Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr til Kickbike/Pawtrekker, hva bruker dere? Strikk osv.

Recommended Posts

Skrevet

Er vel endel her inne som har kickbike eller pawtrekker nå tror jeg, så jeg lurte på hva slags utstyr dere bruker.

Dere med kikcbike, har dere en stang foran styret, eller fester dere bare i styret? Jeg gjør sistenevnte, og synes det fungerer fint, men kan jo hende det blir en helt annen verden å ha festet lengre frem? Fordeler og ulemper på det?`

Også var det dette med strikk. Hvilken kjørestrikk er best å bruke? Jeg bruker bare ett helt vanlig strikkbånd, som de har i alle dyrebutikker. Det er ganske langt, lurer på om det er 2,5 meter utstrakt. Liker veldig godt lengden, men finnes det bånd med enda mer strikk, som i uspent tilstand ikke er så lange? På hjemveien etter en lang tur så er ikke intensiteten like høy, og det blir traving ved siden av meg, og da hadde det vært greit om båndet ikke var så langt. Men når han trekker, noe han jo gjør mesteparten av turen, vil jeg ha det så langt som jeg har det nå, så jeg får tid til å bremse om han skulle bråstoppe etc.

I det hele tatt, har dere noen bra tips og gjort dere noen bra eller dårlige erfaringer med disse underverkene på to hjul, kom med dem her :D

Skrevet

Synes det står mye bra på "På streif" siden.Anbefales å rote rundt der.

(Ryddet litt teksten min på VOV..lirer av meg utrolig mye merkelig når jeg har det travelt)

Skrevet

Med fare for at meste parten eg kommer med her nå bare er tull. Men la gå.

Eg mener og ha blitt fortalt at dersom mann skal feste strikken i styret så må mann passe på slik at ikkje festepunktet blir for høyt da dette endrer belastningen på hunden? Eg selv bruker pawtrekker og der er jo innfestningen noelunde likt med høyden på hunden.

Av seler bruker eg primært Troll sin kombisele men har også nonstop freemotion liggende.

Strikk bruker eg en helt vanlig snørekjøresele fra troll for 2 hunder. Denne er vell kanskje noe slikt som 2,5m lang også. føler den er akkurat passelig lang til og ungå uhell men samtidlig kort nokk til og ha god kontroll på hunden.

Skrevet

Jeg tror trekkpunktet er ganske greit altså, siden strikken er såpass lang. Bruker nonstop selen, superfornøyd med den, kommer til å kjøpe samme når denne blir slitt ut :wub:

Skrevet

Jeg har Pawtrekker og bruker vanlig strikkbånd til begge mine to. Funker fint. Der er jo festet foran og ganske lavt, så bruker nomesele, strikk og sykkelen :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...