Gå til innhold
Hundesonen.no

"Sonen"-kurs dag 2


Wanderlust

Recommended Posts

Margrete og Asti

13032011-001.jpg

Kjekke Asti-mann

13032011-003.jpg

13032011-004.jpg

Tonje og Strider

13032011-006.jpg

Fy søren så morsomt det er å se på de to. Strider lærer så utrolig fort!

13032011-012.jpg

Siri og Chico

13032011-014.jpg

13032011-015.jpg

Fuglehunder kan også brukes i lp tenk

13032011-017.jpg

Hege hjelper turte til å komme rett over hinder

13032011-019.jpg

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Chico er pen! :wub: Og Willys tolkning av "fri ved fot" er jo ... eehh ... interessant :lol:

*misunnelig* :getlost:

Det så jo fantastisk gøy ut! Flinke dere er, som orger og gjennomfører sonenkurs :D Fikk meg nesten til å ønske at jeg bodde i Oslo, nå :ahappy:

All heder til Margrete! Hun er organisator :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All heder til Margrete! Hun er organisator :ahappy:

:shifty:

*inngå pakt med djevelen og utøve svart magi slik at Margrete angripes av en plutselig og uimotståelig trang til å anlegge bart og flytte nordover* :twisted:

...eller kanskje det ville være enklere å orge selv i Barteby'n? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Chico er pen! :wub: Og Willys tolkning av "fri ved fot" er jo ... eehh ... interessant :lol:

Taakk! Er alltid hyggelig når andre også liker ham, og må si han virkelig gjør seg bra foran kameraet til Monica, hun får liksom virkelig fram detaljene hans :D

All heder til Margrete! Hun er organisator :ahappy:

Heeeelt enig! Og jeg håper virkelig det kan gjentas igjen! Både Tinka og valpis kan trenge et kurs i nærmeste framtid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder! Chico er pen! :wub: Og Willys tolkning av "fri ved fot" er jo ... eehh ... interessant :lol:

:icon_redface::aww::whistle:

Hehe, jeg tror ikke "ved fot" var tydelig nok.

Men var det ikke "fri meg fra fot" som var øvelsen?? :whistle:

Et knippe vakre flinkinger der ja! Men altså.. Willy. Jeg tar og bare låner ham littegranne jeg :wub:

Lånes bort fort og greit, helt gratis!! :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shifty:

*inngå pakt med djevelen og utøve svart magi slik at Margrete angripes av en plutselig og uimotståelig trang til å anlegge bart og flytte nordover* :twisted:

Trøndervoodoo slår ikke vestkant gaining har vi kommet frem til i dag!

Blir nok ett kurs til ja! Jeg må bare få komme meg litt etter dette hihi

Asti takker for komplimenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndervoodoo slår ikke vestkant gaining har vi kommet frem til i dag!

Pffffft... :getlost:

Men greit - jeg gainna ikke så hardt i dag siden det jo er trivelig med nok lys til å ta fine bilder :P

... og jeg er definitivt også med på neste kurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig veldig gjerne med på neste kurs altså!

Tusen takk for flotte bilder. Og unge damer (vi er alle unge damer ikke sant? Så jeg ripper ikke opp i noe aldersgreier) tusen takk for særdeles hyggelig samvær og mye mye moro! Kjempeflink instruktør også - som fikk en til å føle seg som verdensmester og som ga en masse å tenke på og tips til videre arbeid sammen med inspirasjon og spark i ræva - i tillegg til være en veldig artig dame! Og det er aldri feil med neseprøve altså!

Så variert det har vært mht til hunder da! Veldig moro det - og lærerikt! Astimann er en ordentlig Dr Jekyll&Mr Hyde som hopper mellom å være direkte klysete til å være schäferen man bare drømmer om. I tillegg til å være stor klumsete kalv og det er ikke alltid å greit å være schäfer altså - han forsøkte seg på drakamp med fille mens han haddeapportbukken i munnen (og hinder hoppingen hans da.. man hopper bare sammen med mor, utenom det funker ikke hopp-musklene altså) :lol: Og Willy - kjære kjære Willy - deilig å se at han er like morsom i real life som på bilder! Han har det med litt artige vrier innimellom (bildet ovenfor er bare ett eksempel..) Turte med de nydelige blå øynene - og så flink - og så søt - og hun likte neseprøve! Det gjorde Chilli også *ler* Til de som ikke vet det - Chilli er så innmari skikkelig eller hva jeg skal si (tror Monica blir en sann fare i LP-ringen jeg.. for et ekvipasje) - men da det kom til neseprøve så var de små pinnene der bare sååå kule og hun fant fort ut at sånn pinne bør man ikke komme tilbake med for da fikk man jo ikke beholde den, den ble jo bare byttet med den teite leken (som hun virket som hun ville dø for inntil hun ble presentert for neseprøve-pinnene..) - så hun tok seg noen "livet er herlig dere" æresrunder - helt til å spise opp! Og så var det jo med en stående fuglehund t.o.m. Siri E. og Chicko. Han må jo sies å være en utfordring på en måte, men så tinte han opp noe innmari og denne litt verdige rolige kleiner'n ble tøysete, fjollete og skikkelig sus i serken (han likte tennisballer han tenk..)

