Kaja Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Syns det er veldig interessant hvordan folk forer, hva de forer med og ikke minst hvor ofte pluss hvordan eventuelle tilskudd. legg også til rase, alder, hold og pelskvalitet! Jeg kan jo begynne selv så kan jo dere bare kopiere og endre ? Rase: Basenji Alder: Ett år Kjønn: Hannhund Fores med: Hills, spesialfor for urin (han har høy PH) Innimellom får han rester og litt vom. Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: En neve hver gang (har ikke noe ca mål) Tilskudd: PlaqueOff og selolje Hold: Slik han skal være Pelskvalitet: veldig fin glans og fin pels Rase: Grand Danois Alder: 15 uker Kjønn: Tispe Fores med: Royal Canine giant puppy + vom og hundemat Hvor ofte: 4 ganger om dagen, på kvelden får hun vom pluss tilskudd Hvor mye: 3 målebeger 3 ganger om dagen, på kvelden 2 målebeger pluss vom Tilskudd: PlaqueOff, maisolje. (Hun får også Mangan og Glukosamin annenhver dag) Hold: Litt tynn, men vokser jo utrolig fort så går litt opp å ned. Pelskvalitet: veldig fin glans og fin pels Jeg vurderer etterhvert når Grand Danoisen blir voksen og ha begge over på rådiett.
OlavEmil Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Berner Sennen Alder: 12 veker Kjønn: Hannhund Fores med: Appetitt Valp stor rase Hvor ofte: 4 gongar om dagen Hvor mye: Ca. 400 gram om dagen Tilskudd: Surmjølk (kulturmjølk), dentastix og ølgjær (sjeldan) Hold: Ikkje for tjukk, og ikkje for tynn, ifølgje dyrlege på tysdag Pelskvalitet: God og fin kvalpepels
armagnac Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Kita Rase: Grand Danois Alder: 2 år Kjønn: Tispe Fôres med: V&H og Rag Time Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 430g vom og ca 2-4dl rag time pr. måltid Tilskudd: Skjelden de får noe ekstra, noen ganger egg hvis det teller som tilskudd Hold: Passe Pelskvalitet: Blank og fin Nanti Rase: Grand Danois Alder: 11mnd Kjønn: Tispe Fôres med: V&H og Rag Time Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 230g vom og 1l Rag Time pr måltid Tilskudd: Skjeldent noe ekstra Hold: Endelig fått henne opp i vekt der jeg vil ha henne Pelskvalitet: Blank og smidig
SiriEveline Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Phalene-mix Alder: 2,5år Kjønn: Tispe Fores med: Arion eller V&H (går litt lei klinet med råfór i perioder) Hvor ofte: 1 gang om dagen Hvor mye: Arion-200g / V&H-125g Tilskudd: Ingenting Hold: Slank Pelskvalitet: Blank og grei pels, syntes håret bak ørene er noe tørt/dødt, men mulig det er manglene pelsstell. Rase: Kleiner münsterländer Alder: 6,5år Kjønn: Hannhund Fores med: Royal Canine medium Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: et lag i bunn av skålen (vet ikke hvor mye det er) Tilskudd: Selolje iblant Hold: Akkurat der han skal være Pelskvalitet: Flott, men vi har erfaring med at den blir dårlige mot sommermånedene, men håper seloljen kan fikse det. Selv ville jeg nok råfóret ham. Målet er å ha Tinka og valpen som kommer på V&H
Angilja Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Samojed / Hovawart / Border Collie Alder: 2, 2 1/2, 3 , 5 og 7 år Kjønn: 4 hann + 1 tispe Fores med: Vom og hundemat, og proplan endurance når jeg glemmer å ta opp v&h fra frysen Hvor mye: en dæsj, alt etter hold, aktivitetsnivå og sesong. Måler aldri, går på feeling. Hvor ofte: 2ggr pr dag Tilskudd: - Hold: Normalt slanke Pelskvalitet: veldig bra Rase: Samojeder Alder: 3 1/2 mnd Kjønn: 1 hann + 2 tisper Fores med: V&h valp, og proplan valp når jeg glemmer å ta opp v&h fra frysen Hvor mye: en dæsj, tar det på feelingen Hvor ofte: 3 ggr pr dag Tilskudd: - Hold: Normalt Pelskvalitet: Bra
Truls Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Whippet Alder: Fem år Kjønn: Hannhund Fores med: Varierer hver gang, prøver å velge varianter med mer fett i + alt av matrester. Hvor ofte: Full skål døgnet rundt Hvor mye: Full skål(sikker noen kilo) Tilskudd: Ingen ting fast. Hold: Slik de skal være Pelskvalitet: Ser normal ut.
