensiteten like høy, og det blir traving ved siden av meg, og da hadde det vært greit om båndet ikke var så langt. Men når han trekker, noe han jo gjør mesteparten av turen, vil jeg ha det så langt som jeg har det nå, så jeg får tid til å bremse om han skulle bråstoppe etc.

I det hele tatt, har dere noen bra tips og gjort dere noen bra eller dårlige erfaringer med disse underverkene på to hjul, kom med dem her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at meste parten eg kommer med her nå bare er tull. Men la gå.

Eg mener og ha blitt fortalt at dersom mann skal feste strikken i styret så må mann passe på slik at ikkje festepunktet blir for høyt da dette endrer belastningen på hunden? Eg selv bruker pawtrekker og der er jo innfestningen noelunde likt med høyden på hunden.

Av seler bruker eg primært Troll sin kombisele men har også nonstop freemotion liggende.

Strikk bruker eg en helt vanlig snørekjøresele fra troll for 2 hunder. Denne er vell kanskje noe slikt som 2,5m lang også. føler den er akkurat passelig lang til og ungå uhell men samtidlig kort nokk til og ha god kontroll på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...