Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte bader du hunden din?

MalinOis

Recommended Posts

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta

Tja vet at jeg har badet med shampo den yngste og tror det er en gang hun er et år. San ellers så har det vært to ganger i ¨året og når dem har rullet seg i noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Pøbel nesten har fått en dusj hver måned-halvannen. Men mest for å venne han til at det faktisk ikke er grusomt å dusje. Sjeldnere blir det jo utover uansett. Det gjorde jeg ikke med min forrige hund, og da han faktisk MÅTTE dusjes (rullet i dritt og det som var), var det alltid en liten kamp. Og jeg endte som oftest å bli den som var våtest ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tror Pøbel nesten har fått en dusj hver måned-halvannen. Men mest for å venne han til at det faktisk ikke er grusomt å dusje. Sjeldnere blir det jo utover uansett. Det gjorde jeg ikke med min forrige hund, og da han faktisk MÅTTE dusjes (rullet i dritt og det som var), var det alltid en liten kamp. Og jeg endte som oftest å bli den som var våtest ...

Minner meg på mine flatter som jeg hadde før, med godbiter så var det bare greit å dursje men drit kult å riste seg etter dusjen hehe. Men ingen dursj kunne stå like høyt i kurs som en søledamm eller råtten myr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn "ordentlig" - med shampo på ryggen? Kanskje en/to ganger i året, muligens.

Det hvite (dvs ben/hode + under magen) = før hver utstilling - klart oftere.

Skulle ønske jeg gadd å stelle de mere, men det er jo så kjedelig...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo så heldige. Nå har jeg begynt å la det gå lenge mellom bad de siste ukene. Lenge er da 9 dager for Lillan som er i full pels og 14 for Merlin som bare har halv pels.

Bad med børst og føning tar 3timer pr hund. Jeg må nok bade Lillan oftere jeg har økt intervallet fra 6 dager som var mye bedre for å ungå floker. Men jeg har jo litt annet å gjøre også og da blir det ikke tid og ork.

Men til dere som har hann hunder og vasker så skjeldent. De lukter faktisk, og lukten blir ikke bedre etter som dagene går. ca fire dager etter bad er markeringslukten tilbake og etter 14 dager vil jeg helst ikke ha ham i soffaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Tinka bades vel om hun har hatt diaré eller noe, men som oftest da bare på rumpa. Ellers er det vel når jeg føler for det, kanskje en-to ganger i halvåret. Men det varierer veldig, ser ikke poenget i å vaske støtt og stadig da hunden ikke stilles ut.

Mens Chico blir vasket litt oftere, men det er rett og slett pga. utstilling. Men det er ikke nødvendigvis et must å vaske hele hunden.

Klart hadde jeg kanskje vasket litt mer og oftere om jeg hadde hatt blåser. Men ser ikke behov for å vaske mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke finnes noe nydeligere enn nyvasket, nybørstet og fluffy puddel blir han vasket mellom hver 10 -14 dag. Han blir badet oftere når det er søle og slaps på bakken.

Så fremt hunden vaskes med milde produkter og tørkes godt kan den vaskes en gang i uka om det er ønskelig - uten noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

1-3 ganger i mnd.

Alt ettersom de er på utstilling og tid på året.

Oftere i pollen sesongen siden jeg er pollen allergiker og dyrene samler med seg mye pollen i pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent hun får full shamponering, men spyler av bein og mage etter behov. Hun ble badet med shampo i des og feb fordi hun hadde mye veisalt i pelsen og stinket våt hund pga alt regnet vi hadde. Hun vil få seg en rumpevask når løpetia er over, men kommer ikke til å shamponere hele henne, det trengs ikke. Så full shamponering ca 4-6 x i året kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...