Artemis Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Irsk setter Alder: Fem år Kjønn: Hannhund Fôres med: Han får det tørrfôret vi måtte ha hjemme(pleier å variere hver gang vi kjøper nytt: pro plan, eukanuba, hills osv.). I tillegg får han masse matrester og så kjøper vi inn V&H innimellom. Hvor mye: Hvor mye han har lyst på. Maten står fremme hele dagen, og skålen fylles opp når den er tom. Tilskudd: Får glucosamintilskudd. Hold: Slik han skal være. Pelskvalitet: Blank og fin pels. Rase: Irsk rød og hvit setter Alder: Ni mnd Kjønn: Hannhund Fôres med: Han får det tørrfôret vi måtte ha hjemme(pleier å variere hver gang vi kjøper nytt: pro plan, eukanuba, hills osv.). I tillegg får han masse matrester og så kjøper vi inn V&H innimellom. Hvor mye: Hvor mye han har lyst på. Maten står fremme hele dagen, og skålen fylles opp når den er tom. Tilskudd: Får glucosamintilskudd. Hold: Han er litt tynn etter kennelopphold og kennelhoste, men han er ung og i vekst, så det gjør jo egentlig ingen ting. Det kommer seg snart tenker jeg. Pelskvalitet: Blank og fin pels.
Djervekvinnen Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Greyhound Alder: 2 + år Kjønn: Hannhund Fores med: Vom&hundemat nr 33 Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: Så mye han vil ha. Det varierer veldig fra dag til dag. Alt fra 500 gram til over 1 kg Tilskudd: ingen Hold: Veldig fin Pelskvalitet: veldig bra Rase: Dobermann Alder: snart 4 Kjønn: Tispe Fores med: Vom&hundemar nr 33. Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: ca 600 gram tilsammen om dagen (kommer an på aktivitetsnivå den dagen) Tilskudd: ingen Hold: Litt rund Pelskvalitet: Veldig bra
Bananen Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Flat coated retriever Alder: Straks 8 mnd. Kjønn: Hannhund Fores med: Vom&Hundemats valpefôr, og diverse kjøtt og bein. Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: Omtrent 1 kilo daglig. Tilskudd: Linfrø ... Hold: Slank Pelskvalitet: Blank, fin og myk.
Anette Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Welsh Corgi Cardigan Alder: 1 år Kjønn: Tispe Fores med: Vom&hundemar valp Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 2/3 av 500gram pølse Tilskudd: ingen Hold: Slank og flott Pelskvalitet: Perfekt Rase: Border Collie Alder: snart 8 Kjønn: Tispe Fores med: Eukanuba medium breed Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 1 lite glass til morgenen med olje i tillegg, 2 glass kveld. Som regel matrester i tillegg. Tilskudd: Fiskeolje Hold: Helt ok Pelskvalitet: Ikke så bra, flasser, røyter en del, rar å kjenne på.
SiriEveline Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Border Collie Alder: snart 8 Kjønn: Tispe Fores med: Eukanuba medium breed Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 1 lite glass til morgenen med olje i tillegg, 2 glass kveld. Som regel matrester i tillegg. Tilskudd: Fiskeolje Hold: Helt ok Pelskvalitet: Ikke så bra, flasser, røyter en del, rar å kjenne på. Det er min erfaring med Eukanuba også. Men med glass med olje? Hva mener du? Og hva slags olje? Er det ikke litt mye?
Anette Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Det er min erfaring med Eukanuba også. Men med glass med olje? Hva mener du? Og hva slags olje? Er det ikke litt mye? Eh, jeg mente 1 glass med tørrfor og 1 spiskjee olje Foxi var fin når vi foret på Norwegian Polar + eukanuba. så har mamma foret på labb og nå er pelsen hennes grusom og jeg endret til eukanuba og kjøpt noe fiskeolje i sverige som skal bedre pels og sånt.
