Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig på forum :-)


TeamTwo

Recommended Posts

Nå har jeg drevet og lest på hundeforum i mange år, og endelig tar jeg motet til meg og faktisk melder meg inn.

Jeg er en voksen dame med gubbe, unger og dyr, bor i Trondheim, men er ikke trønder. Hunden i familien vår er en Border collie-gutt på 10 år. Jeg vokste opp med bikkjer, men han er min første egne hund.

Vi driver ikke med noen organisert hundeaktivitet, og trives igrunnen med det, men hadde forholdene ligget tilrette for det, hadde vi nok trivdes med mer action også. Han er en (hunde)sosial, omgjengelig og avbalansert gentleman, som igrunnen er familiens midtpunkt.

Det eneste både han (og jeg) savner er noen faste lekekompiser, som liker å løpe, apportere, snuse og løpe mer. Han er ikke noe særlig glad i hoppe-knuffe-rulle-bjeffe-leking, så selv om vi har mange "hyggelig å hilse på deg" hundevenner, er det desverre ingen "bestis" i livet hans lenger :(

Vel, utover det er det ikke så mye å si om oss, men her er noen bilder av godgutten :D

4985093044_661a9e666f.jpg

3467576327_daeacce206.jpg

2656704250_dfb78660b4.jpg

3588255689_85874dcb7a.jpg

4650813553_754dac16d2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten Pingvinen og kristiin :D

Ja, han er nydelig, både utenpå og inni :wub:

Og han sjarmerer andre hundeeiere i senk med sin (hunde)sosiale intelligens, ro(!), fart og eleganse. Han er ikke særlig menneskesosial, i den forstand at han oppsøker ikke fremmede for kos eller hilsing (men inviterer dem gjerne til lek), han hopper ikke opp, løper ikke ned folk osv. Og han er særs fokusert på det han liker å drive med, og rimelig lydig, så han imponerer ofte stort, særlig ferske hundeeiere med litt lite kustus *ler*

Han hadde to korthåra Vorsthe-venner som han lekte med omtrent daglig før, men de er borte nå :( Og jeg må innrømme at det med at han begynner å dra på åra freaker meg ut en smule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Jada, møter Tinka titt og ofte! Så henne seinest natt til i går, men far var nok mest interessert i å komme seg hjem og inn fra stormen ;-)

Så vi gikk 20 meter bak, mens Dexter sutra og Tinka prøve å gå baklengs *flirer*

Visste du studerte utombys, men ikke at det var i Oslo. Skal Tinka bli her, eller har du planer om å få henne sørover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Jada, møter Tinka titt og ofte! Så henne seinest natt til i går, men far var nok mest interessert i å komme seg hjem og inn fra stormen ;-)

Så vi gikk 20 meter bak, mens Dexter sutra og Tinka prøve å gå baklengs *flirer*

Visste du studerte utombys, men ikke at det var i Oslo. Skal Tinka bli her, eller har du planer om å få henne sørover?

Haha, ser det for meg :lol:

Jeg studerer i Oslo i år, men flytter til Ås til høsten og begynner på en master på UMB. Håper på å kunne ha Tinka hos meg da, i alle fall i perioder. Mamma og pappa flytter fra rekkehuset og ut på familiegården ved Stjørdal i løpet av sommeren en gang, så vi får både krangle litt om Tinka og finne ut hvor hun faktisk trives best - på studenthybel med meg eller på gård med dem. Jeg skal uansett kjøpe ny hund etterhvert, så jeg overlever vel selv om foreldrene mine veldig, veldig gjerne vil ha Tinka hos seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg også! :)

En flott hund du har da, vakker er han :) kona til pappa han en slik en for noen år siden, mye personlighet og påfunn i den :aww:

Tusen takk :D

Hei og velkommen hit :)

Hei, og tusen takk for velkomst!

Haha, ser det for meg :lol:

Jeg studerer i Oslo i år, men flytter til Ås til høsten og begynner på en master på UMB. Håper på å kunne ha Tinka hos meg da, i alle fall i perioder. Mamma og pappa flytter fra rekkehuset og ut på familiegården ved Stjørdal i løpet av sommeren en gang, så vi får både krangle litt om Tinka og finne ut hvor hun faktisk trives best - på studenthybel med meg eller på gård med dem. Jeg skal uansett kjøpe ny hund etterhvert, så jeg overlever vel selv om foreldrene mine veldig, veldig gjerne vil ha Tinka hos seg.

I see :)

Høres jo ut som spennede forandringer for dere alle det!

Håper dere finner en løsning som alle blir fornøyd med, uansett hvor/hvem som beholder Tinka. Kan vel egentlig tenke meg at du ønsker deg en litt mer, hva skal man si, fokusert (kanskje?), hund også ;-)

(Men alt jeg kan se er at Dexter'n "mister" enda en av de trivelige kompisene i området *sukk*)

Håper vi treffes litt til sommeren iaf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...