Gå til innhold
Hundesonen.no

Alistair`s Once In A Blue Moon

Hønemor

Recommended Posts

Skrevet

Endelig har vi hentet vår lille Komma i Sverige! Bilturen hjem gikk riktig fint, hun satt/lå tålmodig på fanget mitt hele veien :wub: Bitteliten og selvsagt kjempesøt :wub:

Første natt har vi tilbragt i gangen side ved side. Planen er at hun ikke skal ligge på soverommet, så inntil videre har også "hønemor" tatt plass i gangen. Så får vi se hvor lenge dette vedvarer...

Ellers er det vel ikke stort å si foreløpig, hun sover og spiser og er logrende og glad de korte stundene hun er våken!

Er jo spent på om bildet som er forsøkt vedlagt kommer med!

Skrevet

Grattis!

Kos dere massevis nå - mens hun er bitteliten og søt. Snart blir hun en skranglete unghund som det virker som om vettet har ramlet ut av...

Gleder meg såååå til å se henne!

Susanne

Skrevet

Gratulerer med å ha fått hjem valpen :wub:

Gleder oss til å se bilder av lille pelsdotten.

Edit: og der var bildet komt på plass ja. Så søtt hun er :wub:

Skrevet

Så søt hun er. Gleder meg til å treffe henne, jeg har også en Alistair's hund, Alistair's I Get A Kick Out Of You,helt super hund. Ser gjerne flere bilder av henne.

Jeg har en forhund som bor på Nøtterøy, hvis du vil treffe flere beardiser.

Skrevet

Så nydelig! Gratulerer med lille valpen! :) Blir jo helt valpesyk selv! Men får vel klare meg med de trolla jeg har :)

Skrevet

Takk for gratulasjoner! Komma virker som en trygg og fin liten valp, hilser logrende på naboer, takler barna veldig fint og har til og med rukket å hilse på en hund. Overraskende er at hun faktisk sier fra når hun skal "på do" - noe som har resultert i at ca 50 % av slikt havner ute :icon_confused:

Bilder vil komme etterhvert, fotograferer iallefall ivrig - vel vitende om at det ikke er lenge hun vil være bitteliten!

Og til spørsmål som har kommet: Hun er brun ja, og vi vil etterhvert veldig gjerne være med på treff i Vestfold og gjerne også på beardis-treff. Og Willymor får nok hilse på enten hun vil eller ikke :ahappy:

Skrevet

post-6714-0-14267600-1300198955_thumb.jp

Har prøvd meg på å legge inn et nytt bilde av vår lille Komma. Legge inn flere bilder i samme innlegg mestrer jeg ikke foreløpig :hmm:

Skrevet

post-6714-0-71393600-1300199148_thumb.jp

Vi har en datter som blir 4 år til sommeren og selvsagt er gitt hovedansvaret for å gå tur med hunden :D (For ordens skyld - det er nok ikke helt slik det fungerer - med de er veldig søte sammen iallefall!)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...