Ganzie Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Shetland Sheepdog Alder: 8 år Kjønn: Tispe Fores med: Hills Lam og Ris Hvor ofte: 2 ganger daglig Hvor mye: ca 40 gram i hvert måltid. Tilskudd: Baddaky Fiskeoljekapsel. Hold: Lett for å legge på seg, men er i fint hold med restriktiv foring. Pelskvalitet: Fin blank pels og fin hud når hun får tilskudd av olje.
SiriEveline Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Eh, jeg mente 1 glass med tørrfor og 1 spiskjee olje Foxi var fin når vi foret på Norwegian Polar + eukanuba. så har mamma foret på labb og nå er pelsen hennes grusom og jeg endret til eukanuba og kjøpt noe fiskeolje i sverige som skal bedre pels og sånt. Det er bare jeg som leser litt fort i svingene sorry! Får håpe oljen hjelper da, selv har jeg ikke tro på at den kan forebygge like godt som v&h på Chico, men kan jo hende jeg blir positivt overrasket
schnart Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Golden Retriever Alder: 14 mnd Kjønn: Hannhund Fores med: Royal Canine, Golden Retriever Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: ca. 900g Tilskudd: Hender han får en skalk med leverpostei. Hold: Slik han skal være Pelskvalitet: Fin. (Blir stadig mer gylden med alderen også )
Kaja Skrevet 17. Mars 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Kita Rase: Grand Danois Alder: 2 år Kjønn: Tispe Fôres med: V&H og Rag Time Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 430g vom og ca 2-4dl rag time pr. måltid Tilskudd: Skjelden de får noe ekstra, noen ganger egg hvis det teller som tilskudd Hold: Passe Pelskvalitet: Blank og fin Nanti Rase: Grand Danois Alder: 11mnd Kjønn: Tispe Fôres med: V&H og Rag Time Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 230g vom og 1l Rag Time pr måltid Tilskudd: Skjeldent noe ekstra Hold: Endelig fått henne opp i vekt der jeg vil ha henne Pelskvalitet: Blank og smidig Hva er Ragtime for noe? Kunne ikke finne noe om det på nett, hehe
Tyfonia Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rapport fra oss Tyson Rase: Staffordshire bull terrier Alder: 2 1/2 år Kjønn: Hann Fòres med: Royal Canin energy 4800 og 4300 Hvor ofte?: 2 ganger daglig Hvor mye?: Vi fyller opp en liten sort skål, ca tre små krus Tilskudd?: Ingen, får litt Hills tørrfòr fra dyrelegen Hold: Ser bedre ut nå enn han gjorde en stund. Han er 38cm høy og veier litt over 16kg. Slank, men markert og pen, hadde mye tannstein, derfor får han hills sine enorme tørrfòrkuler og litt dentastix for å forebygge litt. Pelskvalitet: Flasser og røyter en del, egentlig. Obelix Rase: Staffordshire bull terrier/ Dogo canario Alder: 9 månder Kjønn: Hann Fòres med: Bytter mellom Eukanuba Large Breed Puppy og Royal Canin Maxi Junior Hvor ofte?: To ganger daglig. Har fòret tre ganger frem til han var ca. 6mnd. Hvor mye?: Har ikke særlig mål på det, men han får i tråd med hva han skal ha om dagen, ca. Tilskudd?: Får litt Hills og dentastix han også for å forebygge tannstein Hold: Kjempefin og sunn gutteklump Pelskvalitet: Feller litt pels for tida, om det har med alderen eller fòret å gjøre er ikke godt å si ennå.
Jeanettee Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Tibetansk Spaniel Alder: 2 år Kjønn: Hannhund Fores med: Hill`s Advanced Fitness og V&H Hvor ofte: 1 gang om dagen Hvor mye: 50/50 i en skål Tilskudd: Ikke noe Hold: Kraftig men ikke tjukk Pelskvalitet: Fin og blank pels
Monab88 Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Berner sennenhund Alder: Snart 5 år Kjønn: Tispe Fores med: Varierer, akkurat nå er det Royal canin maxi adult Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: Aner ikke, tar det på øyemål Tilskudd: Lakseolje og ølgjer Hold: Akkurat sånn jeg vil ha henne! 50 kg. Pelskvalitet: Fin og glansfull pels Rase: Berner sennenhund Alder: 16 mnd. Kjønn: Hannhund Fores med: Varierer, akkurat nå er det Royal canin maxi adult Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: Aner ikke, tar det på øyemål Tilskudd: Lakseolje, ølgjer og glucosamin Hold: Akkurat passe. Ikke veid han på en stund, men tipper han er bortimot 55 kg. Pelskvalitet: veldig fin til vanlig. Akkurat nå er han litt stiv og blass i pelsen siden han er helt nedrøytet.
