Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort hvis du vant sju millioner i lotto?

Ingvild

Recommended Posts

Hvis jeg hadde vunnet 7 millioner kroner, tror jeg at jeg ville ha gjort dette:

1: Kjøpt et hus! (fra 2-4 millioner)

2: Kjøpt en hund! (10 000 - 20 000 kr)

3: Tatt lappen (20 000 kr?)

4: Kjøpt en bil (100 000 - 200 000 kr)

5: Puttet inn masse penger på sparekontoen!

6: Tatt en ferie!

7: Gitt penger til veledighet.

Og sikkert mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Da hadde jeg kjøpt ny leilighet på den siden av øya hvor jeg har lyst å bo, kjøpt ny bil, betalt ned studielånene våre, gitt noe til veldedighet, kjøpt noe møbler og skiftet ut deler av garderoben min. Resten hadde blitt spart, noe investert + evt. brukt på reising. Åh, det hadde vært saker, det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg hadde shoppa klær og sko som bare rakkern!

-Betalt ned huslånet

-Pussa opp hele huset

-Fullført førerprøven

-Kjøpt meg en flett ny stasjonsvogn

-Hadde unnet meg en uke med spa, sol og varme

-Tatt meg ett år med permisjon og bare nytt livet med hunder, trening og opplevelser

-Invitert vennene mine på tidenes fest

-Putta resten inn på sparekonto slik at jeg kunne levd godt i mange, mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt jordet over gata, bygget et helt nytt, flott hus med inngjerdet hage med svømmebasseng og treningsbane for bikkja. Kjøpt meg den perfekte hundebil, oppgradert min "vanlige" bil. Tatt en weekendtur til London etc. med gode venner og tatt av på shoppingen. Resten hadde jeg spart til utdanning og eventuelle uforutsette ting ( iallefall liker jeg å tro det..).

EDIT; Åja, betalt ned huslånet til de som har satt meg til verden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Betalt ned gjeld

*Gitt en del til min far, som har hjulpet meg mye opp gjennom.

*Kjøpt med hus med hage

*Kjøpt bil

*Kjøpt en hund til?

*Reise litt

*Gitt litt til veldedighet

*Shoppa til meg selv og hunden:)

...og hvis det hadde vært mer igjen, så hadde det gått på sparekonto:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice topic... Godt å vite det bare ikke er jeg som sitter å drømmer seg bort og planlegger litt hvis man hadde vunnet litt penger.. Eller Arver. Hvem vet kanskje vi har en rik tante i amerika som vi ikke vet om. hehehe

Jeg har ikke summer i hode hva jeg ville brukt på forskjellige ting. Men vet om noe jeg ville gjort.

Hadde gitt litt penger til familie som mamma, pappa, søsken og tante.

*Betalt ned gjelden min på 800 000.

* Enten revet huset mitt å bygd nytt eller pusset det opp.

* Også litt usikker om jeg hadde solgt det å kjøpt meg et småbruk et annet sted. Liker huset veldig godt. Men hadde å vært morro med en større tomt og hus.

*Hunde utstyr

*Legge ut alle møblene mine på gi bort på finn og kjøpt inn nye ;)

* nytt kamera utstyr

* reist litt

* En skikkelig shopping tur (klær og ting jeg ønsker meg)

*Prøvd å investere i noe (leilighet som man leier ut) eller sette av på sparekonto

Det er jo slik jeg tenker nå. Men kan hende det hadde forandret seg litt når man sitter der med pengene.

Sukk nå vil jeg virkelig vinne litt penger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt ned masse masse masse lån, summen trenger vi ikke nevne :whistle:

Så skulle vi ornda med pukk og grus i innhegninger til hester og hunder, nye hundegårder. Enda en utegangshall/hus til hestene.

Nyere bil, og hundehenger.

Oppussing av badet.

Betalt noen til å pusse opp det som er igjen å pusse opp i huset her, og noen nye møbler.

Da var det veldig tomt tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 millioner ja, desverre kan jeg ikke gi noe tilbake til min far.

Men jeg ville gitt mutters, søss og brutters litt hver.

Kjøpt landlig hus (2,5-3mill)

Kjøpt en Wolksvagen Touareg 1 mill

Dratt til Australia i 4 mnd, kjøpe bil og reise rundt. 200 000

Kjøpt masse ting til Amiga og til en ny hund

Lagt inn fiber til det landlige huset

Kjøpt en bil til gubben

Betalt lånet til oss begge hos lånekassa

Brukt resten på ferier og kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reist til Italia/Frankrike/Sveits/Østerrike og gått alpene og besøkt fjellandsbyene :wub:

Kjøpt meg bobil og stasjonsvogn!

