Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere om denne blandingen?


Cams

Recommended Posts

Schäfer, rottweiler, engelsk (eller amerikansk??) staffordshire bull terrier, akita inu og alaskan malamute.

Hva er deres tanker rundt en slik miks, hva ville dere forberedt dere på etterhvert som den ble voksen mtp oppførsel og trening?

Er snakk om en 8 uker gammel hannvalp som allerede er ganske reservert og kanskje litt redd.

(hvis denne ligger i feil kategori, så flytt den gjerne. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror æ har lest anonse me di valpan på finn.no.

Synes kanskje d høres ut som ei blanding som kan være en litt skummel hund i feile hender, ser også for meg at denne blandinga kan få litt nervøse å skeptiske valper. Men er jo ikke ekspert jeg, men er jo sterke raser alle i denne blandinga, å noen av dem mindre lett å sosialisere en mange andre raser :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det første er det ganske vesentlig om det er snakk om amerikansk staffordshire terrier eller staffordshire bull terrier, fordi førstnevnte er forbudt i Norge - også i blandinger!

Jeg kan tenke meg at denne blandingen kan bli krevende, trenge endel både mosjon og stimuli, men for den rette eier så er jo ikke det noe problem :) Det er jo det som er usikkert med blandinger da, man vet jo ikke om de får det beste fra alle eller det værste fra alle foreldrene... Og her er det flere aktive raser mixet.

Videre så tenker jeg at den blir ganske stor av størrelse, og det at den allerede er reservert og redd kan jo være uheldig kanskje...

Men det kan jo også bli en flott brukshund :) Jeg tror mye kommer an på eieren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Er det snakk om at du skal ha den Cams? For jeg ville nok ikke hatt den blandingen ih us med 2 corgier, eller de fleste hunder. Generelt ville jeg aldri kjøpt en så krevende og mikset blanding.

Åneinei, jeg er ikke så gal. :P Dette hadde aldri vært noen blandingshund for meg. Det er dog en i familien som har kjøpt seg denne lille muskelmaskinen, og jeg håper for alt i verden at eieren trener hunden skikkelig, slik at det ikke ender galt.

Før det første er det ganske vesentlig om det er snakk om amerikansk staffordshire terrier eller staffordshire bull terrier, fordi førstnevnte er forbudt i Norge - også i blandinger!

Jeg er veldig usikker på om det er engelsk eller amerikansk, men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan en liten engelsk skal ha blitt mikset inn i det der. Men kanskje det går ann? Jeg er jo også klar over at det finnes mange blandinger i Norge den i dag i dag som har amstaffen i seg, så derfor ser jeg ikke bort ifra det.

Valpekullet har vært annonsert på Finn, så det er vel litt ugunstig å si sannheten HVIS det skulle vise seg at disse er amstaff-blandinger.. Hvem vet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på om det er engelsk eller amerikansk, men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan en liten engelsk skal ha blitt mikset inn i det der. Men kanskje det går ann? Jeg er jo også klar over at det finnes mange blandinger i Norge den i dag i dag som har amstaffen i seg, så derfor ser jeg ikke bort ifra det.

Valpekullet har vært annonsert på Finn, så det er vel litt ugunstig å si sannheten HVIS det skulle vise seg at disse er amstaff-blandinger.. Hvem vet. :)

Det kan jo være en hannstaff som har blitt parret med schæfer/rottweiler/akita/malamute :) Uansett så oppstår problemet hvis hundet får et utseende som ligner på amstaff og hvis da eierne blir stoppet og ikke kan dokumentere at det ikke er det, så kan den bli avlivet, dessverre :( Har jo sett et par slike saker i media i det siste... Vi får håpe den likner mer på de andre rasene når den blir stor da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en hannstaff som har blitt parret med schæfer/rottweiler/akita/malamute :) Uansett så oppstår problemet hvis hundet får et utseende som ligner på amstaff og hvis da eierne blir stoppet og ikke kan dokumentere at det ikke er det, så kan den bli avlivet, dessverre :( Har jo sett et par slike saker i media i det siste... Vi får håpe den likner mer på de andre rasene når den blir stor da :aww:

Oi, ja. Jeg er klar over at det er litt risky. Blir igrunn spennende å se ettersom valpen vokser opp, men som liten syns jeg den så ut som en brun rottweiler med kanskje litt lengre nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallefall vært forberedt på å få en hund som mest sannsynlig ikke vil gå særlig godt overens med andre hannhunder! Ellers ville jeg vært forberedt på jaktinnstinkt, ville vært nøye med sosialisering og lydighet fordi hunden mest sannsynlig blir nokså stor og sterk. I de rette hender kan det sikkert være en fin blanding. Jeg kjenner en hund av en blandingsmiks mange vil løfte på øyenbrynene av; diverse mastiffraser og rottweiler blant annet, og det er en knallfin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...