Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen emner er låst for meg..

Recommended Posts

Skrevet

F.eks. nå så har "kaninball" tråden vært låst for meg. Jeg får ikke svart noe, men mange andre svarer.

Det står at jeg er innlogget og jeg får svart i andre tråder. Hvorfor skjer dette?

Skrevet

Fordi kjøp og salg forumet er stengt for brukere med mindre enn 50 innlegg.

Aha, da skjønner jeg endel mer!

Du kan alltids sende PM til medlemmet selv om du ikke kan svare direkte i tråden enda :hmm:

Moderator IW

Ja det er sant :(

Skrevet

Fordi kjøp og salg forumet er stengt for brukere med mindre enn 50 innlegg.

Jeg trodde man bare ikke kunne starte nye tråder der? Er jo kjedelig om man ikke kan poste da, selv om man kan ta det på pm. Det skal være teknisk mulig å stenge bare for nye tråder.

Skrevet

Jeg trodde man bare ikke kunne starte nye tråder der? Er jo kjedelig om man ikke kan poste da, selv om man kan ta det på pm. Det skal være teknisk mulig å stenge bare for nye tråder.

Helt klart det er sånn det burde vært ja.

Skrevet

Det eneste stedet jeg kan gjøre noe med innstillingene for å poste er under her :

Minimum posts to post: This is the minium number of posts a user must have before they can post in this forum.

Så med mindre Espen eller Tore kan gjøre mer enn meg, så ser det ut som det er eneste mulighet. Det er jo ikke noe problem å sende PM om man er interessert, da :blink:

Moderator IW

Skrevet

Det finnes ingen andre innstillinger som gir mer brukervennlighet,

det skilles ikke mellom å poste svar eller poste en tråd, en post er en post.

" Minimum antall innlegg en bruker må ha før de kan poste i dette forumet. : 50 "

Ellers er valgene å skjule forumet for folk som har under 50 (lykkelig uvitende?)

Eller fjerne 50 grensen å sette moderatorgodkjenning på alle nye tråder (brukerfiendtlig og tregt)

mvh

Mod/adm Tore

Skrevet

Hm, kjedelig. Jeg bruker ikke denne forumprogramvaren noe sted jeg er admin. Det går såvidt jeg vet an å sperre for å starte tråder men ikke for posting både på phpBB og vBulletin, så jeg antok det gikk an på de fleste forumvarianter.

Skrevet

Har ikke sett det valget (men heller aldri trengt) det valget på noen phpbb forum jeg er admin på heller jeg...

Jeg ser en mulig workaround på dette forumet..

Kan høre med Espen, men det ser ut til å være mer jobb en det smaker...

Skrevet

Nei altså, for MIN del er det jo ikke noe problem, og om det er mye hassle er det neppe verdt det. PM virker, som flere har nevnt over. :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg er problem, jeg vil kjøpe noe, men går heller ikke ann å sende selgeren pm, fordi hun ikke kan mota flere...

Hvis det er en person som er aktiv på akkurat nå-tråden så ville jeg skrevet til vedkommende der jeg :) Eller så får du bare skrive 20 kjappe innlegg til (akkurat nå-tråden er et godt tips her å :P).

EDIT: Altså, nevnt til vedkommende at h*n må tømme innboksen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...