Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen hundefestival

rottmaneier

Recommended Posts

Siden ingen andre har laget tråd, gjør jeg det :blink:

hvordan har det gått med de som har deltatt idag??

For vår egen del gikk det kjempebra, vi ble BIR :lol: Offe var ikke heelt med idag, og bare tullet i ringen. Beit i båndet og hoppet på meg. Tryna på det glatte gulvet gjorde hun ett par ganger også :blink: Men hun glimtet til og gikk fint ett par meter innimellom også da.

Kritikken hennes var:

"6 mnd gammel, super-feminim tispe. Vakker helhet, meget gode proposisjoner og hode. Velansatte og båret øre, vakker hals + overlinje. Velvinklet, beveger seg meget godt fra alle sider. Vakker pels + farge, velvist"

Veldig fornøyd med dagen ihvertfall :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :blink::blink: Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :blink::lol: Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Så bra!

Grattis :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med BIR til trådstarter :)

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :D:D Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Åååh, jeg så de gå og de var jo så flinke :D Var så gøy å se hvor glad hun ble da det gikk opp for henne at hun hadde vunnet! Vi liker gode vinnere :blink: Gratulerer så mye med dyktig fôrhund og fôrvert :D

Jeg og Tine Therese tusla rundt på området i dag med oransje vester og tømte søppel :blink: Günther fikk henge med så han er rimelig sliten i dag. Lykke til alle som skal starte i morgen, og ja Emma, du kan bare kose deg med Colaen selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen andre har laget tråd, gjør jeg det :lol:

hvordan har det gått med de som har deltatt idag??

For vår egen del gikk det kjempebra, vi ble BIR :D Offe var ikke heelt med idag, og bare tullet i ringen. Beit i båndet og hoppet på meg. Tryna på det glatte gulvet gjorde hun ett par ganger også :blink: Men hun glimtet til og gikk fint ett par meter innimellom også da.

Kritikken hennes var:

"6 mnd gammel, super-feminim tispe. Vakker helhet, meget gode proposisjoner og hode. Velansatte og båret øre, vakker hals + overlinje. Velvinklet, beveger seg meget godt fra alle sider. Vakker pels + farge, velvist"

Veldig fornøyd med dagen ihvertfall :)

Gratulerer :D

Men syntes ikke det du skriver og det som står i kritikken stemmer helt overrens! :blink:

Gratulerer med BIR.

Jeg er knallfornøyd med dagen. Flinke fôrvert og fôrhund debuterte i lydighet i dag noe som resulterte i 178 poeng, opprykk til klasse 2 og klassevinnere av 20 påmeldte. :D:D Det var virkelig uventa - vi som tok det som en "får se hvordan de ligger an og hva de må trene på"-debut :blink:

Knallbra, gratulerer alle tre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR.

Gratulerer! :D

Gratulerer :D

Men syntes ikke det du skriver og det som står i kritikken stemmer helt overrens! :blink:

Haha, nei hun glimtet til ett par sekunder, så da fokuserte dommmeren mer på det lille hun så av bevegelser, enn den lille virra som bare tulla :lol:

Gratulerer så mye med BIR på vakre Ophelia! Moro!

Gratulerer til andre fornøyde også da, enten i går eller i dag :)

Tusen takk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonstret BIR og BIG3 i dag! Vi kom til oppmøtetida, hadde blitt ropt opp et par ganger, slang fra oss ting ringside og styrta ut i ringen. Godt jeg har en rutinert valp, for hun er like blid uansett hva rart mamsen driver med. :P

Andre sonisvalper gjorde det også svært godt i dag... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonstret BIR og BIG3 i dag! Vi kom til oppmøtetida, hadde blitt ropt opp et par ganger, slang fra oss ting ringside og styrta ut i ringen. Godt jeg har en rutinert valp, for hun er like blid uansett hva rart mamsen driver med. :P

Andre sonisvalper gjorde det også svært godt i dag... :whistle:

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teller for det! :D

Hihi! Ja det gjør det :P

Jeg er veldig glad for at Imouto blei plassert i en gruppe på 5, det er kult for en så liten rase (både i størrelse og antall).

Flinke hunden og handler det vettu :D Også trener jo du masse på det regner jeg med? Og slikt gir utslag i konkurranse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho! Storm ble BIR og BIG2 :)

Var veldig koselig å få hilse på mange soniser. Ordentlig morsom førstegangsopplevelse med utstilling var det og!

Gratulerer til dere andre fornøyde soniser i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-It ble BIR valp i dag :D

Med denne kritikken:

5 mnd hanne, trefarget, maskulin. Kraftig hode. God benstamme. Vel sluttede poter. God hals. Godt vinklet fram og bak. God kropp for alderen. Ganske bra ansatt hale. Beveger seg ganske bra fra siden, løst sett forfra. Temperament u.a, grei og tilgjengelig. Bitt ok, noe bred skalle. God pels.