Kjøpt meg hus i Alpene!

Kjøpt meg fancy kamera!

Kjøpt masse fancy hundeting og skjemt meg og hundene bort!

Ja :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst:

- Betalt ned og blitt kvitt hele studielånet

- Kjøpt et sted å bo

- Fått lappen og bil

I tillegg hadde det nok gått noe til familie, noe "sløsing" til meg (ferie osv, jeg har jo en STOR drøm om å dykke med hvithai). Ellers hadde nok det meste som ble igjen etter overnevnte blitt spart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levert oppsigelse.

Dratt på fylla.

Betalt ned studielånet.

Gitt 1 million hver til mor/far, søster og bror.

Dratt på fylla igjen.

Reist til India og bodd i et ashram en stund.

Forsøkt å kjøpe loftetasjen til besteforeldrene mine og flyttet inn der.

Kjøpt en hybrid SUV.

Leid en personlig fysioterapeut for daglig stretching og massasje.

Begynt på skole.

Dette kommer jeg sikkert til å gjøre uansett. Bortsett fra milliondonasjonene så klart. Og fysioterapeuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey:

- Betalt ned gjeld: 3,5 mill

- Kjøpt ny bil: 150 000

- 50 000 til hver av søsken = 200 000

- kjøpt leilighet i byen til utleie: 1,5 mill

Så ville jeg satt en god slump på en feriepengekonto som skulle sørge for at vi kunne ha en ordentlig god ferie hvert år i noen år fremover, og resten - som er veldig lite - på sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hmmm.

1. Gitt penger til familien.

2. Kjøpt en billig bil til å ha under studietiden.

3. Satt resten inn på konto med tanke på fremtidig boligkjøp.

Oh My, du er jo enda kjedeligere enn meg du :blink: Jeg trodde unnskyldningen min var at jeg er ærbødig godseier, men du er jo bare en liten fis av en ungmø så du burde i det minste hatt ett lite sprell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Jeg ville kjøpt meg et fiint lite småbruk med en god del skog som hadde blitt gjerdet inn og fikset til utegangsområde til de to-tre hestene jeg skulle kjøpt. Også hadde jeg fått tatt lappen, og kjøpt meg en ok, god bil, en Nissan Patrol, tror jeg, eller noe lignende, gjerne brukt. :ahappy: Også en gammel Camaro, som jeg skulle fikset opp selv!

Og så hadde jeg gitt penger til mamma, og litt til lillesøstra(ikke for mye, så hun lærer seg å sette pris på penger, for hun er ikke så flink med økonomi enda). Og hadde spandert lappen på både mamma og lillesøstra. Også hadde jeg importert en etnatispe og en etnahannhund fra Italia.

Også hadde jeg fornya garderoben min, jeg har jo bare arbeidsklær. :P

Og så hadde jeg gått på masse kurs med Lundii!

Og ja, så hadde jeg kjøpt huset til mormor og morfar, og ansatt hushjelp til mormor, hvis hun ville ha.

Også hadde jeg nok gitt litt til venner, tenker jeg.

Og til dyrebeskyttelsen! De skulle fått en god del penger, nemlig. :aww:

Og det er vel egentlig det. Det som hadde blitt til overs hadde havnet på sparekonto for å ha til trangere tider.

Også hadde jeg brukt tid på å finne verdens beste jobb. Kanskje jeg hadde startet hundebarnehage. :ahappy:

Edit: Endret utmark til skog. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktsisk jeg ville beholdt studielånet mitt og heller fokusert på boligkjøp.

2.5 mill på hus/leilighet her i Bergen.

2.5 mill på en koselig, historisk cottage i det skotske høylandet.

500 000 på innredning i begge boligene

500 000 på sparing

Den siste millionen hadde gått til å ta familien på ferie i Sør Amerika og moren min med på juleshopping i London, sørget for at alle har det de trenger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

1.Betalt ned alt lån jeg har.

