Siri Skrevet 29. Juli 2013 Rapporter Skrevet 29. Juli 2013 Restemiddag på tredje dagen... Elgkjøttdeig, ketchup/hermitiske tomater, løk, fløte - servert med spaghetti. Tror ikke jeg skal definere det som gourmet-kost . Siter
tm100012 Skrevet 29. Juli 2013 Rapporter Skrevet 29. Juli 2013 Pizza kjøpt på matbutikken. Var helt perfekt som sen middag i dag, og jeg var sulten nok til at det smakte fantastisk Siter
lucy Skrevet 29. Juli 2013 Rapporter Skrevet 29. Juli 2013 Har laget mat til mine foreldre; gryte med torsk, løk, sopp, paprika, purre, sitron, fersk basilikum og dill, hvitløk, kremost og fløte, servert med ris og salat. Enkelt og godt! Siter
Ingvild Skrevet 1. August 2013 Rapporter Skrevet 1. August 2013 Fiskekaker og grønnsaksmos med litt matyoghurt til. Nam nam. Siter
Guest LXT Skrevet 3. August 2013 Rapporter Skrevet 3. August 2013 Ovnsbakt kyllingfilèt med pasta rosso krydder og hvitløk inni. Ovnsbakt tomat, paprika og løk. Med ris kokt i chilli explotion, litt karri, og koriander i! Frukt med krem på til dessert Siter
Synnikken Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Mors hjemmelagde kjøttkaker på skive Siter
Guest Jonna Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Man tar det man har AnetteH kalte det smågodt i spysaus. Men det var ganske godt faktisk. Også kalt hjemmelaget gryte Siter
Tinkie Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Baconsurret kyllingfilet med hjemmelaget soppsaus. Fy søren! 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Kapsalon. Favorittmaten fortiden... Siter
Guest Gråtass Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 eggehakk og strandaskinke.. Dere som lager så mye god og ordentlig mat, må gjerne invitere meg altså... Siter
SFX Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 I dag ble det pannekaker med bacon, mmm... I går sovnet jeg fra all mat. Lørdag spiste jeg pai med ost og skinke fra frysedisken. Torsdag og fredag spiste jeg kyllingfilet med poteter og grønnsaker i saus tilberedt i ildfast form, også veldig mmm... Jeg kjenner at det er lenge siden jeg har spist fisk. Jeg burde spise fisk snart. Siter
Guest Gråtass Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 I dag ble det pannekaker med bacon, mmm... I går sovnet jeg fra all mat. Lørdag spiste jeg pai med ost og skinke fra frysedisken. Torsdag og fredag spiste jeg kyllingfilet med poteter og grønnsaker i saus tilberedt i ildfast form, også veldig mmm... Jeg kjenner at det er lenge siden jeg har spist fisk. Jeg burde spise fisk snart. Tips til fisk: Rema 1000 har en foliepakke med fersk ørret uten skinn og bein til kr 69,- for fire stykker, det er to middager til meg ihvertfall. Tar av plasten slenger oppi litt olje legger de på grillen noen minutter, snur de og lar de grille videre i ca 5-6 min. En romslig bit folie: inni der smører med olje, putter i de grønnsakene jeg har, liker godt gulerot, paprika, sukkererter og sitron. Hiver på grillen samtidig som fisken og voila, sunn, god og superkjapp middag!!! Siter
Maria Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 I dag hadde vi hjemmelaget pai med kyllingskinke, cottage cheese, rødløk og med piskede egg og ost på toppen. Supernam!! Pai er undervurdert <3 Siter
Mardina Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Pizza fra Pizzagutta Stekeovnen min funker ikke og jeg hadde så lyst på pizza, så da ble det sånn Siter
SFX Skrevet 5. August 2013 Rapporter Skrevet 5. August 2013 Tips til fisk: Rema 1000 har en foliepakke med fersk ørret uten skinn og bein til kr 69,- for fire stykker, det er to middager til meg ihvertfall. Tar av plasten slenger oppi litt olje legger de på grillen noen minutter, snur de og lar de grille videre i ca 5-6 min. En romslig bit folie: inni der smører med olje, putter i de grønnsakene jeg har, liker godt gulerot, paprika, sukkererter og sitron. Hiver på grillen samtidig som fisken og voila, sunn, god og superkjapp middag!! Når du sier grillen - mener du kulegrillen ute? For jeg er for lat til å fyre opp i den alene. Og om du mener inne, så har jeg en meget gammel og simpel komfyr, men jeg kan vel tilberede det på det viset i en normal stekeovn? Siter
Guest Gråtass Skrevet 6. August 2013 Rapporter Skrevet 6. August 2013 Når du sier grillen - mener du kulegrillen ute? For jeg er for lat til å fyre opp i den alene. Og om du mener inne, så har jeg en meget gammel og simpel komfyr, men jeg kan vel tilberede det på det viset i en normal stekeovn? Gassgrill ftw!!! Går fint å lage i stekeovn, men fa hadde jeg slengt alt i et ildfast fat også tar det litt lenger tid, men smaker like godt! Siter
Nirm Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Hjemmelagede kikertburgere og salat. Tok ikke mange minuttene å lage burgerne, og prisen for to store burgere ble vel ca 15 kroner. Siter
Tinkie Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Chop suey - til og med sausen var laget fra BUNNEN av. Si at jeg er flink'a! 1 Siter
Garmen Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Bakt kylling med panko, dyppesaus av soyasaus og appelsin, fullkornris og salat edit: jeg veldig gjerne ha oppskrift på chop suey! Siter
marjea Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Skulle lage med laksepasta og hadde alt ferdiglaget.. Men så blir den hersens "fløtesausen" helt kornete. Tenkte som så at den sikkert smaker det samme når alt er rørt sammen, men fy flate - det gjorde det IKKE! Fulgte oppskriften til punkt og prikke: surret løk i olje, tilsatte 2 ss creme fraiche og 2 dl matfløte som skulle småkokte til væskemengden halverte. Men vips var den helt kornete og fæl.. Hva har jeg gjort galt?? Siter
Siri Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Skulle lage med laksepasta og hadde alt ferdiglaget.. Men så blir den hersens "fløtesausen" helt kornete. Tenkte som så at den sikkert smaker det samme når alt er rørt sammen, men fy flate - det gjorde det IKKE! Fulgte oppskriften til punkt og prikke: surret løk i olje, tilsatte 2 ss creme fraiche og 2 dl matfløte som skulle småkokte til væskemengden halverte. Men vips var den helt kornete og fæl.. Hva har jeg gjort galt?? Ikke bruk matfløte - den tåler ikke koking, den. Bruk vanlig kremfløte om ting skal kokes Siter
Tinkie Skrevet 14. August 2013 Rapporter Skrevet 14. August 2013 Bakt kylling med panko, dyppesaus av soyasaus og appelsin, fullkornris og salat edit: jeg veldig gjerne ha oppskrift på chop suey! Kommer på www.tinasmat.wordpress.com i løpet av kvelden! Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.