Mardina Skrevet 20. November 2014 Rapporter Skrevet 20. November 2014 Grønnsakssuppe... Det er da godt det, om man lager det fra bunnen Og ikke bruker posesuppe Siter
HeleneFS Skrevet 20. November 2014 Rapporter Skrevet 20. November 2014 Det er da godt det, om man lager det fra bunnen Og ikke bruker posesuppe laget det fra bunnen, så det var godt, meeeen er liksom på "slankeren" pga ferietur så har spist MYE av det i det siste.... lei! edit: bruker bare buljong, purre, løk, gullerøtter og poteter. Finnes det andre geniale ting man kan putte oppi den som gjør den bedre og kanskje litt mer variert? Siter
Mardina Skrevet 20. November 2014 Rapporter Skrevet 20. November 2014 laget det fra bunnen, så det var godt, meeeen er liksom på "slankeren" pga ferietur så har spist MYE av det i det siste.... lei! edit: bruker bare buljong, purre, løk, gullerøtter og poteter. Finnes det andre geniale ting man kan putte oppi den som gjør den bedre og kanskje litt mer variert? Jeg bruker poteter, gulrot, stangselleri, sellerirot og kålrot. Men det finnes jo masse man kan putte oppi. Jeg lager "ren" grønnsakssuppe da, uten kjøtt i. Det heter da tross alt GRØNNSAKssuppe Siter
HeleneFS Skrevet 20. November 2014 Rapporter Skrevet 20. November 2014 Jeg bruker poteter, gulrot, stangselleri, sellerirot og kålrot. Men det finnes jo masse man kan putte oppi. Jeg lager "ren" grønnsakssuppe da, uten kjøtt i. Det heter da tross alt GRØNNSAKssuppe Ja, jeg har ikke kjøtt heller. Er litt hobby-veggis! Takk for flere tips. Jeg vokste opp i et grønnsaksløst hjem så kjenner ikke til så veldig mye grønnsaker (det er fakta!!). Jeg har bare måttet prøve meg frem i voksen alder, men kålrot liker jeg jo veldig godt! Sellerirot og stangselleri vet jeg ikke, men skal kjøpe inn og teste Siter
Mardina Skrevet 20. November 2014 Rapporter Skrevet 20. November 2014 Ja, jeg har ikke kjøtt heller. Er litt hobby-veggis! Takk for flere tips. Jeg vokste opp i et grønnsaksløst hjem så kjenner ikke til så veldig mye grønnsaker (det er fakta!). Jeg har bare måttet prøve meg frem i voksen alder, men kålrot liker jeg jo veldig godt! Sellerirot og stangselleri vet jeg ikke, men skal kjøpe inn og teste Gjør det du Jeg synes selleriroten setter veldig god smak på suppen, uten at det blir for dominerende 1 Siter
Stine Skrevet 21. November 2014 Rapporter Skrevet 21. November 2014 (endret) Idag blir det Thai take away fra Siam sin matvogn i Hov Red: Og i morgen blir det en sånn Rema 1000 burger (ikke lettpåvirkelig i det hele tatt ) med pomes frites og løkringer Spent på hvordan pomes fritesen og løkringene blir i gassovn, tror jeg bruker overvarmen så ser jeg hvis de blir brent ihvertfall Endret 21. November 2014 av Stine Siter
Siri Skrevet 21. November 2014 Rapporter Skrevet 21. November 2014 edit: bruker bare buljong, purre, løk, gullerøtter og poteter. Finnes det andre geniale ting man kan putte oppi den som gjør den bedre og kanskje litt mer variert? Jeg bruker også det du bruker + kålrot, evt brokkoli eller blomkål i tillegg . Også synes jeg et er godt å smelte ost over etterpå (bare legger i noen osteskiver liksom). Jeg bruker også av og til å lage melboller å ha oppi - de smaker nesten litt som pasta (for øvrig kan du jo også ha i pasta for å drøye suppa litt, men det passer kanskje ikke så bra om du er på slanker'n ). Siter
HeleneFS Skrevet 21. November 2014 Rapporter Skrevet 21. November 2014 Jeg bruker også det du bruker + kålrot, evt brokkoli eller blomkål i tillegg . Også synes jeg et er godt å smelte ost over etterpå (bare legger i noen osteskiver liksom). Jeg bruker også av og til å lage melboller å ha oppi - de smaker nesten litt som pasta (for øvrig kan du jo også ha i pasta for å drøye suppa litt, men det passer kanskje ikke så bra om du er på slanker'n ). Namnamnam! Takk for tips! Aldri tenkt på brokkoli og blomkål i grønnsakssuppe, men hvorfor ikke !?! 1 Siter
Guest Gråtass Skrevet 21. November 2014 Rapporter Skrevet 21. November 2014 Gaaaah hva skal jeg ha til middag i dag, har noe kyllingkjøtt som burde vært brukt opp, kanskje med litt ris, salat og en eller annen toro saus.. Ja sikkert bra det. Siter
Stine Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Hjemmelagd pizza idag med hvitløkskylling, cherrytomater, mozarella og ruccolasalat på Siter
LilleZara Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 Kjøttkaker hos svigermor Siter
Snoffe Skrevet 23. November 2014 Rapporter Skrevet 23. November 2014 I dag tok jeg opp litt "farmor"Lapskaus til middag:) Noen ting kan farmorer å lage, og da må man sikre seg oppskrifter! Siter
Stine Skrevet 24. November 2014 Rapporter Skrevet 24. November 2014 Idag blir det hjemmelagd chilli Siter
Ingvild Skrevet 24. November 2014 Rapporter Skrevet 24. November 2014 Gleder meg til middag: Stekt røkt julepølse med jordskokkpuré, surkål og tyttebærsyltetøy. Edit: Skal visst på årsmøte hvor det blir servert pizza i dag. Da får det bli julepølse og jordskokk i morgen i stedet da! Siter
Zitka Skrevet 24. November 2014 Rapporter Skrevet 24. November 2014 Ovnsbakt fisk i dag å! Når gubben er borte, spiser vi fisk ca 3-4 ganger i uka Tror vi må snart teste ut nye fiskemiddager Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Snoffe Skrevet 26. November 2014 Rapporter Skrevet 26. November 2014 I dag tror jeg ikke det blir middag, gidder ikke Hvis det blir middag så er jeg litt fysen på sei med poteter og gulrøtter Men i går så spise jeg deilig mat! Kalkun med stekte poteter, smørdampet brokkoli og blomkål og tranebærsaus Det var godt det! Siter
Siri Skrevet 26. November 2014 Rapporter Skrevet 26. November 2014 Elggryte med det møreste elgkjøtt jeg har smakt . Siter
LilleZara Skrevet 26. November 2014 Rapporter Skrevet 26. November 2014 Fiskepinner,poteter og raspet gulerot med sitronsaft i Siter
Guest Gråtass Skrevet 26. November 2014 Rapporter Skrevet 26. November 2014 Fullkorns pasta med brokkoli, stekt ørret og en pitteliten fløteskvett. Siter
Guest Yellow Skrevet 26. November 2014 Rapporter Skrevet 26. November 2014 Kyllingsalat med fullkornspenne. Siter
Guest Gråtass Skrevet 27. November 2014 Rapporter Skrevet 27. November 2014 potetlompe med sylte og rødbete Siter
Recommended Posts