Jankaa Skrevet 23. Januar 2018 Rapporter Skrevet 23. Januar 2018 Dagens middag: 1 stk brødskive 2 knivsegg smør 7 skiver fiskepudding 1 ts majones Smør smør på brødskiven. Del skiven i to, og legg to skiver fiskepudding på hver halvdel.Gi hunden(e) en skive (hver) med fiskepudding mens du forteller de hvor søte de er når de tigger diskret. Fordel majonesen på brødet/fiskepuddingen og smak til med salt og pepper. Velbekomme! 3 Siter
Perfect Image Skrevet 23. Januar 2018 Rapporter Skrevet 23. Januar 2018 Storfegryte med ris. Strimlet biffkjøtt ( hjemmeoppdrettet ) stekt med sopp og løk. Lager saus av kraft fra tidligere kraftbeinkoking fra fryseren, fløte, sennep, brunost, pastinakk i terninger, litt einebær, timian, salt, pepper, lauvbærblad og rømme. Blandes alt i hop. Servert med ris og rundstykker. 2 Siter
Jankaa Skrevet 23. Januar 2018 Rapporter Skrevet 23. Januar 2018 Just now, Perfect Image said: Storfegryte med ris. Strimlet biffkjøtt ( hjemmeoppdrettet ) stekt med sopp og løk. Lager saus av kraft fra tidligere kraftbeinkoking fra fryseren, fløte, sennep, brunost, pastinakk i terninger, litt einebær, timian, salt, pepper, lauvbærblad og rømme. Blandes alt i hop. Servert med ris og rundstykker. Perfect Image Deilige Dagros, "Dagros", til middag? Hørtes godt ut, da! Siter
Perfect Image Skrevet 23. Januar 2018 Rapporter Skrevet 23. Januar 2018 Akkurat nå, Jankaa skrev: Perfect Image Deilige Dagros, "Dagros", til middag? Hørtes godt ut, da! Bredvold Gård's Utstyrlige Ulvi Husker hun ble slaktet pga av lynne etter første kalven ihvertfall Ble god mat da. Siter
Lillekrapyl Skrevet 24. Januar 2018 Rapporter Skrevet 24. Januar 2018 Vegansk og glutenfri versjon av taco og nachos. Overraskende godt faktisk 1 Siter
MegaMarie Skrevet 24. Januar 2018 Rapporter Skrevet 24. Januar 2018 Kremet soppsuppe ? https://coop.no/extra/mat--trender/om-en-halvtime-kan-du-ha-denne-soppsuppa-pa-bordet/ Siter
Lillekrapyl Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 Blir tomatsuppe her idag. http://www.vegetarbloggen.no/2012/06/19/verdens-beste-tomatsuppe/ 1 Siter
Siri Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 Tunfisksalat... Litt salat fra en ferdigpose, noen cherrytomater, litt kålrot og en dæsj tunfisk på boks. Toppet med creme fraiche... Creme Fraiche passer til alt Siter
Lillekrapyl Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 Ble søtpotetfries til snacks etter suppa. Det er nam det! Med sukkerfri ketchup til. Siter
Stine Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 Vegetarburger Og Lindt sjokolade til kaffen etterpå 3 Siter
Symra&Pippin Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 I dag laget jeg noe som jeg har gått rundt og hatt lyst på en stund. Veldig fett og veldig søtt, derfor har jeg liksom ikke gitt meg selv lov. Stekt klubb (kumle, raspeballer) med duppe (hvit saus med brunost i), og sirup. Det var ... mektig. Jaja, nå slipper jeg å gå rundt og tenke på det på et par år. 4 Siter
WelshenNemi Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 Sursøt gryte med brokkoli, sopp, paprika og spinat, og med ris til. 1 Siter
MegaMarie Skrevet 25. Januar 2018 Rapporter Skrevet 25. Januar 2018 Jeg vet dette er en middagstråd, men jeg prøver! Har noen tips til gode pålegg til frokosten? Jeg pleier å unne meg ekstra godt pålegg i helgene på rundstykker, men jeg har gått tom for ting å ha på. Studentbudsjettet begrenser litt mtp pris også. Siter
Lillekrapyl Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Skrevet 26. Januar 2018 Ble rester av tomatsuppe til middag her idag. Siter
Stine Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Skrevet 26. Januar 2018 Vegetarburger... De er gode da Kanelsnurrer til dessert, ikke kaffe da siden jeg har drukket altfor mye av det idag. Siter
Bellare Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Skrevet 26. Januar 2018 Fjordland risengrynsgraut, sidan eg er aleine heime Siter
Siri Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Skrevet 26. Januar 2018 Salat, tunfisk, kålrot, gulrot, valnøtter og creme fraiche. Siter
Kaisen Skrevet 27. Januar 2018 Rapporter Skrevet 27. Januar 2018 Hva har man som tilbehør til kylling nuggets? kjøpte på tilbud i går... Siter
Siri Skrevet 27. Januar 2018 Rapporter Skrevet 27. Januar 2018 I dag blir det langtidsstekt lammelår med stekt sopp, asparges og persillerotpuré... tror jeg. Siter
Lillekrapyl Skrevet 27. Januar 2018 Rapporter Skrevet 27. Januar 2018 1 time siden, Kaisen skrev: Hva har man som tilbehør til kylling nuggets? kjøpte på tilbud i går... Pommes frites eller søtpotetfries, ketchup og sweet chili sauce eller annen saus. 1 Siter
Stine Skrevet 28. Januar 2018 Rapporter Skrevet 28. Januar 2018 Siste vegetarburgeren i fryseren Smågodt til dessert... 1 Siter
Mardina Skrevet 28. Januar 2018 Rapporter Skrevet 28. Januar 2018 On 27.1.2018 at 3:00 PM, Kaisen said: Hva har man som tilbehør til kylling nuggets? kjøpte på tilbud i går... Vi har fullkornris og tzatsiki til. Evt. litt grønnsaker 1 Siter
Lillekrapyl Skrevet 28. Januar 2018 Rapporter Skrevet 28. Januar 2018 Jeg hadde et pitabrød fylt med løvbiff, agurk, salat og rødløk. 1 Siter
Siri Skrevet 28. Januar 2018 Rapporter Skrevet 28. Januar 2018 Reprise fra i går Jeg krydret lammelåret godt, og la på litt smør oppå toppen, før jeg pakket det inn i folie og satte det i steikovnen tidlig på formiddagen. Tror jeg hadde rundt 80 grader i ovnen. Der fikk låret godgjøre seg til jeg hadde vært på en lengre skitur med Willy. Jeg hadde steketermometer i også, så jeg lot det stå til det viste ca 70 grader. Jeg pakket ut låret og satte opp varmen i ovnen til nesten 300 grader og "freste" overflata på lammet så den ble brun og fin. Så fikk låret hvile mens jeg laget tilbehøret. Jeg delte ei persillerot og et par poteter i småbiter og kokte dem møre (vel - dette gjorde jeg i grunnen ei stund før låret var ferdigstekt da). Deretter hadde jeg i smør og litt fløte og moste det sammen, og smakte til med salt, pepper og litt revet muskatnøtt. Sausen laget jeg med basis i kjøttkraft som hadde sivet fra låret under stekingen. Jeg smeltet litt smør i en kjele, rørte ut litt mel i smøret, og spedde med kraften fra låret. Så spedde jeg ut med fløte og lot det koke til det ikke var mer melsmak i sausen. Smakte til med salt og pepper. Til slutt stekte jeg champignon og aspargestopper i smør i panna (hver for seg). 1 Siter
Recommended Posts