Nei, det har vært kjempegøy! Og så lille Strider'n da - jeg visste jo fra før at han er bare kjempeflink og fryktelig lettlært (på godt og vondt.. han får ikke være på kjøkkenet feks pga sine evner til å åpne skuffer og skap..). Vi skal trene en masse mer vi (vi gjorde det fra før av også, men nå fikk jeg konkretisert og så går vel den hersens snøen snart slik at vi får litt plass å holde på ute..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig veldig gjerne med på neste kurs altså!

Tusen takk for flotte bilder. Og unge damer (vi er alle unge damer ikke sant? Så jeg ripper ikke opp i noe aldersgreier) tusen takk for særdeles hyggelig samvær og mye mye moro! Kjempeflink instruktør også - som fikk en til å føle seg som verdensmester og som ga en masse å tenke på og tips til videre arbeid sammen med inspirasjon og spark i ræva - i tillegg til være en veldig artig dame! Og det er aldri feil med neseprøve altså!

Så variert det har vært mht til hunder da! Veldig moro det - og lærerikt! Astimann er en ordentlig Dr Jekyll&Mr Hyde som hopper mellom å være direkte klysete til å være schäferen man bare drømmer om. I tillegg til å være stor klumsete kalv og det er ikke alltid å greit å være schäfer altså - han forsøkte seg på drakamp med fille mens han haddeapportbukken i munnen (og hinder hoppingen hans da.. man hopper bare sammen med mor, utenom det funker ikke hopp-musklene altså) :lol: Og Willy - kjære kjære Willy - deilig å se at han er like morsom i real life som på bilder! Han har det med litt artige vrier innimellom (bildet ovenfor er bare ett eksempel..) Turte med de nydelige blå øynene - og så flink - og så søt - og hun likte neseprøve! Det gjorde Chilli også *ler* Til de som ikke vet det - Chilli er så innmari skikkelig eller hva jeg skal si (tror Monica blir en sann fare i LP-ringen jeg.. for et ekvipasje) - men da det kom til neseprøve så var de små pinnene der bare sååå kule og hun fant fort ut at sånn pinne bør man ikke komme tilbake med for da fikk man jo ikke beholde den, den ble jo bare byttet med den teite leken (som hun virket som hun ville dø for inntil hun ble presentert for neseprøve-pinnene..) - så hun tok seg noen "livet er herlig dere" æresrunder - helt til å spise opp! Og så var det jo med en stående fuglehund t.o.m. Siri E. og Chicko. Han må jo sies å være en utfordring på en måte, men så tinte han opp noe innmari og denne litt verdige rolige kleiner'n ble tøysete, fjollete og skikkelig sus i serken (han likte tennisballer han tenk..)

Nei, det har vært kjempegøy! Og så lille Strider'n da - jeg visste jo fra før at han er bare kjempeflink og fryktelig lettlært (på godt og vondt.. han får ikke være på kjøkkenet feks pga sine evner til å åpne skuffer og skap..). Vi skal trene en masse mer vi (vi gjorde det fra før av også, men nå fikk jeg konkretisert og så går vel den hersens snøen snart slik at vi får litt plass å holde på ute..)

Så utrolig morsomt du skriver! Og det var godt summert av helgens morsommheter! Det har vært et knallkurs og virkelig åpnet øynene mine for hva man faktis kan få av utnytte!

Chico forandret seg med tennisballen ja! Og har begynt å tilby seg til lek i stuen også :)

Strider var jo en dødskul kar, og utrolig hvor fort han lærer. Var jo bare å vise han hva han skulle gjøre en gang, så satt det gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...