Gå til innhold
Hundesonen.no

Korthårscollievalper


Easy

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

Tiden flyr fort, denne helga er det allerede klart for at flere av disse reiser til sine nye hjem. Jeg tok bilder av dem da de var sju uker ca. "Ordentlige" navn har de fått og :)

Alertness Affinity

runner13.jpg

Alertness Versatility

tempo17.jpg

Alertness Dexterity

walle13.jpg

Alertness Serenity

sera14.jpg

Alertness Jollity

pip16.jpg

Alertness Amenity

easy15.jpg

Alertness Invincibility

jippi17.jpg

Alertness Clarity

jaja14.jpg

Alertness Vivacity

tittei15.jpg

tyfelles63.jpg

tyfelles74.jpg

tyfelles70.jpg

Lykke til alle sammen! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med en liten oppdatering kanskje :-)

De fleste valpene har reist hjemmefra nå. Merkelig nok var det gutta som var mest populære, og jeg kunne sikkert solgt minst to gutter til uten problemer. Minstebror Runner som nå heter Zico har reist til Bergen for å gjøre en familie lykkelig der; Tempo gjør Finland utrygt og Wall-E som nå heter Rigo tar Tsjekkia med storm. Lille Pia var så heldig å få komme hjem til mammaen Ebbie og hennes matmor i Bærum; Jippi (Aqila) har store vyer om å bli utstillingsstjerne i Bergen; Jaja (nå Kit) blir her på kennel Alertness og Tittei (Viva) truer med å gjøre Sunnmøre til en eneste stor lekeplass. Da er det bare to vakre småjenter igjen her som ennå ikke har funnet seg et "forever" hjem som det heter så fint på utenlandsk. De to er Pip og Easy:

ebbiejente02.jpgebbiejente02b.jpg

Alertness Jollity "Pip" er ei jente jeg egentlig sikler på å beholde selv men jeg synes ikke jeg kan ha to like gamle vofser her hjemme; det vil ende opp med at ingen av dem får den "kvalitetstiden" de har krav på. Det jeg liker ved Pip er at hun har kraftig og god beinstamme og bra vinkler med et dugelig vakkert hode. Mentalt sett virker hun stødig og trygg med en super lekelyst. Så hadde vært deilig om jeg kunne finne noen til henne som hadde lyst til å trene og/eller konkurrere med henne.

ebbiejente03.jpgebbiejente03b.jpg

Alertness Amenity "Easy" Kan ikke bli hjemme for lenge; for hver eneste dag som går blir man bare mer og mer glad i henne. Hun er en sånn valp som kryper inn under huden på en. Hun er typen som helst skal opp i fanget og vil ha nærhet og kos og blikk-kontakt. Men hun er ikke bare søt. Hun har også en god del lekelyst og går ikke av veien for litt rampestreker, men jeg synes hun er en avbalansert liten en med god avknapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Easy har blitt nabo'n min, med unntak av litt bjeffing (som jeg har nulltoleranse for, så det er egentlig ingen ting å tenke på for andre enn meg :lol: ) så er det sånn en herlig hund! Får jo alvorlig lyst på korthårscollie, men jeg veit ikke helt om jeg tør. Er uansett artig å følge utviklingen, de er jo enda så ung :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke vært flink til å oppdatere all infoen her: De to siste tispevalpene Easy og Pip fant seg gode hjem for en god stund tilbake, Easy i Tromsø og Pip i Sverige så ingen som ser etter nye eiere her lenger. Nicket mitt kan sånn sett være litt forvirrende for jeg har ingen hund her hjemme som heter Easy pr dags dato; hun har flyttet. Men jeg liker navnet da og kunne godt tenkt meg å hatt en egen tispe med det navnet en vakker dag .-).

Bjeffing er en av ulempene ved rasen ja; collien kan ha lett for å gi lyd. Selv er jeg immun mot bjeffing og bryr meg ikke om at det kan være litt bråkete rundt ørene innimellom, men man skal selvfølgelig ta litt hensyn til naboer og sånn :D . Hvor mye bjeffing det blir kan man også regulere med å ta tak i det tidlig i valpens liv så det ikke utarter seg. Kjenner en stor oppdretter av rasen i Sverige som har rundt åtte-ti korthårscollies i huset til enhver tid, og der er det ikke så mye som et lite pip å høre når det ringer på døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har vært for lite på sonen, har ikke fått med meg denne tråden! :o

Viva har blitt stor jente og er i gang med første løpetid nå. Og verden er fremdeles en eneste stor lekeplass. :)

post-7082-0-99780000-1326325451_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...