Gå til innhold
Hundesonen.no

Har hunden din fikse idèer?


schnart

Recommended Posts

Når jeg legger meg om kvelden, mååå jeg åpne dyna sånn at Tinka kan gå under å legge seg, ellers får hun helt fnatt å dytter og dytter med snuten sin.

Selvom hun ofte kommer raskt ut igjen fordi det er varmt, men hun må liksom starte under der.

Åååh, sånn gjorde Rikke også :wub: Noen ganger ble jeg vekt av at hun sto å gravde på dyna helt til jeg åpnet og slapp henne under :wub: Det var litt irriterende å bli vekket av det noen ganger, men nå savner jeg det kjenner jeg :aww:

Kommer ikke på så mange faste ting bikkjene gjør nå, men en ting Günther har fått for seg som egentlig bare er litt irriterende. Innimellom slipper jeg han bare ut på plenen for å gjøre fra seg og hvis han må bajse da, så skal han absolutt løpe over grøftekanten å drite i gårdsplassen til naboen :getlost: Jeg plukker jo alltid opp med en gang, men jeg veit ikke helt hvor begeistra naboene blir :icon_redface:

Ååh, jo en ting til som han må gjøre. Hvis han er med meg inn på badet mens jeg dusjer, så må han drikke vann fra dusjen. Han stikker liksom tunga mellom gulvet og døra på dusjkabinettet og ser egentlig bare søtrar ut :lol:

Og Java også har en liten baderomvane! Hvis jeg har slengt et brukt håndkle på gulvet, så må hun alltid ligge på det. Om det så ligger i en litt ball i et hjørne (ja, jeg er litt treig til å legge det i skittentøyskurven etter at det blir tørt :whistle: ), så må hun dra det fram og ligge på det! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er mye som faller mine inn.

Jeg har en som virker til å ha glemt av at høyder kan være farlig, og gledelig hopper utfor store høyder. Han hoppet med spenst utfor veranda i andre etasje og ned på en senket plen, tulling...

Så er det lufteturene når det er snøstorm, da kan de komme til å holde seg til vi har kommet hjem og inn i gangen før de bestemer seg for å drite. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ekko er en hund med en del rare ideer, men de fleste er bare tillærte tulleting som at han alltid prøver en gang å rygge opp i sofaen etter han har fått beskjed om at han ikke får komme opp (pleier å få ligge i sofaen, men er ikke alltid det passer like bra å ha han der). Det er rett og slett et resultat av at han en gang fikk beskjed om å gå ned når han satte forbeina på sofaen, da snudde han seg og prøvde med bakbeina istede og jeg lo av han. Og har jeg ledd to ganger er det jo mulig jeg gjør det igjen sant? Og latter er jo hakket før å få lov sant? :lol: Han er bra søt da. Og når han får beskjed om at det ikke funker den veien heller går han å legger seg på plassen sin.

En litt mer skrulla sak han hadde for seg da han var valp var en voldsom fasinasjon for hull av alle slag. Måtte titte ned i alle former for hull vi kom forbi. Det var også viktig å putte lekene sine i alle former for hull. Et irriterende hull han mente var en fin plass å putte lekene var oppi do. Trenger jeg å si at jeg huska å legge ned dolokket da han var valp? Så han at det ble stående oppe trava han stolt og fornøyd og henta en leke, titta på meg med et blikk som lyste "se nå, se nåå! Se hva som skjer når jeg slipper den oppi!" hehe også plupp, leka i do :getlost:

img_4279.jpg Støvler var en fornuftig plass å putte beinet sitt...

Hullfasinasjonen har stort sett gått over etter han ble voksen da. Han kan fortsatt være nysgjerrig å titte nedi et hull, men det eneste som egentlig henger igjen av hullfasinasjonen hans nå som han er voksen er en stor trang til å tisse ned i åpne kumlokk :rolleyes2: Blir sånn fin plaskelyd nå det treffer vannet neddi der vettu LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira er slik at når vi kommer hjem til mamma på besøk.(der hun vokste opp) Så MÅ hun bare drikke opp hele skåla med vann som står nede og hvis kattene står i kø for å drikke så drikker hun enda saktere for så å drikke opp alt nåkk en gang. :whistle:

Hun må bare være med på do om morgenen når jeg står opp for så å springe til gangen for å si at nå er det min tur.. :rolleyes2:

Hun har egentlig ikke lov til å ligge i senga, men venter til jeg har sovnet før hun sniiiiker seg oppi og sover søtt, men dette skjer ikke hvis sambo også ligger der. Merkelig nok :icon_confused: :rolleyes2: Så når sambo drar på jobb og vår dag ikke starter før om noen timer så vanter hun til bilen hans har dratt av gårde før hun kommer oppi sengen og vi sover fint videre.. :D

Hvis vi har vært på tur leeenge og hun enda ikke vill hjem går hun på motsatt side av veien og skynder seg å gå mot der hun vill, men med litt overtalelse kommer hun.. :lol:

Når hun får tyggegodt MÅ hun ligge på matten å spise den, ikke i sin seng, men på matta. Biter og skum overalt når hun er ferdig.. :blink:

Ser nå at hun har egentlig ganske rare ideer noen ganger.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Søte dyrene!

Kom jo på at Tinka på gjøre som hannbikkjene og løfte på benet når hun tisser, selvom hun er tispe.

Ellers skal hun alltid spise/slikke opp øyegruffet jeg fjerner fra øynene hennes. Jeg må virkelig gjemme hendene mine for å stoppe henne!

Jeg tror begge de to tingene du peker til her er en papillon ting. Blondie løfter foten når hun tisser og blir helt vill om hun ikke får spist øyegriset hennes :lol: Hun skal også bæsje i høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, sånn gjorde Rikke også :wub: Noen ganger ble jeg vekt av at hun sto å gravde på dyna helt til jeg åpnet og slapp henne under :wub: Det var litt irriterende å bli vekket av det noen ganger, men nå savner jeg det kjenner jeg :aww:

Du får kose deg når du skal passe henne vet du! :P

Jeg tror begge de to tingene du peker til her er en papillon ting. Blondie løfter foten når hun tisser og blir helt vill om hun ikke får spist øyegriset hennes :lol: Hun skal også bæsje i høyden.

Hahaha! Tinka skal også gjerne bæsje litt høyt, og både det og tissing skal gjøres ut i løssnøen, eller i gresset.

Og er hun løs må hun vekk fra de andre hundene for å bæsje!

Litt OT

Det er så mange småting ved Tinka, som gjør at jeg er ganske sikker på at hun er renraset. Og jeg ser mange særpreg ved rasen, som jeg ser igjen i mange individer! Språk og alt, syntes liksom jeg kunne se på Blondie at hun minnet om Tinka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekko er en hund med en del rare ideer

*snip*

Herregud, jeg LER! :lol: :lol: :lol:

Mine har da noen rare ideer de også..

For Garm er det superviktig å være først og raskest. I alt - inn og ut av dører (biler, hus), opp og ned trapper, på tur, osv.

Når vi går ut døra er det superviktig å finne noe å bære på, hva som helst egentlig. Og å styrte ut døra, stoppe og vente på Argyr så han kan løpe om kapp mens han kjefter. :rolleyes2: Om ingen kommer, så står han bare der og stirrer på døra leeenge før han går.

Om kvelden er det en streng rutine han følger. Løper inn i senga og legger seg på plassen min og venter. Så kommer jeg og sier at han må flytte seg, enten så flytter han seg selv eller så gjør han seg om til potetsekk når jeg må gjøre det, uansett må det støøønnes og synges og mumles i skjegget over den teite dama som vil ha HANS plass. Når man vel er kommet under dyna blir det liv - da skal man tvangskoses og få høylydt nattasang i øret. Så skal han innunder dyna og koses på og sovner som en stein. Jeg synes han er søt jeg, selv om det er litt slitsom også. :wub:

Argyr må alltid nyse mens jeg lager til maten deres.

Om jeg sier "si boff" så kommer det som regel noen stumme bjeff først, med skikkelig "tak" bak - gaper høyt, rynker litt på nesa og puster kraftig ut, men lite lyd. "Hapf!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobby har også et helt "velkommen hjem" - rituale vi må gjennom hvis jeg har vært lenge borte. Dvs hvis jeg har vært så frekk å gå på kveldssvakt f.eks, det er leenge det :lol:

Når vi da har tatt den vanlige "hallo, hallo" ved inngangsdøra og han har "gitt" meg det han finner i umiddelbar nærhet, kan vi gå videre inn i stua. Når jeg da setter meg ned kommer han med alle lekene sine. Èn etter èn, og alle må beundres med like mye entusiasme før han kan gå videre til neste. Skulle tro jeg aldri hadde sett dem før.. :wub:

Kan bli litt langdrygt og slitsomt når jeg har vært borte lenge (alt er relativt hva? :lol: ) flere ganger ila en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! De har sine personligheter disse her altså! :P

Ace er av den høflige typen og spør alltid om å få komme i sofaen om vi sitter der. Da legger han hodet på sofaputen og ser på oss med tryglende øyne. Han er også ekstremt opptatt av at kveldsmaten skal komme så fort som mulig. Så allerede når kl er 18.00, er han klar. De får vanligvis mat rundt 20.00. Har han først begynt masingen etter mat, gir han seg ikke før han får den. Ligger seg midt på gulvet og prater, klager og off'er seg høylytt til vi reiser oss.

Lumi er bare sær hele hunden. Men en liten søt vane hun har er at hun er den første til å si god morgen i huset. Hun har overnaturlige evner den hunden, og før vi har åpnet øyene, vet hun at vi er våken. Så kommer hun kravlende opp til hodene våre og gjør seg sånn til, kysser og kneker seg godt inn i halsgropen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekko er en hund med en del rare ideer, men de fleste er bare tillærte tulleting som at han alltid prøver en gang å rygge opp i sofaen etter han har fått beskjed om at han ikke får komme opp (pleier å få ligge i sofaen, men er ikke alltid det passer like bra å ha han der). Det er rett og slett et resultat av at han en gang fikk beskjed om å gå ned når han satte forbeina på sofaen, da snudde han seg og prøvde med bakbeina istede og jeg lo av han. Og har jeg ledd to ganger er det jo mulig jeg gjør det igjen sant? Og latter er jo hakket før å få lov sant? :lol: Han er bra søt da. Og når han får beskjed om at det ikke funker den veien heller går han å legger seg på plassen sin.

En litt mer skrulla sak han hadde for seg da han var valp var en voldsom fasinasjon for hull av alle slag. Måtte titte ned i alle former for hull vi kom forbi. Det var også viktig å putte lekene sine i alle former for hull. Et irriterende hull han mente var en fin plass å putte lekene var oppi do. Trenger jeg å si at jeg huska å legge ned dolokket da han var valp? Så han at det ble stående oppe trava han stolt og fornøyd og henta en leke, titta på meg med et blikk som lyste "se nå, se nåå! Se hva som skjer når jeg slipper den oppi!" hehe også plupp, leka i do :getlost:

Hullfasinasjonen har stort sett gått over etter han ble voksen da. Han kan fortsatt være nysgjerrig å titte nedi et hull, men det eneste som egentlig henger igjen av hullfasinasjonen hans nå som han er voksen er en stor trang til å tisse ned i åpne kumlokk :rolleyes2: Blir sånn fin plaskelyd nå det treffer vannet neddi der vettu LOL

Jeg ler så jeg griner av rygginga opp soffaen :):rofl::jump::icon_clapping::thumbs::D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt at Tinka ALLTID skal snuse i luftegreiene (der luften kommer ut i bilen, varm og kald og sånn, husker ikke hva de heter) når vi kjører og hun sitter i forsetet (med bilsele).

Hun bare trøkker nesa inni der, for hun har skjønt at luften kommer utenifra! Rare dyret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et irriterende hull han mente var en fin plass å putte lekene var oppi do. Trenger jeg å si at jeg huska å legge ned dolokket da han var valp? Så han at det ble stående oppe trava han stolt og fornøyd og henta en leke, titta på meg med et blikk som lyste "se nå, se nåå! Se hva som skjer når jeg slipper den oppi!" hehe også plupp, leka i do :getlost:

Nirm drev også med lekeputting i do som liten. Jeg klarte å forhindre det alle ganger untatt en gang, for da kom han løpende inn i full fart, stappa den i do og løp ut igjen. Har også blitt meget nøye med å lukke dolokk etter den facinasjonen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekko er en hund med en del rare ideer, *klipp*

Nå lo jeg høyt! fantastisk. :lol:

Tror ikke mine har så mange rare og søte diller, men store irritasjonsmomentet med snuser er at hun skal slikke sofaen. Den må slikkes etter at vi har spist og etter at vi har vært ute. Veldig viktig. :aww:

Kasko vil ikke at noen skal være våte han, så vasker man hender og ikke tørker dem skikkelig så må han slikke på dem, slikke på våte hunder, håret mitt om det er vått, gensern min om jeg har vært ute i regnet uten jakke, og jeg er heeelt sikker på at han sitter og mumler ting om uansvarlige jentunge. :wub:

Kan jeg ta med hesten her? Lady har nemlig en dille om at hun IKKE kan fanges inn før hun har doet. Så med en gang hun tror at jeg skal fange henne inn så må hun skynte seg å doe, og jeg får ikke tak i henne før hun mener selv hun er ferdig. :lol: Pene damer bæsjer ikke på tur, for tenk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke Sølve "diller", han har karakter for tenkt .. :whistle::wub: Og et av hans mer forunderlige trekk er at han hater å bli våt på bena. Han slippes ut i hagen hver morgen for å gjøre sitt fornødne, og om gresset er våt blir han stående leeeeeenge på hellene får han tusler sakte ute i det ekle våte gresset og gjør det han skal og så piler han inn igjen. Han reagerer ikke på samme måte om det er frostrim eller snø i hagen, men morgendugg er tydeligvis noe ufyselige greier. Da må han gjerne inn under dyna igjen og "morre" seg litt før dagen kan starte på nytt. :D

En annet sjarmerende ting han gjør er å stjele, f.eks kan han veldig forsiktig ta en penn fra stuebordet og legge den ved føttene min og så sitter han pent og pyntelig og venter på at jeg skal merke tyveriet. Siden han som regel "stjeler" når jeg er opptatt på pc'n tar det tid før jeg oppdager kjeltringen så han har i det siste begynt å slå på pc-ledningen eller benet mitt for å bli sett. Så da må jeg jo legge fra meg pc'n og aktiviserer den lille tyven. :) Her i huset er det nemlig eieren som blir trent opp til riktig atferd. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Vi bor i leiglighet og må opp endel trapper. Ellie elsker å løpe først opp, også bøye seg ned fra den avsatsen over den trappa der vi er på vei opp, og bli kjempeglad for å se oss! Slikke og logre og koose og late som det er kjempelenge siden hun så oss sist. :wub:

Når vi legger oss så må hun leke brøytebil i dynene, gni seg bortover med snuta nedi og dytte ting ned på gulvet før hun blir fornøyd.

Det samme gjør hun jo ute, og da kan folk bli litt forskrekket. Vi kunne omtrent gått et helt FVF program med en hund som har hodet ned, rumpa i været og gnir seg bortover. :ahappy:

(Og nei det er ikke noe gæernt med ører e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine hunder har vel ikke diller egentlig, men enkelte vaner/uvaner må vi vel innse at vi har....

- Willy kan f eks ikke bæsje uten at han har ryggen til

- Willy må ligge med hodet på dørstokken inn til badet når jeg er der

- Babs må gni bartene langs sofakanten etter at hun har spist

- Babs går inn på badet når jeg er ferdig med å spise middag, der venter hun til jeg kommer og "gjør mitt".

- Babs er med på badet når vi skal legge oss, men like før jeg er ferdig der inne styrter hun inn på soverommet og opp i senga (det skjer omtrent samtidig med at jeg drar ut papir fra dorullen). Der ligger hun i ca 15 min før hun stikker og legger seg ett eller annet annet sted (bortsett fra når det er veldig kaldt - da ligger hun der hele natta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi flyttet fra toppleilighet til bunnleilighet har han fått en ganske rar vane. Når vi skal inn, setter han seg øverst i trappa som leder til inngangsdøra. Der kikker han på speilbildet mitt i et vindu på en dør som er like ved vår inngang. Når jeg er inne, kan han komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terkel har ganske mange sære innfall / fikse ideèr. Men det jeg kommer på nå i farten er at av og til får han tørrfor tilgjengelig i skål, og om han ikke spiser opp dette umiddelbart- så henter han "fantorangen" (som ikke er en "fantorang" - men en sjiraffbamse som han har hatt siden han var valp) - og legger den slik at hodet på den er oppi matskåla.. (!?) har aldri helt forstått det der... Forsøk på å "gjemme bort" kanskje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det er godt å lese at det ikke bare er mine hunder som har "sær"trekk

Maya Piraya:

- Knurrer og reiser bust på enkelte tisseflekker når vi går tur :blink:

- Lider av ryddemani, alt som ligger på gulvet må ryddes opp i hennes hundeseng, sokker, tøfler, hundeleker, sko, tepper, andre hundesenger... :lol:

- Ruller seg hver eneste søledam vi møtes på tur, veldig lite praktisk ettersom hun er en langhåret Pekingeser...

Ronja:

- Gal etter lysglimt og skygger

- livredd for regn og vanndammer på tur, men elsker å dusje. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna blir "smittet" av gjesp :D Hvis jeg gjesper, så går det ikke mange sekundene før hun gjesper (og smitter meg tilbake og sånn kan vi holde det gående :D )Og når vi gjesper, så må hun alltid "smake" på gjespen. Som regel får hun det ikke til, hun blir jo holdt unna, men er man litt uoppmerksom har plutselig en hundetunge i munn... :yawn::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...