Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen hundefestival


rottmaneier

Recommended Posts

Siden ingen andre har laget tråd, gjør jeg det :blink:

hvordan har det gått med de som har deltatt idag??

For vår egen del gikk det kjempebra, vi ble BIR :lol: Offe var ikke heelt med idag, og bare tullet i ringen. Beit i båndet og hoppet på meg. Tryna på det glatte gulvet gjorde hun ett par ganger også :blink: Men hun glimtet til og gikk fint ett par meter innimellom også da.

Kritikken hennes var:

"6 mnd gammel, super-feminim tispe. Vakker helhet, meget gode proposisjoner og hode. Velansatte og båret øre, vakker hals + overlinje. Velvinklet, beveger seg meget godt fra alle sider. Vakker pels + farge, velvist"

Veldig fornøyd med dagen ihvertfall :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :blink::blink: Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :blink::lol: Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Så bra!

Grattis :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med BIR til trådstarter :)

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :D:D Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Åååh, jeg så de gå og de var jo så flinke :D Var så gøy å se hvor glad hun ble da det gikk opp for henne at hun hadde vunnet! Vi liker gode vinnere :blink: Gratulerer så mye med dyktig fôrhund og fôrvert :D

Jeg og Tine Therese tusla rundt på området i dag med oransje vester og tømte søppel :blink: Günther fikk henge med så han er rimelig sliten i dag. Lykke til alle som skal starte i morgen, og ja Emma, du kan bare kose deg med Colaen selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen andre har laget tråd, gjør jeg det :lol:

hvordan har det gått med de som har deltatt idag??

For vår egen del gikk det kjempebra, vi ble BIR :D Offe var ikke heelt med idag, og bare tullet i ringen. Beit i båndet og hoppet på meg. Tryna på det glatte gulvet gjorde hun ett par ganger også :blink: Men hun glimtet til og gikk fint ett par meter innimellom også da.

Kritikken hennes var:

"6 mnd gammel, super-feminim tispe. Vakker helhet, meget gode proposisjoner og hode. Velansatte og båret øre, vakker hals + overlinje. Velvinklet, beveger seg meget godt fra alle sider. Vakker pels + farge, velvist"

Veldig fornøyd med dagen ihvertfall :)

Gratulerer :D

Men syntes ikke det du skriver og det som står i kritikken stemmer helt overrens! :blink:

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :D:D Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Knallbra, gratulerer alle tre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :D:D Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Gratulerer! :D

Gratulerer :D

Men syntes ikke det du skriver og det som står i kritikken stemmer helt overrens! :blink:

Haha, nei hun glimtet til ett par sekunder, så da fokuserte dommmeren mer på det lille hun så av bevegelser, enn den lille virra som bare tulla :lol:

Gratulerer så mye med BIR på vakre Ophelia! Moro!

Gratulerer til andre fornøyde også da, enten i går eller i dag :)

Tusen takk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonstret BIR og BIG3 i dag! Vi kom til oppmøtetida, hadde blitt ropt opp et par ganger, slang fra oss ting ringside og styrta ut i ringen. Godt jeg har en rutinert valp, for hun er like blid uansett hva rart mamsen driver med. :P

Andre sonisvalper gjorde det også svært godt i dag... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonstret BIR og BIG3 i dag! Vi kom til oppmøtetida, hadde blitt ropt opp et par ganger, slang fra oss ting ringside og styrta ut i ringen. Godt jeg har en rutinert valp, for hun er like blid uansett hva rart mamsen driver med. :P

Andre sonisvalper gjorde det også svært godt i dag... :whistle:

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teller for det! :D

Hihi! Ja det gjør det :P

Jeg er veldig glad for at Imouto blei plassert i en gruppe på 5, det er kult for en så liten rase (både i størrelse og antall).

Flinke hunden og handler det vettu :D Også trener jo du masse på det regner jeg med? Og slikt gir utslag i konkurranse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho! Storm ble BIR og BIG2 :)

Var veldig koselig å få hilse på mange soniser. Ordentlig morsom førstegangsopplevelse med utstilling var det og!

Gratulerer til dere andre fornøyde soniser i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-It ble BIR valp i dag :D

Med denne kritikken:

5 mnd hanne, trefarget, maskulin. Kraftig hode. God benstamme. Vel sluttede poter. God hals. Godt vinklet fram og bak. God kropp for alderen. Ganske bra ansatt hale. Beveger seg ganske bra fra siden, løst sett forfra. Temperament u.a, grei og tilgjengelig. Bitt ok, noe bred skalle. God pels.

Slett ikke verst av en fjøsbikkje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk LP i dag, og hovedmålet for meg var å kunne slappe av, slippe seg litt løs, temme noen nerver, og ha en hyggelig stund i ringen.

Og det klarte vi! Jeg smilte oppriktig hele tiden, tror jeg, jeg klarte å spøke med dommeren ved et par tilfeller, jeg ble ikke stiv og stresset når X'en ikke gjorde som jeg ønsket, jeg klarte å nullstille meg før hver øvelse framfor å tenke "der røk opprykket" eller "**** at hun gjorde sånn nå", og jeg ble ikke helt satt ut da jeg tabbet meg ut på en øvelse. Jeg klarte å stole mer på X'en, og dermed slappe mer av. Jeg husket å belønne henne mellom hver øvelse :icon_redface: Jeg rett og slett koste meg i ringen, hadde det gøy, og vil MER!

Men så synes jeg også at Erik Brenden er en veldig lugn og trivelig dommer å gå for :ahappy:

Jeg er ikke helt fornøyd med X'ens innsats, eller rettere sagt min innsats for å få henne på nett. Men - og dette vet jeg er en loslitt LP-unnskyldning, jeg sier det lell - jeg tror hun nærmer seg løpetid. Hun er ekstrem til å markere og sniffe og inhalere dufter for tiden, hun er litt "jaaaddaaaa, skal bare...." for tiden, så det er mulig at det påvirket henne i ringen. Eller så er det noe annet jeg ikke ser akkurat nå. I hvert fall datt hun ofte ut, glemte å komme inntil meg igjen etter å ha rundet meg på innkallingen og andre elementære ting jeg tar for gitt at hun kan - men hun ble stående og speide ut av ringen, eller beitet bortover teppet og sniffet gamle dufter. Lineføringen var vel et slags spor, tror jeg, det føltes i hvert fall som om hun gikk med nesa i teppet hele veien.

Men - jeg lot meg ikke sette ut av dette, jeg jobbet så godt jeg kunne med henne, lot hver ny øvelse være en ny sjanse til å gjøre det bedre, og holdt humøret oppe. For meg er det en skikkelig stor seier, det er viktig for meg å ha det positivt i konkurransesetting for både fører og hund, ellers kan vi bare bli hjemme.

Så er neste utfordring å få henne til å jobbe godt også på slike dager.

Jeg har fått gode innblikk gjennom dagens konkurranse på hva vi må bli bedre på, så det får være treningsfokus framover.

Og jeg er egentlig meget fornøyd med at vi på en susete i konsentrasjonen-dag klarer å karre til oss 151.5 poeng og 11.-plass av 23 påmeldte. Hun er ikke så halvgærn, den bruksberneren min :wub:

***

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med helga si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...