Tinkie Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Suppelapskaus. Men ble veldig godt! Hyggelig å høre! Siter
Mardina Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Etter mange dager med bare brødskiver (jeg er blakk....), så var det godt med litt skikkelig mat i dag. Har spist pasta med kjøttsaus. Kjøpte på glass denne gangen, men lager vanligvis sausen selv. For det første smaker det så mye bedre enn de på glass og det er jo så enkelt og greit å lage Siter
Castella Skrevet 17. August 2013 Rapporter Skrevet 17. August 2013 Middag? i dag? Tja...siden jeg har kjørt bil halve dagen ble middagen en brette pizza fra shell og iste med fersken Siter
Nirm Skrevet 21. August 2013 Rapporter Skrevet 21. August 2013 I går ble det stekt ris på kinarestauranten i Nittedal. Bestilte uten reker, kylling og skinke, og fikk første porsjon bare uten reker. Så de fikk gå og lage en ny porsjon. Siter
Stine Skrevet 21. August 2013 Rapporter Skrevet 21. August 2013 Igår hadde vi fullkornspasta, kesampesto, salat og stekt kylling, stekte tomater, det samme idag Siter
tm100021 Skrevet 19. Juni 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Gratinert torsk med kremet pestosaus og rotgrønnsaker. Ungene har fullkornsris, jeg har linser Siter
Stine Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Latmanns og restemiddag, delte pitabrød i to, smurte tomatpure utover (som var krydret med oregano, basilikum og hvitløk) toppet med ost, restepølser, paprika, løk og tomat + enda mer oregano. Siter
Gro Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Stekt laks med mango- og avokadosalat Siter
VildeJ Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 I dag ble det stekt laksefilet med MASSE salat til. Prøver å være flink å kutte ut potet/pasta/ris, og det er ikke såå stress hvis man lager masse god salat til. I tillegg så pleier jeg å presse en sitron eller lime over salaten, og droppe dressing. Det funker utrolig nok veldig bra Siter
Pringlen Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Nå er jeg snart ferdig med å steke 3-4-5 kg lammekjøttboller (renskåret lam, persille, koriander, mynte, hvitløk, chili, paprika) Så da regner jeg med at det blir noen boller til middag også Siter
Caroline Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Her ble det laksewraps med masse gode grønnsaker inni. Siter
SFX Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Jeg lager en av mine sedvanlige former i dag - men med litt short on cash og tomt kjøleskap ble den ikke så innholdsrik som vanlig. Det ble dog tre små poteter, to store gulrøtter, to uidentifiserte oksekjøttstykker jeg fant i fryseren. Alt dette legges i ildfast form, så koker jeg opp en god saus og heller over, steker på 200 grader i en time. Kjapt (å tilberede, that is - lite jobb om en kan vente med å spise) og enkelt, og jeg varierer med type kjøtt (fugl, fisk, firbeint dyr) og grønnsaker etter hva jeg har i hus og skap. Siter
Snoffe Skrevet 19. Juni 2014 Rapporter Skrevet 19. Juni 2014 Min søster har blitt fryktelig begeistret for FotballFrue sine retter, så i dag ble det FF sin lasagne. Var kjempe godt og kan anbefale den, men nekter å gå med på at det er lasagne Siter
Stine Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Idag blir det en Tikka masala "grateng", woker litt brokkoli, spinat, en løk, en boks med mais og en boks med kikkerter, blander alt sammen med et glass Tikka masala saus. Putter alt i en form med litt revet ost over og oppskjærte snackstomater. Puttes i ovnen til osten har smelta, serveres med en grønn salat. Siter
laikamor Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Taco! Blir alene hele helga, så da lager jeg meg taco og har middag imorgen også Enkelt og fantastisk godt! Siter
Guest Jonna Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Kyllingklubber.... Her og i dag Siter
Siri Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Her og i dag Hermegås :lol: Gumler på dem nå, men ble litt skuffa over smaken... Litt lite saltsmak, men mye av noe annet som jeg ikke helt kan sette fingeren på... Siter
Guest Jonna Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Hermegås :lol: Gumler på dem nå, men ble litt skuffa over smaken... Litt lite saltsmak, men mye av noe annet som jeg ikke helt kan sette fingeren på... Marinerer de selv nå i 4 forsjellige smaker og skal ha mais med smør til, og litt tomat-agurk. Kan ikke bli feil med 4 smaker Siter
Ingvild Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Står lasagne i ovnen nå. Nytes med salat, matyoghurt og rosévin til. Også har jeg lasagne til lunsj og middag resten av helga. 1 Siter
Siri Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Marinerer de selv nå i 4 forsjellige smaker og skal ha mais med smør til, og litt tomat-agurk. Kan ikke bli feil med 4 smaker Jeg har innsett at jeg egentlig ikke er så glad i marinert mat, jeg... gudene vet hvorfor, men jeg foretrekker kjøtt og fisk med bare krydret overflate . Men MAIS ja, det hadde jeg jo til og med kjøpt inn... men de må jo grilles, og det er kanskje litt overkill å fyre opp grillen bare for å grillen en kolbe.... Siter
Guest Jonna Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Jeg har innsett at jeg egentlig ikke er så glad i marinert mat, jeg... gudene vet hvorfor, men jeg foretrekker kjøtt og fisk med bare krydret overflate . Men MAIS ja, det hadde jeg jo til og med kjøpt inn... men de må jo grilles, og det er kanskje litt overkill å fyre opp grillen bare for å grillen en kolbe.... Kjøp jerngrill steikepanne. Samme effekten Siter
Siri Skrevet 20. Juni 2014 Rapporter Skrevet 20. Juni 2014 Kjøp jerngrill steikepanne. Samme effekten Neeeeehhhhh.... Ingenting blir som å grille på skikkelig køl . 1 Siter
Stine Skrevet 21. Juni 2014 Rapporter Skrevet 21. Juni 2014 Idag blir det snitter og kaker hos besteforeldrene til C :D Siter
Recommended Posts