Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispe lukter løpetid


Kaja

Recommended Posts

av mangel på en bedre tittel!

Tesh (4 mnd) lukter løpetid "der nede".

Hun la seg inntil genseren min i sta, og det kom noe på den (gensern er svart så vanskelig å se noe farge gitt)

Det lukta veldig blod (metallisk og litt stramt) slik som løpetid lukter. Cosmo (hannhund) la også merke til det og vaska henne nøøye, men han er ikke noe mer interessert og hun har jo ikke løpetid sånnsett.

Noen som har peilig på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å tørke henne bak med papir og se om du får noe utflod på det? Sannsynligvis er det katarr, enten i urinblæra eller i skjeden. Begge deler ufarlig, men bør behandles med antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som analsekret. Jeg lagde en tråd om det for noen måneder siden i helsedelen, du kan jo se om det virker kjent. Sitter på mobil, så jeg får ikke linka opp. Etter hva jeg kjenner til, er det veldig sjelden at svære hunderaser får løpetid så tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner om analkjertelsekret det du beskriver. Jeg hadde det slik med min tispe en gang, at det kom en dråpe å det luktet metallisk å rett å slett ugg. Trodde jo det var noe annet siden jeg aldri hadde sett dette komme ut av henne før, men da vi kom til dyrlegen var det 2 fulle og litt betente analkjertler som var grunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg synes ikke analsekret lukter det samme som løpetid jeg da. Men det kan jo hende det er varierende. Analsekret lukter jo råtten fisk og dødmanns kiste. Jeg blir direkte uvel av den lukte. Løpetid lukter ekkelt, litt sånn metallisk som trådstarter beskriver. Men det er ikke sånn at jeg virkelig kjenner stanken av det. Så jeg ville ikke ha trodd at, men den beskrivelsen du gir, det er analkjertlene som er årsaken til den lukta. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...