Snickers Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Shetland sheepdog Alder: 11 mnd Kjønn: Hannhund Fores med: Prøvde eukanuba, hills, labb, men fant ut at Royal Canin fungerte best. Dette foret falt best i smak også. Det vanlige, RC small Hvor ofte: 1 gang om dagen, spiser ikke oftere Hvor mye: Ehm.. 2 never? Bløter det opp, noen ganger bare heller jeg litt vann på og gir direkte. Andre ganger lar jeg det svelle litt. For variasjonens skyld.. Tilskudd: Noen ganger selolje i maten. Får middagsrester om det passer for hund, også får han mye råe kjøttbiter, som kyllingvinger, koteletter (tar vekk beinet), billig laksefilet.. Hold: Perfekt! Pelskvalitet: Blank og myk pels.
armagnac Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Hva er Ragtime for noe? Kunne ikke finne noe om det på nett, hehe Det er tørrfôr inportert fra Belgia hvis jeg ikke husker helt feil Kennel Highesteem som selger det Gir en vanvittig bra kropp, sett stor forskjell på Nanti bare på 1 mnd Gir masse og gode kropper Selges nyprodusert, slik at det skal være så ferskt som mulig ved leveranse Du kan lese mer her:Rag Time
Guest lijenta Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Border Collie Alder: 2,5 år Kjønn: Tispe Fores med: Vom og hundemat og Kobuk Young & Active Hvor ofte: 2 ganger om dagen. Hvor mye: 200 gr.V&H og ca. 120gr Kobuk Tilskudd: Ikke noe spesielt Hold: Nå litt rund, hun har nemlig endelig lært seg hva mat er. Men blir sikkert for tynn til sommeren igjen som hun altid har vært Pelskvalitet: God. Rase: Strihåret VOrsteh Alder: 1 år Kjønn: Tispe Fores med: Vom og hundemat Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: 640 gr for dagen Tilskudd: c vitaminer Hold: slank Pelskvalitet:litt for myk etter min smak ellers god.
Baby Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Staffordshire Bull Terrier Alder: 7 mnd Kjønn: Hann Fores med: Eukanuba Puppy Hvor ofte: 2 ganger om dagen Hvor mye: ca 300 gram om dagen Tilskudd: fiskeolje Hold: Perfekt Pelskvalitet: Fin og glansfull Rase: Grand Danois Alder: 5 mnd Kjønn: Tispe Fores med: Eukanuba puppy (skal begynne med litt vom også) Hvor ofte: 3 ganger om dagen Hvor mye: ca 1,8 kg om dagen. Tilskudd: Fiskeolje Hold: Litt tynn Pelskvalitet: Veldig glansfull
Tuskelusken Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Norsk buhund Alder: 2,5 år Kjønn: Tispe Fores med: Specific for voksne hunder på hennes str. Hvor ofte: 1 gang om dagen (morgenen, men hun bruker hele dagen på å spise det) Hvor mye: En full Specific-kopp (aner ikke hva det veier) Tilskudd: Ingenting Hold: Slank og fin Pelskvalitet: veldig fin pels!
SCRM Skrevet 17. Mars 2011 Rapporter Skrevet 17. Mars 2011 Rase: Flat Coated Retriever Alder: Snart 4 år Kjønn: Kastrert Tispe Fores med: Bruker Hills Laks og ris til vanlig, men akkurat nå går hun på Brit Laks og potet. Hvor ofte: 2 ganger om dagen, morgen og kveld. Hvor mye: Varierer litt, men som regel en halv kopp pr måltid.(vet ikke hvor mye) Tilskudd: Ingenting spesielt, egg i ny og ned for variasjonens del. Hold: Godt hold, ikke tykk. Pelskvalitet: Fin og blank pels.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar