Gå til innhold
Hundesonen.no

De nye politibilene


pippin

Recommended Posts

Hva synes dere om det nye designet til politibilene?

VG

Jeg synes det rett og slett er stygt..! Utrolig at de kan erstatte nasjonalfargene med de billige greiene der..! De ser jo ut som biler som kunne kommet fra et annet land..! Det har heller aldri vært noe problem å skille politibiler fra andre bilister i mørket før heller. Da kunne de i det minste slengt på refleks på det gamle designet. Kanskje oppdatert det gamle designet med en ny look, ikke nye farger...!

Trodde vi var stolte av nasjonaliteten vår jeg. Jeg forbinder ikke det nye designet med noe autoritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Det vil gjøre bilene langt mer synlige i mørket og tilsvarende sikre for våre folk i trafikken, ikke minst ved et ulykkessted, sier assisterende politidirektør Vidar Refvik til NTB."

Dette er for meg viktigere enn at nasjonal fargene er på bilen... Det å si at " Det har heller aldri vært noe problem å skille politibiler fra andre bilister i mørket før heller." blir bare for dumt for det er jo kanskje nettopp derfor det gjøres nå, fordi det er/har vært et problem? Tviler på at dem har lyst til å bruke så mye penger på å gjøre noe så omfattende med mindre det var nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir det vel litt enklere for turister og nye landsmenn om bilene blir mere like på verdensbasis:)

Men personlig så tror jeg fremdeles det er veivesnet sine biler jeg ser, når ambulansen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp også mye lettere å se i speilet :lol: Var det ikke du pippin, som ikke så i speilet og synes disse utrykrningsfartøyene kom litt i bråeste laget? Unnskyld om jeg tar feil altså!

Nope helt i orden, de synes mer og det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Det vil gjøre bilene langt mer synlige i mørket og tilsvarende sikre for våre folk i trafikken, ikke minst ved et ulykkessted, sier assisterende politidirektør Vidar Refvik til NTB."

Dette er for meg viktigere enn at nasjonal fargene er på bilen... Det å si at " Det har heller aldri vært noe problem å skille politibiler fra andre bilister i mørket før heller." blir bare for dumt for det er jo kanskje nettopp derfor det gjøres nå, fordi det er/har vært et problem? Tviler på at dem har lyst til å bruke så mye penger på å gjøre noe så omfattende med mindre det var nødvendig.

Enig med Lill! Jeg syns de er gørstygge, men det kunne ikke brydd meg mindre hvis det fører til at de blir mer synlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, folk pleier jo å være skeptisk til forandring, i hvert fall av denne typen. Bilene så teite ut (ikke at de så så kule ut i utgangspunktet), men det spiller da vel egentlig ingen rolle om de ser bra ut eller ikke? De skal jo skille seg ut for å synes, skal de ikke? Tjenestebiler kjører ikke rundt i gatene av estetiske årsaker akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp også mye lettere å se i speilet :) Var det ikke du pippin, som ikke så i speilet og synes disse utrykrningsfartøyene kom litt i bråeste laget? Unnskyld om jeg tar feil altså!

Nope helt i orden, de synes mer og det er det viktigste!

Nei det var nok ikke meg... Kjører ikke bil jeg.. :lol:

Men synes fortsatt at de kunne satt på reflekser på de gamle bilene. Jeg liker de så godt. Tror også at grunnen til at de skifter design er ikke bare for å bli mer synlige, men også fordi de følte det var på tide med en oppgradering. 25 år siden sist liksom. Selvfølgelig er det jo bra at de blir mer synlige, men de kunne løst det på en bedre måte.

Får vel bare bli vandt med det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ofte mest å gjøre med de forbannede UP-bilene som bare er flotte, nye audier og volvoer. De er håpløst usynlige :lol:

Tja. Splitter ny audi eller volvo med sotete vinduer og to voksne mannfolk i, så bremser jeg ned i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Splitter ny audi eller volvo med sotete vinduer og to voksne mannfolk i, så bremser jeg ned i hvert fall. :)

Joda, det gjør jeg og. Men jeg har fullstendig paranoia når jeg kjører i mørket. Tror alle er UP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...