2. Fått noen til å pusse opp hele huset mitt og jobbet opp hagen. Og jeg leier ett lite hus imellomtiden så jeg slipper bo i bråket :P

3. Kjøpt meg en splitter ny bil.

4. Reise 3 uker til Australia og NZ og retunere med både hund og sperm *ler* Sett landet, vært på ridetur, nerdetur til der de spilte inn Ringenes Herre osv osv

5. Betale noen til å passe bikkjene denne perioden.

6. Reise på ferie med hele famillien i 1 uke, Jeg dekker alt. (vi holder nok ikke ut mer enn en uke sammen :lol: )

7. Vurdert selge rekkehuset og kjøpt meg drømmehuset.

8. Hjelpe famillien litt økonomisk.

9. Shoppe meg mettet...

10. Om det fins mer igjen etter alt dette, så hadde det nok blitt sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg i hovedtrekk hadde:

1. Betalt studielånet

2. Kjøpt meg et hus eller et småbruk litt landlig til

3. Gitt litt til familie

4. Brukt en periode til å tenke over hva jeg virkelig ville jobbe med og gått for det (siden jeg da har penger til ev. skole, starte noe selv eller andre ting jeg måtte få lyst til)

5. Prøvd å investere en slant i en leilighet eller lignende

6. Meldt på alt som er av hundeaktiviteter :P

Edit: hadde nok satsa på å oppgradere bilen min også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er mye penger :blink:

Men ville brukt dem til:

- betale ned lån

- kjøpe et småbrukt ute på ødeland

- ordne skikkelig stall på dette småbruket

- fikset en skikkelig hundebil

- og tatt med hundene på langtur til utlandet

- kunne vært fint med en fin ferie også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh!

Jeg hadde kjøpt meg en nedlagt gård. Småbruk blir for lite, for jeg trenger stor låve, men jeg gidder ikke å være bonde :aww: På denne gården er det selvsagt kårbolig, den hadde jeg leid/lånt ut til en venninne og hennes barn. I hovedhuset bor selvsagt jeg og englebarna mine, og på det store gårdstunet mitt står det selvsagt sånne stabbur ala det JeanetteH bodde i, som mine barnløse venninner får bo i. Et lite kollektiv med flere boenheter, så vi slipper å kverke hverandre :P

For låven har jeg masse planer! På høyloftet, som skal isoleres, skal det være øvingslokale til guttebarnet. Der skal trommesettet hans stå (det han ikke får ha nå, fordi det er lytt her.. hehe), samt et lite innspillingsstudio. Det er liksom greia hans, musikk :) Det skal også være kontorer/konferanserom, samt en liten leilighet til kennelhjelpa, og en hybel for innleide kursholdere.

I selve låvedelen så skal det være en liten stall med plass til seks hester. Jeg skal ha en hest som er så tam at den stopper når jeg sier "uæææææ" :aww: Datterbarnet skal ha hest, og hun jeg har tenkt å ansette til å ta stallen for meg, skal ha plass til en hest eller to, resten leier vi ut. Så skal det være et lite kennelanlegg, sånn at vi kan ta i mot hunder og katter (ja, de skal selvsagt være adskilt).

Så må det jo være ridehall, som jeg kan trene bikkje i - hesten MIN er jo turhest, vi driver ikke med dressur og sprang og sånt vi :aww: - og venninna og datterbarnet kan ri i når jeg ikke trener hund der :P I det lille skogholtet som følger med, har vi den perfekte testbanen for MH og FA.

Så skal jeg kjøpe hund til datterbarnet, og hun og jeg skal på shopping og kjøpe klær, smykker, sminke og alt annet slags tull et pikebarn i tenårene kan ønske seg. Begge englekrapylene (det er barna ja, ikke bikkjene) skal få nye pc'er og kamera, samt møbler til soverommene sine (som er minst tre ganger større enn de rommene de har nå :P ). Så skal vi på ferie bare vi tre, til et sted hvor det er kvalmende varmt og bare spise, sove, bade og spise, sove og bade.

Jeg skal ha bilER, jeg. En med grønne skilter som jeg kan kjøre når det bare er meg og evt pikebarnet som skal på tur, jeg regner med at det blir en chrysler, fine bilen :ahappy: Så skal jeg ha en større bil som guttebarnet får plass i også - eller, det er vel bikkjene som tar mest plass, men guttebarnet trenger ihvertfall ett sete, han kan ikke sitte i bur, liksom :P Det blir sikkert en Caravelle, eller til nød en Hiace med firhjulstrekk :P

Best av alt er at på nabogården bor det en hyggelig bondemann som måker snøen for oss med traktoren sin hver gang det har snødd, så slipper jeg det også :aww: Han kan til nød forpakte jorda om det ikke finnes noe nedlagt gårdsbruk til meg, samma det så lenge jeg slipper å være bonde *flir*

Og jeg venter stadig på at Norsk Tipping skal ringe jeg, men jeg tror de har fått feil nummer eller noe, for jeg hører aldri fra dem :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...