Slett ikke verst av en fjøsbikkje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk LP i dag, og hovedmålet for meg var å kunne slappe av, slippe seg litt løs, temme noen nerver, og ha en hyggelig stund i ringen.

Og det klarte vi! Jeg smilte oppriktig hele tiden, tror jeg, jeg klarte å spøke med dommeren ved et par tilfeller, jeg ble ikke stiv og stresset når X'en ikke gjorde som jeg ønsket, jeg klarte å nullstille meg før hver øvelse framfor å tenke "der røk opprykket" eller "**** at hun gjorde sånn nå", og jeg ble ikke helt satt ut da jeg tabbet meg ut på en øvelse. Jeg klarte å stole mer på X'en, og dermed slappe mer av. Jeg husket å belønne henne mellom hver øvelse :icon_redface: Jeg rett og slett koste meg i ringen, hadde det gøy, og vil MER!

Men så synes jeg også at Erik Brenden er en veldig lugn og trivelig dommer å gå for :ahappy:

Jeg er ikke helt fornøyd med X'ens innsats, eller rettere sagt min innsats for å få henne på nett. Men - og dette vet jeg er en loslitt LP-unnskyldning, jeg sier det lell - jeg tror hun nærmer seg løpetid. Hun er ekstrem til å markere og sniffe og inhalere dufter for tiden, hun er litt "jaaaddaaaa, skal bare...." for tiden, så det er mulig at det påvirket henne i ringen. Eller så er det noe annet jeg ikke ser akkurat nå. I hvert fall datt hun ofte ut, glemte å komme inntil meg igjen etter å ha rundet meg på innkallingen og andre elementære ting jeg tar for gitt at hun kan - men hun ble stående og speide ut av ringen, eller beitet bortover teppet og sniffet gamle dufter. Lineføringen var vel et slags spor, tror jeg, det føltes i hvert fall som om hun gikk med nesa i teppet hele veien.

Men - jeg lot meg ikke sette ut av dette, jeg jobbet så godt jeg kunne med henne, lot hver ny øvelse være en ny sjanse til å gjøre det bedre, og holdt humøret oppe. For meg er det en skikkelig stor seier, det er viktig for meg å ha det positivt i konkurransesetting for både fører og hund, ellers kan vi bare bli hjemme.

Så er neste utfordring å få henne til å jobbe godt også på slike dager.

Jeg har fått gode innblikk gjennom dagens konkurranse på hva vi må bli bedre på, så det får være treningsfokus framover.

Og jeg er egentlig meget fornøyd med at vi på en susete i konsentrasjonen-dag klarer å karre til oss 151.5 poeng og 11.-plass av 23 påmeldte. Hun er ikke så halvgærn, den bruksberneren min :wub:

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med helga si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Finner ikke noe om noen grupper i området på nett, så lurer på om noen er interesserte i å starte en og leie hall sammen i vinterhalvåret?  
    • Lurer på hvor det ble av alle hundeparkeringsboksene. Er det noen som vet om butikker som fortsatt har sånne? Vi bruker ikke bur hjemme og trenger trene på det, samt at det er kjekt å kunne handle mat med hunden når den mestrer situasjonen. 
    • Jeg kjenner kun til engelsk setter, og synes noen ganger de er litt vel myke/milde. Så ville vært nøye på å finne en oppdretter som avler på trygge fine hunder. Tror nok fysisk mosjon er viktigere enn mental trening for en engelsk setter 😊 
    • Narsisistens smørbrødliste over hvordan skape avhengighet i new supply fungerer som bare det så langt. Vi er vel og merke fortsatt i innledende love bombing fase, men jeg har allerede vært avvisende og ikke svart på meldinger, og forlatt ham for å prate med andre så han hører det gjennom den stengte døren, noe som sender ham inn i en emosjonell berg og dalbane, og han vil bare være sammen med meg hele tiden. Truly toxic behaviors jeg har kommet unna med i dag, uten å bli forlatt til fordel for en annen, fordi han nå er så emosjonelt avhengig av meg allerede: Bading. Vasket til og med barten og skjegget med sjampo Tørking med håndkle Føning (!) Skamklipp med maskin  Potesokker  Greit, han protesterte litt mens det stod på og jeg skal innrømme det ble love bombet med K9 Nom Noms. Vi er for tidlig i toxic relationship prosessen til å bare kjøre på med den typen mishandling uten å tilsløre at det er hva det er ennå, men soon.. Har allerede begynt å tøye strikken litt. Bedt om sitt ved døren og så ikke belønnet med godis, bare en "kom da!". Bedt om stå, fortsatt med rygge uten godis mellom. Hvis en koker frosken sakte, så legger den ikke merke til at love bombingen sklir over i ren og skjær utnytting. Jeg er høy på dopamin av å ha fått ham til å: Sitt - dekk - stå (eller pølse-bacon-ost, som det heter for å snakke et språk han forstår) Spin og twirl Åttetall mellom beina  Utgangsstilling høyre og venstre  Sitte i front  Sitte på stedet hvil mellom beina Touch snute i hånd  Rygge Ligge på ryggen  Sitte bamse  Danse med muttern Gi labb(er) High five  Riste på hodet: "Neeei" Sitt-bli med dobbeltkommando håndsignal fordi jeg klebber ting til iblant ved å ville for fort frem Fra sitt frem til target pad Jeg har ikke lagt noen plan for å trene øvelser så jeg får tilfredsstilt min indre kontrollsyke. Det haster ikke å ha et repertoar av underholdningstriks, men det var så ****** kaldt ute, vi måtte gjøre noe inne. ..og Ede er helt med, lykkelig uvitende om hvordan han vil bli kokt sakte av en manipulativ Maskot som tenker at han uten å selv legge merke til prosessen vil måtte gjøre alt det der og mye mer uten en eneste godbit underveis.   Edit: Shit, nei, jeg er ikke helt profesjonell på dette. Det ser ut som det straffer seg ved at han allerede har begynt å snoke gjennom sakene mine. Han åpnet nettopp en skuff og begynte syte fordi han fant masse ubrukte godbitposer oppi der. —HVEM er det lageret der tiltenkt, liksom? Hva var det jeg gjorde da jeg stappet en sånn pose i lomma og forlot ham hjemme alene i nesten et minutt uten å svare på meldinger? Han får bare tro meg på at de er til ham og bare ham fordi jeg elsker ham og bare ham. 
    • Fikk endelig blitt kjent med lukten av alkoholkonsum i går. Busser og gater med feststemte brisne i godt humør. De aller fleste ignorerte ham. Noen vekslet noen ord på avstand. Mange flørtet i forbipassering. Ingen tok på ham. På den ene bussen var vi heldige og fikk 10 minutter selskap av tre glade brisne som selv hadde hunder de pratet om, mellom å henvende seg til Ede i passende intervaller for å fortelle ham at han er en søtnos, mens han satt rolig på fanget mitt i grei høyde og var inkludert i den midlertidige flokken.  Folk har blitt utrolig flinke til å ikke nævle på fremmede hunder. Det var verre å ha valp før, da de aller fleste ville ta på og gi førerne større utfordringer ved å lære valpen at det lønner seg å hoppe opp på folk, for da blir de skikkelig glade og kosemose - helt til valpen blir stor sånn som blandingshunden Bamse, og dømt til døden ved giftsprøyte for å gjøre hva alle belønnet Bamse for da han var liten: å hoppe opp på for å receive much love og gjøre en forbipasserende veldig glad.  Kanskje det hjelper at Ede er såpass stor valp. Han kan lett se ut som en voksen schnoodle-cockadoodle blanding om en ikke ser labbene og de klumsete bevegelsene. Folk som ser at det er en valp har kanskje nok peiling til å vite hvor dumt det er å trene ham til å forvente å bli fysisk med tilfeldige fremmede på gata. Kanskje er det også mutterns alder og mer seriøse holdninger som gjør det. Ser antakelig mer myndig og mindre approachable ut enn før. Vibber noe annet nå enn som yngre og mer sosial vimsevirre fjolle med mindre kunnskap og uten noen plan med sosialiseringen. Klar forbedring.  Råd fra instruktøren Ede er mindre fornøyd med at vi betaler for å veilede muttern om hvordan gjennomskue og outsmarte ham, det var å redusere mengden godis som bestikkelser. Jeg er fæl til å holde ham passiv og gi illusjonen av veloppdragen med godis. Han trenger lære å slappe av uten. Det rådet var vanskelig for muttern å følge opp på fulle busser og gater med folk tett i tett og ikke en eneste kommando for oppgaver han kan få fokusere på fremfor godbiten i mutterns hånd. Eksempelvis da dørene åpnet seg på den ene forholdsvis sparsomt befolkede bussen vi skulle av, og det var en to meters dyp, tett vegg av folk rett utenfor, på byens travleste holdeplass. Ede er typen som instinktivt ønsker ta inn og vurdere situasjoner før han tar beslutninger. Det er unaturlig for ham å bare følge muttern på blind tillit og valse rett inn i alt uten å se an ting først - og så valse uti på tillit til at mutterns lederskap er beste løsning. Han er tøff, men han er glup også.  Å ha valp som blir sittende midt i døråpningen mens tjue stk vil inn der, det går ikke, så å gå av bussen på egne poter er nå en arbeidsoppgave han har lært at det lønner seg med sitt-ned-aksjon mot. Å stoppe igjen, for å analysere og sniffe hender, bukselommer og mer og mindre edle private deler på fremmede, midt inni en ganske tett masse av mennesker i kaotisk bevegelsesmønster, det har han lært er måten å få muttern til å småpanisk fiske det beste hu har å by på ut av "In case of emergency"-lomma og la ham gomle på det mens vi navigerer ut av kaoset.  Hvem som trener hvem er altså et spørsmål om synsvinkel.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...